Gå til innhold

Finnes det kvinner som går ifra mannen fordi de er slitne og 50/50 frister??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tror dessverre jeg er en av disse kvinnene. Føler at barna, (ja vet at jeg har fått dem frivillig), mannen og «familielivet» spiser meg opp. Drømmer om skilsmisse og 50/50. 

Finnes det flere som meg? Har noen faktisk gjort det? Er 50/50 så behagelig som jeg forestiller meg at det er…? 

Anonymkode: af2ff...21a

• Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

De fleste synes jo det er veldig tøft økonomisk, krevende de ukene man er alene om barna, og stusselig å være uten barna. Hvis det ikke er noe galt med forholdet er det vel best å bli? Virker som en utrolig dårlig løsning hvis problemet er at du er sliten. Jeg synes det virker egosentrisk og korttenkt.

Anonymkode: f5a77...60b

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker at en bra mann ser når dama hans er sliten, og deler rettferdig på familiejobben sånn at hun ikke gjør mer enn ca. 50 %. 

Det er dessverre en del menn som ikke skjønner dette før dama går.

Anonymkode: 6f30d...a89

• Liker 8
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker at de som tror at 50/50 er mer avslappende er utrolig naive og korttenkte. Hvorfor snakker ikke folk med partnerne sine lenger? Å skille seg i stedet for å ta et oppgjør hjemme er jo ren dumhet. 

Anonymkode: b3fe8...78c

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du ser ikke skogen for bare trær. 

Det er slitsomt å være forelder, særlig i småbarnsperioden. Men, det er ensomt å være alene. Økonomisk er det lite gunstig. Det er ikke gitt at din partner vil ha barna 50/50. Skulle han ville det nå, så har du ingen kontroll over fremtiden. Hva om han treffer et troll av et kvinnemenneske, som ikke har plass til dine barn. Det skjer oftere enn du tror. Konsekvensen vil da bli svært dårlig økonomi, barna er stor sett hos deg og de er frustrerte over å ha bli valgt bort. 

Anonymkode: 0b66c...b2a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da vi planla nr. to visste vi at vi ville gå fra hverandre og at vi ville ha 50/50. Vi ønsket begge et barn til, men skjønte også at forholdet kom til å ryke. 

For oss har 50/50 fungert fint. Vi får begge ladet batteriene i frisker og har overskudd til barna i ukene vi har de. 

Anonymkode: 14fb2...8ce

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei, det er som en over her skrev. Når ikke mannen ser at du er sliten og at du trenger hjelp og å bli sett og hørt, så nytter det ikke. Da kan man like godt være aleine. Når mannen min behandlet meg som om jeg var ubetydelig og han oppførte seg som en unge nummer to, som ikke kunne gi beskjed når han kom hjem fra festligheter. Så ble jeg mer oppgitt og sliten enn noe annet. Faen ta han. 

Anonymkode: f478b...557

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

? Å skille seg i stedet for å ta et oppgjør hjemme er jo ren dumhet

Ikke alltid, noen ganger er skillsmisse best.  " For barnas skyld" er ikke alltid den beste løsning for barna, flere barn sier når de blir større ... " skulle ønske de skilte seg før " .

Anonymkode: 08321...aaa

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har bestemt meg for å holde ut i noen år til, til de 3 barna er litt større (yngste er 8). Men hvis gubben oppriktig tror at jeg gidder å stelle for ham de siste 30 årene av hans liv, etter at ungene har forlatt redet, så tar han skammelig feil. Jeg kan ikke se en eneste fordel med å bo med en susete rotegubbe straks ungene har flyttet ut. Vi har vokst vekk fra hverandre, for mye har blitt sagt og gjort (eventuelt ikke blitt sagt og gjort), og jeg gleder meg til å bo alene igjen. Jeg har et meget godt forhold til alle våre barn, og etter hvert vil det forhåpentligvis vanke barnebarn 🥰

Anonymkode: aeeba...d6a

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

De fleste synes jo det er veldig tøft økonomisk, krevende de ukene man er alene om barna, og stusselig å være uten barna. Hvis det ikke er noe galt med forholdet er det vel best å bli? Virker som en utrolig dårlig løsning hvis problemet er at du er sliten. Jeg synes det virker egosentrisk og korttenkt.

Anonymkode: f5a77...60b

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du ser ikke skogen for bare trær. 

Det er slitsomt å være forelder, særlig i småbarnsperioden. Men, det er ensomt å være alene. Økonomisk er det lite gunstig. Det er ikke gitt at din partner vil ha barna 50/50. Skulle han ville det nå, så har du ingen kontroll over fremtiden. Hva om han treffer et troll av et kvinnemenneske, som ikke har plass til dine barn. Det skjer oftere enn du tror. Konsekvensen vil da bli svært dårlig økonomi, barna er stor sett hos deg og de er frustrerte over å ha bli valgt bort. 

Anonymkode: 0b66c...b2a

Flere her nevner at det er lite gunstig økonomisk å ha 50/50. Personlig tror jeg ikke det blir noe problem for oss. Vi har begge god økonomi, begge vil ha muligheten til å kjøpe seg rekkehus/4-roms i nærområdet her hvis vi skiller oss. Nåværende bolig er altfor stor uansett. Økonomien er selvfølgelig bedre med to lønninger, men vi vil greie oss bra med en også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke alltid, noen ganger er skillsmisse best.  " For barnas skyld" er ikke alltid den beste løsning for barna, flere barn sier når de blir større ... " skulle ønske de skilte seg før " .

