Gå til innhold

Å stjele andres handlekurv, hva er vitsen med det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

To ganger har jeg fått frastjålet varer fra samlebåndet i butikk. Klønete butikkpersonale kjørte bare varene mine ned og blandet varene mine med varer tidligere kunder stod og pakket, så mens jeg var opptatt med å betale så ble en røkt laks stjålet den ene gangen og en vegetar postei stjålet den andre gangen. Tipper sistnevnte var kjøttspiser og ble skuffet da han kom hjem og så at det ikke vanlig leverpostei. 

Anonymkode: 5e00c...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uansett om det ikke er betalt for enda så er det utrolig frekt å gjøre det sånn, for da må jo de du tar handlevogna fra bruke tid på å finne alle varene på nytt, og det er ikke sikkert de har tid. Greit nok du også har dårlig tid, men det er ingen unnskyldning for å rappe andres handlevogner.

Anonymkode: 7ab6a...333

Det har ikke så mye å si. De må bare finne varene en gang til.

Anonymkode: cbda2...e8d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

To ganger har jeg fått frastjålet varer fra samlebåndet i butikk. Klønete butikkpersonale kjørte bare varene mine ned og blandet varene mine med varer tidligere kunder stod og pakket, så mens jeg var opptatt med å betale så ble en røkt laks stjålet den ene gangen og en vegetar postei stjålet den andre gangen. Tipper sistnevnte var kjøttspiser og ble skuffet da han kom hjem og så at det ikke vanlig leverpostei. 

Jeg har opplevd noe lignende. Kunden etter meg fjernet skillepinnen før hen la på sine egne varer. Jeg hadde begynt å pakke mine varer, så hen trodde ikke at jeg fikk med meg hva som skjedde. Men jeg så det, og sa fra til mannen i kassa at resten ikke var mitt. Dessuten var det varer som jeg visste at jeg ikke hadde kjøpt. 

Anonymkode: 4fd1f...87f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he jeg gikk rundt i hele 5 min med en annen person sin handlevogn 🤣🤣 følte meg ganske dum da ha he 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Det har ikke så mye å si. De må bare finne varene en gang til.

Ok. Men du stjeler jo tid fra dem. Holder du på sånn hver gang du er i butikker?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg har opplevd noe lignende. Kunden etter meg fjernet skillepinnen før hen la på sine egne varer. Jeg hadde begynt å pakke mine varer, så hen trodde ikke at jeg fikk med meg hva som skjedde. Men jeg så det, og sa fra til mannen i kassa at resten ikke var mitt. Dessuten var det varer som jeg visste at jeg ikke hadde kjøpt. 

Hadde han tenkt å få deg til å betale for seg da eller? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

For noen år siden så sto jeg og pakket varene i poser etter at jeg hadde betalt. Da jeg snudde meg for å sette handlevognen på plass, så var den borte. Antar det var for å slippe å bruke 10kr for å løse inn en ny og i stedet få en 10kr. Håper den "poletten" ble brukt videre så h*n ikke hadde behov for å ta vogna andre hadde lagt "pant" i.

Anonymkode: 7f233...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.1.2025 den 18.47):

Tja, vet nå ikke det. Måtte da se forskjell.

Har opplevd selv at andre har tatt feil, mannen min har tatt feil, og folk har tatt min handlekurv…. Har sett andre oppleve slike situasjoner. Mange handler ofte mye likt, og når en går i sin egen verden, så er det lett for. Før jul tok jeg en vogn med utgåtte datovarer…. Tok litt tid før jeg oppdaget det…
Litt nysgjerrig; Hvorfor tror du automatisk at noen har tatt kurven/vognen med vilje? Og hva tror du en kan oppnå ved det? Litt hysterisk, eller? 

Anonymkode: e1759...ed1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Helikopter skrev (På 16.1.2025 den 18.49):

På bruktbutikken kan det gi mening, siden det kun finnes én av hver ting.

På matbutikken var du kanskje utsatt for prank eller utdrikningslag?

Eller folk som tok feil…. Helt vanlig.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ok. Men du stjeler jo tid fra dem. Holder du på sånn hver gang du er i butikker?

Ikke fortsett å mate trollet da 🧌

Anonymkode: 44a16...52e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ble også «frastjålet» gavepapir på handlebåndet. Viste seg at den butikkansatte hadde blandet det, og hun som tok det hadde kjøpt likt. Hun kom tilbake litt forvirret og sa at hun kun hadde kjøpt 1. Da så jeg at jeg manglet min. Ting kan skje. Hun gjorde det ikke med vilje. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De som gjør sånnt med vilje er det noe galt med. Forstår ikke at folk går rundt uten skam, hva skjedde?

Anonymkode: e6c71...ddc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.1.2025 den 18.54):

Jeg skammer meg litt.
Jeg stjal fra en handlevogn en gang. Var en som grådig forsynte seg med alt biffkjøttet som lå i disken for nesten utgåtte varer til 40% rabatt. Oppgitt som jeg var fulgte jeg etter mannen med handlevogna og når han forlot vogna for å finne en vare, i en ubevoktet stund, så jeg muligheten og grabbet til meg to pakker biffkjøtt fra vogna hans. Lumpent gjort ja…men er jo egentlig ikke tyveri siden han ikke hadde betalt for varene ennå?

Anonymkode: 6352b...10b

Klart dette er tyveri.... kanskje ikke fra butikken, men helt sikkert fra den personen du tok det fra.... 

Om du kommer sent til dato-disken da er det bare ergerlig for deg.... Er ikke slik at de varene skal deles likt mellom de som handler....

Kanskje den personen skulle bruke det til en bursdag og ikke egentlig hadde råd til å betale full pris, og var nå overlykkelig over å kunne servere litt bedre mat.... Bare for å finne ut at det ikke var nok likevel....

Du burde skamme deg..... Slik oppførsel er helt uakseptabel....!!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hadde han tenkt å få deg til å betale for seg da eller? 

Sannsynligvis. Hen var i følge med en annen person som stilte seg ved enden av båndet og var klar til å pakke i handlenett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Har opplevd selv at andre har tatt feil, mannen min har tatt feil, og folk har tatt min handlekurv…. Har sett andre oppleve slike situasjoner. Mange handler ofte mye likt, og når en går i sin egen verden, så er det lett for. Før jul tok jeg en vogn med utgåtte datovarer…. Tok litt tid før jeg oppdaget det…
Litt nysgjerrig; Hvorfor tror du automatisk at noen har tatt kurven/vognen med vilje? Og hva tror du en kan oppnå ved det? Litt hysterisk, eller? 

Ja, kan godt hende de tar feil. Men har desverre dårlig erfaring med folk akkurat i butikker av en eller annen grunn.  De oppnår vel å slippe å hente varene da når de bare kan ta en vogn. Men uansett, sikkert en del som tar feil også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sannsynligvis. Hen var i følge med en annen person som stilte seg ved enden av båndet og var klar til å pakke i handlenett. 

Utrolig frekt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Har også mistet  en sjokolade på gulvet en gang. Rakk ikke å plukke den opp igjen før noen andre tok den og puttet den i posen sin 🙄

Jeg tror jeg bør begynne å handle alt på nettet så jeg slipper sånne uhell 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Så ofte jeg kan. Ser etter kurver som har det jeg trenger. Ser jeg noen, tar jeg dem. Har gått litt sport i det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så ofte jeg kan. Ser etter kurver som har det jeg trenger. Ser jeg noen, tar jeg dem. Har gått litt sport i det også.

Haha 😅 Troll 🧌

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha 😅 Troll 🧌

Nope.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...