AnonymBruker Skrevet 16. januar #1 Skrevet 16. januar Hva er så farlig med å bruke vanlig visa bankkort i Europa? Og blir man scammet får man vel uansett pengene tilbake så hvorfor orke styret med kredittkort? Anonymkode: 35dc2...1aa
AnonymBruker Skrevet 16. januar #2 Skrevet 16. januar Er du ute etter å provosere, eller er du bare dum? Anonymkode: 5d5b5...fe9 10 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar #3 Skrevet 19. januar Hvorfor i alle dager skal man IKKE bruke kredittkort på reiser i utlandet? Jeg bruker kredittkort til absolutt alt både hjemme og ute. Forstår ikke hva det er for et styr du sikter til? Det er å betale én regning i måneden. Hvis det er et styr så har du jammet et hektisk og komplisert liv. Når det gjelder sikkerhetsbiten så antar jeg at tryggheten rundt sletting av uberettigede krav går greit med vanlig debetkort. Har bare opplevd det én gang for mange år siden, og da fikk jeg de 30.000 tilbake på konto i løpet av noen få dager. Men ulempen er jo at du potensielt sitter der på ferie med tom bankkonto i en snau uke mens du venter på at banken tar affære. Hvordan løser du økonomien din i disse dagene? Med kredittkort er du sikret. I tillegg har flere kredittkort gebyrfritak ved uttak av penger i minibank i utlandet. Det tror jeg ikke du får med debetkort. Anonymkode: ac714...601 1 1
stan Skrevet 19. januar #4 Skrevet 19. januar Stort sett er vekslingskursen bedre med kredittkort. Alle alternativer er mer kostbare. Det eneste som er billigere er lokale kort og kontanter tatt ut fra lokal bank. Men pengene må overføres til utenlandsk bank, det er ikke gratis, så det krever et visst minste beløp før det lønner seg. 1 1
Bålkaffe Skrevet 19. januar #5 Skrevet 19. januar Ikke gidd da. Om du ikke gidder, så dropp det da vel.
gard Skrevet 20. januar #6 Skrevet 20. januar Jeg er ikke sikker på om det er så farlig - men noen kredittkort kan ha fordeler. Noen kredittkort har f.eks. reiseforsikring, noen dekker egenandel dersom du har problemer med leiebil etc. Men det går nok helt greit for deg å bare bruke vanlig Visa kort også.
Jdz Skrevet 20. januar #7 Skrevet 20. januar Du slipper at kontoen din belastes umiddelbart når du bruker kredittkort, noe som gir deg ekstra tid til å løse eventuelle problemer knyttet til kortsvindel før pengene faktisk trekkes fra kontoen din. At du kan reklamere på transaksjonen og på et eller annet tidspunkt kan få pengene tilbake hjelper lite hvis du står i Hongkong og kontoen din er tom. I tillegg gjelder selvfølgelig de vanlige fordelene ved bruk av kredittkort, som rentefri betalingsutsettelse, fordeler/bonus/rabatter, gebyrfrie varekjøp og bedre valutakurs og reiseforsikring inkludert dersom minst halvparten av reisen betales med kredittkort. 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar #8 Skrevet 22. januar Forklar hvilket "styr" det er med kredittkort, som ikke veies opp av fordelene? Merker du forskjell på å tæppe et kredittkort vs et debetkort? Anonymkode: d3d34...ab0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå