Gå til innhold

Er Nammi Box et godt valg for første bil?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er på jakt etter en liten, enkel og fin bil til bykjøring, samt lengre turer på 2-3 timer om våren/sommeren/høst. Jeg har et budsjett på maks 300 000 kr, helst lavere, jo mindre jo bedre. Har sett litt på Nammi Box fra Dongfeng til 250 000 kr, som jeg synes ser utrolig fin ut og perfekt størrelse. Problemet er at det er et ukjent merke, og jeg er litt usikker på om det er en dårlig ting, noe jeg bør tenke på her?

Jeg har også sett på Fiat 600 og Smart #1, som begge ser bra ut, men prisen er for høy. Er det noen som har erfaring med Nammi Box eller andre små biler som er rimelige, praktiske og gode for både bykjøring og lengre turer? Jeg er ute etter noe som er pålitelig og økonomisk. Og at den ser bra ut innvendig og utvendig. Alle tips tas imot med takk!

Anonymkode: 8a306...e05

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Løp å kjøp! den koster det en Tesla taper seg på 3 år.

tror ikke det er levert mange i Norge til nå, så erfaringer er det lite med, men om den dekker behovet du har hvorfor ikke,

Motor Forum er en etablert bedrift og vil nok strekke seg langt for deg.

AnonymBruker
Skrevet
Handerrefyren skrev (5 minutter siden):

Løp å kjøp! den koster det en Tesla taper seg på 3 år.

tror ikke det er levert mange i Norge til nå, så erfaringer er det lite med, men om den dekker behovet du har hvorfor ikke,

Motor Forum er en etablert bedrift og vil nok strekke seg langt for deg.

Takk for svaret! Det er betryggende å høre om Motor Forum. Jeg synes bilen virker perfekt til mine behov, og prisen er jo veldig god.

Lurer litt på hvordan det er med service og deler siden det er et ukjent merke. Har du noen tanker om det eller noe annet jeg bør være oppmerksom på?

Skrevet

Det er Motor Forum som selger deg bilen, det er de som er ansvarlig for ettermarkedet, en stor og etablert forhandler som Motor Forum vil nok stille med det de har for å ivareta sitt rykte!

nå skal det sies at på elbiler er det ikke mye som kan gå galt, service er stort sett bremser og oppdatering av SW, 

prøv bilen, og viktig, prøv sw og integrasjon til mobiltelefon, en del Kinesiske merker har litt problemer her, dårlig oversettelser, servere i kina OSV. men prøv det, 

Selv har jeg ikke erfaring med denne, men med et 10 tall elektriske biler.

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Og husk, det er nesten en forutsetning for å ha elbil er at du kan lade hjemme, slik at den er ladet hver morgen. om vinteren må du regne med vesentlig kortere rekkevidde ( 30 til 50% kortere i streng kulde) 

Test av bilen!

Endret av Handerrefyren
lagt til test
Skrevet

Ville ikke kjøpt den da man ikke aner verditap eller kvalitet på et helt nytt merke, muligens leaset den om jeg fikk et godt tilbud (bortsett fra at jeg aldri, under noen omstendighet, ville vurdert en slik bil. Men jeg er jo litt sær på biler). 

Ville heller kjøpt en 2 år gammel Leaf. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Sjekk ut Honda e! 
Sjarmerende å se på og morsom å kjøre. 
Minus er rekkevidde på 21 mil-ish på sommeren. 

Litt høyt priset, man får litt eldre med noe garanti igjen for 100.000 mindre

Anonymkode: e9e07...642

hvordan  249 000.- er 100 000.- billigere en 217 000.- må du vise meg!

hadde kjøpt en bil med 5 års garanti for 32 000.- mindre, med lengre rekkevidde hvilken dag som helst!

AnonymBruker
Skrevet
Handerrefyren skrev (1 time siden):

hvordan  249 000.- er 100 000.- billigere en 217 000.- må du vise meg!

hadde kjøpt en bil med 5 års garanti for 32 000.- mindre, med lengre rekkevidde hvilken dag som helst!

Du har tolket feil, eksempelet på finn er høyt priset, har sett dem ned i 149.000, men da er de et par år eldre og gått lengre enn den jeg linket til. 

Ville heller kjøpt japansk enn kinesisk. Det popper jo opp Kina-merker i ett kjør, en del forsvinner like fort. 

