AnonymBruker Skrevet 16. januar #1 Del Skrevet 16. januar Jeg vet at det kun er verkstedet som kan svare ordentlig, men jeg er litt utålmodig og nysgjerrig. Bilen er en dieselbil. Ville plutselig ikke starte en morgen. Det kom en klikkelyd og radio og lys gikk på, men ikke mer enn det. Jeg regnet med at batteriet var flatt av en eller annen grunn, så ordnet at noen kom med en booster. Med booster på var bilen litt nærmere å starte, du hørte mer liv enn bare klikkelyden, men likevel ikke nok til å starte. Ble tauet vekk, bergingsbilsjåføren spekulerte i at det var startsperren. Så sier verkstedet plutselig "ja den er tom for drivstoff og strøm eller"? Og det vet jeg den ikke er, fylte full tank dagen før. Var snø under bilen og jeg har ikke sett ett spor av dieselsøl der. Men de sier at lampen for drivstoff lyser som om den er tom. Har noen stjålet diesel fra meg om natten? 😅 Eller kan det være andre forklaringer? 🤔 De har enda ikke sjekket om den FAKTISK er tom da. Anonymkode: 4663d...262 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #2 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg vet at det kun er verkstedet som kan svare ordentlig, men jeg er litt utålmodig og nysgjerrig. Bilen er en dieselbil. Ville plutselig ikke starte en morgen. Det kom en klikkelyd og radio og lys gikk på, men ikke mer enn det. Jeg regnet med at batteriet var flatt av en eller annen grunn, så ordnet at noen kom med en booster. Med booster på var bilen litt nærmere å starte, du hørte mer liv enn bare klikkelyden, men likevel ikke nok til å starte. Ble tauet vekk, bergingsbilsjåføren spekulerte i at det var startsperren. Så sier verkstedet plutselig "ja den er tom for drivstoff og strøm eller"? Og det vet jeg den ikke er, fylte full tank dagen før. Var snø under bilen og jeg har ikke sett ett spor av dieselsøl der. Men de sier at lampen for drivstoff lyser som om den er tom. Har noen stjålet diesel fra meg om natten? 😅 Eller kan det være andre forklaringer? 🤔 De har enda ikke sjekket om den FAKTISK er tom da. Anonymkode: 4663d...262 Hvis det bare lyser i dashbordet, så vil jo lampa for "tom tank" lyse. Og de har tydeligvis ikke startet opp bilen, hadde de gjort det, hadde lampen slukket. Så jeg tror nok de er helt på jordet her Anonymkode: 024a7...19c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #3 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis det bare lyser i dashbordet, så vil jo lampa for "tom tank" lyse. Og de har tydeligvis ikke startet opp bilen, hadde de gjort det, hadde lampen slukket. Så jeg tror nok de er helt på jordet her Anonymkode: 024a7...19c Hehe huff ja kanskje. Da jeg forklarte dem det opprinnelige problemet (virket å være tom for strøm men booster hjalp ikke) så sa de på telefon: "ja dette høres veldig komplisert ut men vi får jo se på det".. Merker jeg mister litt tilliten til dem etter hva du skriver 🙈 Anonymkode: 4663d...262 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #4 Del Skrevet 16. januar Har du brukt en sterk nok booster? En som er beregnet på dieselbiler? Min dieselbil tapper seg for strøm innimellom og da oppfører den seg nøyaktig slik du beskriver. Jeg kan ikke bruke startkabler på en bensinbil da de ikke avgir nok strøm til å starte min dieselbil. En annen dieselbil kan jeg derimot bruke til å starte den. Jeg var ikke klar over at dette var en greie før de fortalte meg det på et verksted. Jeg trodde et batteri var et batteri, men så enkelt er det visstnok ikke. Jeg hadde bedt verkstedet om å lade batteriet før de gjorde noe annet. Anonymkode: 0795b...279 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #5 Del Skrevet 16. januar Kondens som har fryst? Dette skjedde ene dieselbilen her i forrige uke... startet, men stoppet med en gang. Hadde på litt alron (kondensfjerner) og brukte hårføner på dieselfilter før vi prøvde å starte og vipps så startet den. Måtte da bytte dieselfilter og i tilfelle vann/is i dette. Var også noen som nevnte startsperra når vi sjekket rundt, men startet med det som var enklest å teste. Anonymkode: 42cea...7dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #6 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kondens som har fryst? Dette skjedde ene dieselbilen her i forrige uke... startet, men stoppet med en gang. Hadde på litt alron (kondensfjerner) og brukte hårføner på dieselfilter før vi prøvde å starte og vipps så startet den. Måtte da bytte dieselfilter og i tilfelle vann/is i dette. Var også noen som nevnte startsperra når vi sjekket rundt, men