Gå til innhold

MR endometriose

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som vet hvor lang tid det tar å utføre en MR undersøkelse for å sjekke for endometriose? På Evidia i Oslo. Tusen takk :)

Anonymkode: 8e71d...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Noen som vet hvor lang tid det tar å utføre en MR undersøkelse for å sjekke for endometriose? På Evidia i Oslo. Tusen takk :)

Anonymkode: 8e71d...145

Hvor lenge du ligger i maskinen eller ventetid på å komme til? 
Gjøres det riktig, etter endometrioseprotokoll så mener jeg det tar ca 20 minutter. 
Spør når du kommer om de gjør det etter endometriose protokoll. Det skal de nemlig, eller har undersøkelsen liten eller ingen verdi. Ikke alle er obs på dette. Det betyr hvordan maskinen snues og vris for å få bilde fra ulike vinkler. 

Anonymkode: 6c3f0...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Gjøres det riktig, etter endometrioseprotokoll så mener jeg det tar ca 20 minutter. 
Spør når du kommer om de gjør det etter endometriose protokoll. Det skal de nemlig, eller har undersøkelsen liten eller ingen verdi. Ikke alle er obs på dette. Det betyr hvordan maskinen snues og vris for å få bilde fra ulike vinkler. 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tiden man ligger i maskinen. Står fint på nett at endometriose er de gode på å se etter med MR så håper det er endometriose protokoll. Skal spørre uansett. Takk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var ikke synlig endometriose hos meg, da jeg tok MR. (Tok mellom 20 og 30 min)

Men da de tok lap så var det helt klart endometriose flere steder.

Anonymkode: 8b02c...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huskone skrev (1 time siden):

Tiden man ligger i maskinen. Står fint på nett at endometriose er de gode på å se etter med MR så håper det er endometriose protokoll. Skal spørre uansett. Takk 

Tiden er ca. 20 minutter. 
De som gjør endometriose MR er ikke alltid oppdatert på hvordan dette skal gjøres/etter hvilken protokoll. (Altså hvordan de stiller maskinen inn). Du skal og inn i den beste og mest avanserte maskinen, det vet heller ikke alle. 
Det står lite på nettet om dette det har du helt rett i. Enda verre er det at mange leger vet lite om endometriose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...