Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Stell@
Skrevet

Jadda jadddaaaaaaa, tro nå at jeg provoserer, men nei, jeg gjør faktisk ikke det.

Det går faktisk an å mene noe uten at det er ment som provokasjon. :)

Det jeg lurer på, og noe jeg tror, er at gutter og kvinner som til stadighet finner seg yngre partnere ofte kan være umodne.

Ofte tror jeg ikke at de er 100% utviklet i følelseslivet sitt, og jeg tror de leter etter en partner de kan herse med og en de kan styre og forme.

Min venninne er sammens med en gutt som er 3 år yngre enn henne.

Hun er ekstremt umoden for aldern. Både på det følelsesmessige plan og på mange andre ting.

Hun herser også med kjæresten sin, og dette er et felles trekk jeg ser hos MANGE som har yngre partnere.

Er ikke de som finner seg yngre partnere til stadighet sikre nok på seg selv?

Vil de ikke kunne stå i mot en partner som er eldre og ikke minst mer moden enn dem selv? Er det det som er feilen i et sånt forhold?

Og hva med de som finner seg i sånt (den yngre partneren)? Er de ute etter en fars/morsfigur?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

ja d kan godt være det.noen har dårlig selvtillit og finner seg derfor en som er yngre og en som ikke har så mange egne meninger.

Skrevet

..eller kan det være at den som er yngre er svært moden for sin alder, slik at de passer sammen likevel? ;)

Skrevet (endret)
:overrasket: herse med :klø: ikke jeg som har buksene her i huset, og min kar er 8 år yngre (46/38) men jeg er kanskje litt umoden :rodme: nå vil jeg si til mitt eget forsvar, jeg ikke konsekvent velger yngre menn....har vært 2 litt eldre og 2 yngre med nåværende Endret av Nita
Skrevet
..eller kan det være at den som er yngre er svært moden for sin alder, slik at de passer sammen likevel? ;)

:Nikke:

Skrevet

I noen tilfeller tror jeg nok det er sånn. Har selv opplevd å bli "herset" med av en eldre fyr, tror ikke han hadde turt det samme med ei som var like gammel for å si det sånn. Og så er det vel noe med at det er enklere for de som sliter med dårlig selvtillit å finne seg noen yngre, ettersom det blant mange jenter og gutter er litt status å ha en eldre kjæreste (før man når en viss alder i alle fall).

Gjest Gjest
Skrevet

Årsaken til at de er sammen kan jo være at de er forelsket i hverandre?

Hvorfor lage det mer komplisert?

Gjest Gjest
Skrevet

Mer komplisert er det vel neppe heller. Min mann var fire år yngre og jeg foretrekker definitivt menn som vet hva de vil.

Gjest gjest1
Skrevet

Da jeg var 16 var jeg sammen med en på 23. Det var veldig stas for meg, men gudene vet hva HAN ville (bortsett fra sex, vi var da sammen halvannet år!)

Skrevet

Er det å være 3 år eldre enn kjærsten/mannen sin et tegn på at man er umoden?? Du verden, da er det ikke store slingringsmonnet man har å gå på...

Eller er det kanskje slik at det gjelder forskjellige regler for kvinner og menn..? :overrasket:

Gjest Stell@
Skrevet

Det kan også hende, men jeg tror ikke det er sånn alltid.

Gjest Stell@
Skrevet
:overrasket:  herse med :klø: ikke jeg som har buksene her i huset, og min kar er 8 år yngre (46/38) men jeg er kanskje litt umoden :rodme: nå vil jeg si til mitt eget forsvar,  jeg ikke konsekvent velger yngre menn....har vært 2 litt eldre og 2 yngre med nåværende

Ja, nettopp...der sa du det... umoden. :smilbla:

Gjest Stell@
Skrevet
I noen tilfeller tror jeg nok det er sånn. Har selv opplevd å bli "herset" med av en eldre fyr, tror ikke han hadde turt det samme med ei som var like gammel for å si det sånn. Og så er det vel noe med at det er enklere for de som sliter med dårlig selvtillit å finne seg noen yngre, ettersom det blant mange jenter og gutter er litt status å ha en eldre kjæreste (før man når en viss alder i alle fall).

:Nikke:

Gjest Stell@
Skrevet

Fordi det kan være mer komplisert innimellom vel. :ler:

Gjest baby-E
Skrevet

min far er sammen med en som er mange år yngre.

Pappa herser absolutt ikke med henne. Der tror jeg det er hun som bestemmer 60/40 :ler:

Gjest Stell@
Skrevet
Er det å være 3 år eldre enn kjærsten/mannen sin et tegn på at man er umoden?? Du verden, da er det ikke store slingringsmonnet man har å gå på...

Eller er det kanskje slik at det gjelder forskjellige regler for kvinner og menn..? :overrasket:

Ja, det kan jo være at det er forskjellige regler for kvinner enn for menn.

det sies jo at kvinner modnes før menn, så er det da ikke litt merkelig når en kvinne velger en yngre mann?

Man skulle jo tro det var omvendt, og det er det jo ofte også. At kvinnen blir sammen med en som er 3-4 år eldre... hvorfor tror du det skjer da du?

Ja, det kan være et tegn på umodenhet og usikkerhet hvis man velger en yngre mann tror jeg.

Gjest Stell@
Skrevet
min far er sammen med en som er mange år yngre.

Pappa herser absolutt ikke med henne. Der tror jeg det er hun som bestemmer 60/40 :ler:

så bra for dem begge. :smilbla:

Skrevet

Dette utjevnes vel etterhvert som man blir eldre? Jeg er selv 37 og min samboer er 34. Jeg føler ikke at noen av oss hverken er umodne eller herser med den andre. MEN når jeg var 18 ville jeg selvfølgelig ikke vært sammen med en gutt på 15.

Gjest Sukkerert
Skrevet

Hvor gammel er mannen din da, Katta?

Skrevet

Min samboer er 3,5 år yngre enn meg. Når vi møtte hverandre var han 24 og jeg på vei mot 28.

Jeg ble forelsket jeg! Fødselsattesten hans var rimelig urelevant da, uten at jeg kan si at jeg følte meg spesielt umoden av den grunn..

Når det er sagt - hadde nok aldri som 18åring med viten og vilje blitt sammen med en på 15, men ærlig talt - når begge er over 20 blir det annerledes synes jeg. Trodde virkelig vi var kommet lenger enn at folk har problemer med aldersforskjell den såkalt "gale" veien. Uansett så lever menn statistisk sett noen år kortere enn kvinner, så er man smart skaffer man seg en yngre mann! Dersom ikke lysten til å leve mange år alene som enke er for stor da...

Modenhet er indivduelt, og har ikke kun med alder å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...