startet med det som var enklest å teste. Anonymkode: 42cea...7dc Takk, faktisk er dette du beskriver det som skjedde, den startet men stoppet med en gang, som om jeg skulle ha kvalt motoren. Og etter det ville den ikke starte igjen. Kanskje jeg får tipse verkstedet om dette 😄 Anonymkode: 4663d...262 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 16. januar #7 Del Skrevet 16. januar Det er vanskelig å diagnosere biler via telefon, og vi er dessverre blitt et samfunn hvor tjenestetilbydere ikke våger å si noe i tilfelle det er feil og kunden gjør seg vanskelig. Da er det bedre å få det til å virke komplisert og heller overraske deg positivt med at det var lettvint, enn at de gir inntrykk av at det er lettvint og så må de bytte hele motoren. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #8 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har du brukt en sterk nok booster? En som er beregnet på dieselbiler? Min dieselbil tapper seg for strøm innimellom og da oppfører den seg nøyaktig slik du beskriver. Jeg kan ikke bruke startkabler på en bensinbil da de ikke avgir nok strøm til å starte min dieselbil. En annen dieselbil kan jeg derimot bruke til å starte den. Jeg var ikke klar over at dette var en greie før de fortalte meg det på et verksted. Jeg trodde et batteri var et batteri, men så enkelt er det visstnok ikke. Jeg hadde bedt verkstedet om å lade batteriet før de gjorde noe annet. Anonymkode: 0795b...279 Takk, det var min far som kom med boosteren, jeg vet ikke så mye om sånt, men han med bergingsbilen prøvde også med booster uten hell. Får bare se hva de sier i morgen, kan oppdatere tråden om noen ble nysgjerrige 😄 Anonymkode: 4663d...262 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #9 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har du brukt en sterk nok booster? En som er beregnet på dieselbiler? Min dieselbil tapper seg for strøm innimellom og da oppfører den seg nøyaktig slik du beskriver. Jeg kan ikke bruke startkabler på en bensinbil da de ikke avgir nok strøm til å starte min dieselbil. En annen dieselbil kan jeg derimot bruke til å starte den. Jeg var ikke klar over at dette var en greie før de fortalte meg det på et verksted. Jeg trodde et batteri var et batteri, men så enkelt er det visstnok ikke. Jeg hadde bedt verkstedet om å lade batteriet før de gjorde noe annet. Anonymkode: 0795b...279 Men forresten, hvorfor tapper den seg for strøm innimellom? Min gjorde det for 2 år siden, og da byttet vi batteriet. Den oppførte seg for øvrig likedan da, men lot seg starte med booster så vidt jeg husker. Anonymkode: 4663d...262 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #10 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Takk, faktisk er dette du beskriver det som skjedde, den startet men stoppet med en gang, som om jeg skulle ha kvalt motoren. Og etter det ville den ikke starte igjen. Kanskje jeg får tipse verkstedet om dette 😄 Anonymkode: 4663d...262 verdt å sjekke. Skal også sies at i forsøkene på å starte denne morgenen så tømte de nok batteriet, så når de skulle prøve dette de fikk tips om på ettermiddagen så var plutselig batteriet flatt også. Men når det var ladet og alron fylt på og dieselfilter varmet så har den gått etterpå Anonymkode: 42cea...7dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Handerrefyren Skrevet 16. januar #11 Del Skrevet 16. januar dårlig 12 volt batteri, og på dieselbiler funker boostere dårlig, diesel motorer krever (når det er kaldt) mye mer strøm en det en booster kan levere gjennom tynne kabler! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lengz00 Skrevet 16. januar #12 Del Skrevet 16. januar Kan også være gåen startmotor, hadde samme problem og symptomer med ene bilen her nylig! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #13 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Takk, det var min far som kom med boosteren, jeg vet ikke så mye om sånt, men han med bergingsbilen prøvde også med booster uten hell. Får bare se hva de sier i morgen, kan oppdatere tråden om noen ble nysgjerrige 😄 Anonymkode: 4663d...262 Om bergingsbilen også hadde booster så var den nok sterk nok, men det går jo ann å spørre dem AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Men forresten, hvorfor tapper den seg for strøm innimellom? Min gjorde det for 2 år siden, og da byttet vi batteriet. Den oppførte seg for øvrig likedan da, men lot seg starte med booster så vidt jeg husker. Anonymkode: 4663d...262 Jeg tror det er spilleren som er