Gå til innhold

Ekstra ultralyd pga. morkake

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Vi (meg og min samboer) har nettopp vært på ultralyd i uke 18. Vi fikk vite at morkaken muligens er litt for tjukk/bred. Vi ble derfor kalt inn til oppfølgning med ny ultralyd med jordmor og lege om 10 dager. 

Er det noen som har erfaring med dette? Vi har blitt litt stresset da de nevnte noe med at dette kan påvirke næringen som fosteret får. 

Anonymkode: 2e7eb...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har ikke hørt om det men det er sikkert ikke noe å bekymre seg for, de følger det opp og det er bra! Dersom det er bare en liten sannsynlighet for at noe er feil så kaller de deg jo inn. Jeg fikk ny innkalling fordi det var en vinkel de ikke klarte å se hjertet ordentlig, så det er nok bare rutine :)

Anonymkode: 5a71c...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.1.2025 den 20.33):

Hei!

Vi (meg og min samboer) har nettopp vært på ultralyd i uke 18. Vi fikk vite at morkaken muligens er litt for tjukk/bred. Vi ble derfor kalt inn til oppfølgning med ny ultralyd med jordmor og lege om 10 dager. 

Er det noen som har erfaring med dette? Vi har blitt litt stresset da de nevnte noe med at dette kan påvirke næringen som fosteret får. 

Jeg fikk beskjed på OUL i uke 18 at morkaken kanskje ligger for nærme åpningen. Fikk time til ny ultralyd i uke 34.

Dette skal ikke påvirke graviditeten, men evt. muligheten til å føde vaginalt vs. KS.

Anonymkode: 2d82a...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg fikk beskjed på OUL i uke 18 at morkaken kanskje ligger for nærme åpningen. Fikk time til ny ultralyd i uke 34.

Dette skal ikke påvirke graviditeten, men evt. muligheten til å føde vaginalt vs. KS.

Anonymkode: 2d82a...f78

Dette er helt normalt og noe helt annet enn det TS skisserer. 

Anonymkode: f861e...d8d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De skal nok sammenligne målingene av baby fra i dag til da om 10 dager. Har ikke hørt om spesifikt dette før men syns det høres bra ut at de sjekker opp i det og at dere slipper vente i mange, mange uker. 

Anonymkode: be97d...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

De skal nok sammenligne målingene av baby fra i dag til da om 10 dager. Har ikke hørt om spesifikt dette før men syns det høres bra ut at de sjekker opp i det og at dere slipper vente i mange, mange uker. 

Anonymkode: be97d...266

Ja, enig. Vi har tenkt at det kanskje er for å se om fosteret vokser som det skal eller ikke. Har heldigvis vokst så mye som han skal fram til nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...