Anonymkode: e9e07...642

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hei! Jeg er på jakt etter en liten, enkel og fin bil til bykjøring, samt lengre turer på 2-3 timer om våren/sommeren/høst. Jeg har et budsjett på maks 300 000 kr, helst lavere, jo mindre jo bedre. Har sett litt på Nammi Box fra Dongfeng til 250 000 kr, som jeg synes ser utrolig fin ut og perfekt størrelse. Problemet er at det er et ukjent merke, og jeg er litt usikker på om det er en dårlig ting, noe jeg bør tenke på her?

Jeg har også sett på Fiat 600 og Smart #1, som begge ser bra ut, men prisen er for høy. Er det noen som har erfaring med Nammi Box eller andre små biler som er rimelige, praktiske og gode for både bykjøring og lengre turer? Jeg er ute etter noe som er pålitelig og økonomisk. Og at den ser bra ut innvendig og utvendig. Alle tips tas imot med takk!

Kjøp en brukt Leaf i stedet, trolig et mye tryggere valg. Leaf er ikke spennende, men de har vist seg veldig driftssikre og nesten ikke vedlikeholdskostnader! 

Anonymkode: 53e51...da2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har ikke personlig erfaring med Nammi Box, men jeg liker den veldig godt. Eneste jeg er litt skeptisk til, er forhandler-nettverket på et så lite bilmerke 🤔 

Jeg liker også Smart #1, utrolig fin bil. Om man velger Brabus versjonen, så er den ikke akkurat noen sinke i trafikken heller. 

Selv så har jeg nettopp kjøpt meg en Opel Corsa e, som jeg er veldig fornøyd med så langt 😊 God å kjøre og brukbar rekkevidde 😊

Skrevet

Denne bilen er jo ikke engang sikkerhetstestet av Euro NCAP. Styr unna, og kjøp heller noe som har fått 5 stjerner, som er veldig viktig når du skal ha en såpass liten bil. I denne prisklassen ville jeg funnet en Toyota Yaris, VW Polo, Ford Puma eller Fiesta, Renault Clio osv.

AnonymBruker
Skrevet

Vil også anbefale Nammi Box på det varmeste. De bilene ser ut til å være laga godt, det er en produsent med grei erfaring, godt nettverk i Norge og bilen er priset for å selge. Men husk å ta en god prøvekjøring først. Det må klaffe følelsesmessig også med bil. :)

Gammel Leaf har vi hatt selv her i huset, gode, pålitelige biler. Kjøpte faktisk en helt ny til 199k kr i fjor også, samme pris som Nammi Box. Men Dongfeng sin bil er ny og har mange flere funksjoner. Tror kanskje jeg hadde kjøpt den om ikke behovet for en litt større Leaf er der.

Anonymkode: 9bad0...5c8

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De bilene ser ut til å være laga godt,

De er jo ikke sikkerhetstestet i Europa…

Skrevet

Ville nok kjøpt en kræsjtestet bil, kanskje en lett brukt model 3? De er veldig sikre. Evt en e-golf om du ikke skal så langt?

AnonymBruker
Skrevet
Bokormsen skrev (6 timer siden):

Ville nok kjøpt en kræsjtestet bil, kanskje en lett brukt model 3? De er veldig sikre. Evt en e-golf om du ikke skal så langt?

To biler som utmerker seg ved å være upålitelig og feilbelasta? Hvorfor akkurat disse og ikke Kona, Niro eller Leaf? Står fortsatt ved at Dongfeng ser ut til å ha levert en knallbil her.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Står fortsatt ved at Dongfeng ser ut til å ha levert en knallbil her.

Hvordan står du fast ved dette, når bilen ikke er kræsjtestet?

AnonymBruker
Skrevet
Makavelli skrev (6 timer siden):

Hvordan står du fast ved dette, når bilen ikke er kræsjtestet?

Det er blitt en erfaren bilprodusent og nyere kinesiske biler var forberedt og presterte bra. Når BYD prøvde å selge sin første bensinbil i Tyskland for vel 20 år siden, eller Landwind omtrent samtidig, gikk det elendig. Disse tidene er over.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er blitt en erfaren bilprodusent og nyere kinesiske biler var forberedt og presterte bra. Når BYD prøvde å selge sin første bensinbil i Tyskland for vel 20 år siden, eller Landwind omtrent samtidig, gikk det elendig. Disse tidene er over.

Kjenner en som har kinesisk elbil, den hadde alvorlige rustskader på første PKK (eu-kontroll). Og det var et mer etablert merke en Dongfeng.

Min konklusjon er at jeg setter pengene mine i noe som har en historie, helst et bra ett. Andre bruker pengene sine på andre måter

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Du adresserer fortsatt ikke bekymringen knyttet til manglende kræsjtesting...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...