Anonymkode: 08321...aaa

Hvis man klarer å leve sammen som gode venner og samarbeidspartnere så kan man fint holde sammen til ungene er ute av redet. Men hvis forholdet har blitt så giftig og betent at man ikke lenger tåler trynet på hverandre så er det på tide å bryte opp. Noen setter jo også ultimatum. F eks krav om ukentlig pliktsex fra partner, ellers blir det utroskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Flere her nevner at det er lite gunstig økonomisk å ha 50/50. Personlig tror jeg ikke det blir noe problem for oss. Vi har begge god økonomi, begge vil ha muligheten til å kjøpe seg rekkehus/4-roms i nærområdet her hvis vi skiller oss. Nåværende bolig er altfor stor uansett. Økonomien er selvfølgelig bedre med to lønninger, men vi vil greie oss bra med en også. 

Da er dere i en langt bedre situasjon enn mange andre som ønsker å bryte opp, men som rett og slett ikke har råd. Mange bor f eks i boliger som er veldig tungsolgte i dagens marked, og som ikke vil ha egenkapital til mer enn en ett- eller toroms, slik at barna vil måtte dele rom og forelderen sove på sofaen i stua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg tenker at en bra mann ser når dama hans er sliten, og deler rettferdig på familiejobben sånn at hun ikke gjør mer enn ca. 50 %. 

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg tenker at de som tror at 50/50 er mer avslappende er utrolig naive og korttenkte. Hvorfor snakker ikke folk med partnerne sine lenger? Å skille seg i stedet for å ta et oppgjør hjemme er jo ren dumhet. 

Det verste er at mannen min ikke er en typisk latsabb heller. Han gjør sin del av arbeidet og tar mye ansvar for barna våre, er en engasjert far. Har god jobb, bidrar til 50% av utgiftene, har god helse og attraktivt utseende. Men jeg orker bare ikke mer, blir sliten av å ha han rundt meg hele tiden. Synes ikke han er attraktiv, selvom han tilsynelatende ser kjekk og tiltrekkende ut for andre . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Da vi planla nr. to visste vi at vi ville gå fra hverandre og at vi ville ha 50/50. Vi ønsket begge et barn til, men skjønte også at forholdet kom til å ryke. 

Anonymkode: 14fb2...8ce

Mye rart folk bevisst utsetter barn for.

Anonymkode: e7245...d04

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne tråden må jo være beviset på egoistiske foreldre som setter egne behov for barnets! Helt på bærtur!

Anonymkode: d9359...9d2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mye rart folk bevisst utsetter barn for.

Anonymkode: e7245...d04

De velger kanskje det beste av to onder, jeg har hørt flere som har gjort det slik. Om begge ønsker seg flere barn tenker jeg det tross alt er bedre å få dem sammen enn å finne hver sin nye partnere og få barn med dem. Jeg har selv to fedre så jeg mener ikke at det er forferdelig, men det er unektelig enklere å forholde seg til en barnefar.

Selv om de likevel ender opp med å få fler med ny partner er de to søsken som deler opplevelsen. Det kan være tøft å være den ene som flytter frem og tilbake mens søsknene bor fast på ett sted. 

Anonymkode: 90f53...e88

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når man har tatt 50-60 oppgjør de siste årene, hva gjør man da? Og viss partneren ikke vil snakke, hva gjør man da? Prøver ti år til i håp om å komme igjennom til slutt? 

Anonymkode: 50033...7dd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror dessverre jeg er en av disse kvinnene. Føler at barna, (ja vet at jeg har fått dem frivillig), mannen og «familielivet» spiser meg opp. Drømmer om skilsmisse og 50/50. 

Finnes det flere som meg? Har noen faktisk gjort det? Er 50/50 så behagelig som jeg forestiller meg at det er…? 

Jeg gjorde det slutt fordi han aldri bidrar. Jeg er alene med 2 barn 90% nå og det er lettere enn å bo med han. Han skulle ha 50/50 på eldste og 20% på yngste ift alder. Så byttet han jobb, men det er fremdeles lettere. 

Ingen som trykker meg ned psykisk eller kun kommenterer alt jeg ikke har gjort. 

Anonymkode: ac866...cb4

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg har bestemt meg for å holde ut i noen år til, til de 3 barna er litt større (yngste er 8). Men hvis gubben oppriktig tror at jeg gidder å stelle for ham de siste 30 årene av hans liv, etter at ungene har forlatt redet, så tar han skammelig feil. Jeg kan ikke se en eneste fordel med å bo med en susete rotegubbe straks ungene har flyttet ut. Vi har vokst vekk fra hverandre, for mye har blitt sagt og gjort (eventuelt ikke blitt sagt og gjort), og jeg gleder meg til å bo alene igjen. Jeg har et meget godt forhold til alle våre barn, og etter hvert vil det forhåpentligvis vanke barnebarn 🥰

Bare stoppet med en gang. Jeg sluttet å vaske hans klær, rydder hans rot handle hans varer, lage middag han likte. For han gjorde ikke noe mer enn å ligge på sofaen. Du trenger ikke gjør alt for han nå en gang. 

Anonymkode: ac866...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva mener du med rettferdig? 

At kvinnen i snitt gjør 7 minutter mer husarbeid enn mannen daglig? Samtidig som mannen jobber 39 minutter mer enn kvinner daglig og sover 30 minutter mindre enn kvinner.

Anonymkode: 350e1...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...