årsaken i min bil. Den kobler seg automatisk på mobilen min og om jeg f.eks snakker i tlf på kjøkkenet så hender det at den kobler seg på bilen som står parkert i gården 🤷♀️ Selv om både bilen og spilleren er avslått. Får ikke til å koble vekk dette 🫣 Mest sannsynlig leiter spilleren etter mobilen min hele tiden og jeg opplever ofte å komme ut om morgenen og så står spilleren på selv om jeg vet helt 100 prosent sikkert at jeg slo den av når jeg parkerte. For min del løste problemet seg veldig greit når jeg kjøpte nytt batteri, men opplevde det samme her tidligere i vinter når bilen ble stående noen dager uten å bli kjørt i kulden. At det er spilleren er bare en teori fra min side, det er mye mulig det er noe helt annet. Anonymkode: 0795b...279 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #14 Del Skrevet 17. januar Bilen var helt tom for diesel, og det var ingen lekkasje. Helt skandale at folk reiser rundt i hagene til folk og stjeler diesel ut av privatbiler 😭 men det finnes ingen annen forklaring. Jeg burde vel kanskje si ifra til politiet om at dette har skjedd, selv om de ikke kommer til å gjøre noe med det? Anonymkode: 4663d...262 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lengz00 Skrevet 17. januar #15 Del Skrevet 17. januar Du burde absolutt anmelde det ja... Og hvis det er en nabolagsgruppe på facebook etc så kan det være lurt å si fra der også slik at enten flere melder seg som har opplevd det samme, flere holder utkikk, eller noen melder fra at de har sett noe mistenkelig... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 18. januar #16 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (21 timer siden): Bilen var helt tom for diesel, og det var ingen lekkasje. Helt skandale at folk reiser rundt i hagene til folk og stjeler diesel ut av privatbiler 😭 men det finnes ingen annen forklaring. Jeg burde vel kanskje si ifra til politiet om at dette har skjedd, selv om de ikke kommer til å gjøre noe med det? Anonymkode: 4663d...262 Kan ikke forstå at de klarer å tappe den så tom, du trenger jo bare en halvliter for å kjøre en mil. Og det ligger jo i filteret Disse karene må ha gjort det før. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #17 Del Skrevet 18. januar Har liten tro på at det er noen som har tappet den helt tom. Når tanken er helt tom så har du fremdeles masse drivstoff i filter og slanger. Tipper at du kan kjøre minst ei mil, kanskje to, som han over her skriver. Da er alternativet at noen har kjørt den helt tom. Anonymkode: 3c3b2...a5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #18 Del Skrevet 18. januar Takk for svar, dette blir jo bare verre og verre. Jeg har visst ikke blitt utsatt for tyver, men heller et inkompetent verksted. Hentet bilen min i dag, betalte 1900, de sa at alt var i skjønneste orden ( men tanken lyste på tom selv om de hadde fylt for 390 kr i diesel, meget spesielt i seg selv). Jeg dro for å fylle diesel selv, men der klikket det bare i pistolen, og når jeg prøvde å tvinge inn litt diesel likevel, begynte det å strømme ut av tanken. Med andre ord, jeg har aldri vært tom. Dro tilbake til verkstedet. Det eneste de da kunne si til meg, var: kjør til tanken er halvfull og kom tilbake, så kan vi sjekke flotøren. Jeg spurte om det ikke var veldig merkelig at den hadde hengt seg opp samtidig som bilen var tom for strøm og ikke ville starte, men det hadde de ingen svar på. Føler jeg har betalt masse penger for absolutt ingenting. Anonymkode: 4663d...262 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #19 Del Skrevet 18. januar Tiuren skrev (6 timer siden): Kan ikke forstå at de klarer å tappe den så tom, du trenger jo bare en halvliter for å kjøre en mil. Og det ligger jo i filteret Disse karene må ha gjort det før. Dette burde verkstedet ha visst. De bare valgte å ikke høre på meg og tro at det var jeg som hadde surret med om jeg hadde full eller tom tank. Ringe de nå og sa at jeg var misfornøyd, de gikk rett i forsvar og sa: vi har fikset bilen vi. Har du ikke klart å kjøre hjem igjen med den kanskje? Jeg sa at de har jo ikke funnet ut hva som er det virkelige problemet med bilen (det er jo noe som gjorde at den var tom for strøm) og da sa de at jeg sikkert hadde latt lysene stå på. Han spurte også frekt: Hvor mange minusgrader var det da du prøvde å starte den da? Det var ikke en eneste fuckings minusgrad, det var fullt uvær og regnvær her, så den må han lenger ut på landet med.. Anonymkode: 4663d...262 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå