AnonymBruker Skrevet 16. januar #1 Skrevet 16. januar Jeg må bare spørre her for å få et klart svar. Når man renser huden og tar på hudprodukter og sånt, skal man dra og gni minst mulig i huden? Jeg har ocd og når jeg renser huden og tar på kremer og sånt så er jeg kanskje litt vel røff og gnir for mye. Jeg er bare i 28 år og jeg føler at huden min allerede begynner å se mye eldre ut. Huden er ikke like stram som før. Jeg føler at det er for tidlig at det egentlig skal skje. Blir huden slapp og mer rynkete av å dra i den/ massere produktet for hardt osv? Jeg har kombinert hudtype som heller mot fet og er fuktfattig. håper noen her har litt greie på hudpleie og kan gi noen råd. Det er vel en grunn til at det ofte står på produkter at man skal massere forsiktig inn i huden. Men hvorfor? Det står aldri hvorfor 😅 Min hudpleie rutine: steg 1. oljerens steg 2. vanlig rens steg 3. fukt serum steg 4. dagkrem (bruker dagkrem dag og natt. Brukte nattkrem før). og så innimellom bruker jeg skrubb prøver å bli flinkere til å bruke solkrem. Men ikke på vinterstid. Vet at man egentlig skal det Anonymkode: 3c2ac...e25
AnonymBruker Skrevet 16. januar #2 Skrevet 16. januar Man skal ikke gni, man skal forsiktig massere inn rens, serum og krem. Huden blir ikke nødvendigvis slappere, men du risikerer at huden blir mer irritert, og mer mottakelig for urenheter. En svekket hud er mer utsatt for kviseutbrudd. Tørrere hud og tidlig aldring er også mulige konsekvenser av overstimulering av huden. Anonymkode: 0a49d...f64 1
Roci Skrevet 17. januar #3 Skrevet 17. januar Som AB over her sier, risikerer du en svekket og irritert hud ved overstimulering. Mange mener også at de pleiende ingrediensene i hudpleieproduktene trekker bedre inn dersom du klapper dem inn i stedet for å gni hardt. Det kan også være andre årsaker til at du opplever at huden din har blitt slappere. Gener spiller inn, det samme gjør kosthold og fysisk aktivitet. Dersom du har slurvet med solkrem tidligere, vil solskader kunne begynne å vises nå, bl.a. i form av slappere hud. Utilstrekkelig tilførsel av fukt kan bidra til å gjøre huden mindre elastisk, ofte trenger man mer fukt enn man tror, selv om man har fet eller kombinert hud. Hvis du bruker fysisk skrubb, vil jeg anbefale deg å bytte denne ut med en mild, eksfolierende syre, som faktisk er mye mer skånsom mot huden, spesielt siden du har en tendens til å være litt hardhendt. Syreeksfoliering vil også sørge for en jevnere eksfoliering, fordi den virker ved å løse opp keratinet ("limet") som holder de døde hudcellene sammen, i stedet for at de løsnes ved hard skrubbing. Et par rimelige og bra alternativer er glycolsyre eller melkesyre (lactic acid) fra The Ordinary. 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar #4 Skrevet 17. januar Roci skrev (3 timer siden): Som AB over her sier, risikerer du en svekket og irritert hud ved overstimulering. Mange mener også at de pleiende ingrediensene i hudpleieproduktene trekker bedre inn dersom du klapper dem inn i stedet for å gni hardt. Det kan også være andre årsaker til at du opplever at huden din har blitt slappere. Gener spiller inn, det samme gjør kosthold og fysisk aktivitet. Dersom du har slurvet med solkrem tidligere, vil solskader kunne begynne å vises nå, bl.a. i form av slappere hud. Utilstrekkelig tilførsel av fukt kan bidra til å gjøre huden mindre elastisk, ofte trenger man mer fukt enn man tror, selv om man har fet eller kombinert hud. Hvis du bruker fysisk skrubb, vil jeg anbefale deg å bytte denne ut med en mild, eksfolierende syre, som faktisk er mye mer skånsom mot huden, spesielt siden du har en tendens til å være litt hardhendt. Syreeksfoliering vil også sørge for en jevnere eksfoliering, fordi den virker ved å løse opp keratinet ("limet") som holder de døde hudcellene sammen, i stedet for at de løsnes ved hard skrubbing. Et par rimelige og bra alternativer er glycolsyre eller melkesyre (lactic acid) fra The Ordinary. TS her Tusen takk for svar. Jeg bruker fysisk skrubb ja. Har prøvd syreeksfoliering før, men den irriterer huden min veldig så jeg gikk tilbake til fysisk skrubb. Jeg bruker et serum som er spesielt for min hudtype, for veldig mye fukt tap og hørte om den fra en topp influenser innen hudpleie. Til nå er jeg veldig fornøyd med det serumet ihvertfall. Jeg har forresten søkt masse på nett om alt dette, men av en eller annen grunn så finner jeg ikke svar på akkurat det jeg lurer på på nett. Så jeg setter stor pris på hjelp her😊🙏🏼 det med kosthold er jo relevant ja. Pga spiseforstyrrelser så får jeg dessverre ikke i meg det jeg trenger av mat og sånt. Kanskje den lave vekten min også påvirker hvordan huden i ansiktet ser ut. Men derfor vil jeg ihvertfall gjøre det jeg kan med alt annet. skal prøve selv med min ocd å begynne å klappe produkter inn i huden og bli flinkere med solkremen. Jeg har også ujevn hud og store porer så det hjelper ikke akkurat på utseende 😅 kanskje c vitamin serum også er noe jeg kunne ha begynt med? jeg har veldig markerte rynker ved øyene, kråketær eller hva enn folk kaller det. Har noen en god anbefaling angående det? 🙏🏼🥰 og til slutt, hva er folks tanker om retonol? Jeg syntes det høres skummelt ut, men kanskje jeg burde begynne å bruke det? I følge boka burde jeg ha begynt med det for noen år siden Anonymkode: 3c2ac...e25
Roci Skrevet 17. januar #5 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): TS her Tusen takk for svar. Jeg bruker fysisk skrubb ja. Har prøvd syreeksfoliering før, men den irriterer huden min veldig så jeg gikk tilbake til fysisk skrubb. Jeg bruker et serum som er spesielt for min hudtype, for veldig mye fukt tap og hørte om den fra en topp influenser innen hudpleie. Til nå er jeg veldig fornøyd med det serumet ihvertfall. Jeg har forresten søkt masse på nett om alt dette, men av en eller annen grunn så finner jeg ikke svar på akkurat det jeg lurer på på nett. Så jeg setter stor pris på hjelp her😊🙏🏼 det med kosthold er jo relevant ja. Pga spiseforstyrrelser så får jeg dessverre ikke i meg det jeg trenger av mat og sånt. Kanskje den lave vekten min også påvirker hvordan huden i ansiktet ser ut. Men derfor vil jeg ihvertfall gjøre det jeg kan med alt annet. skal prøve selv med min ocd å begynne å klappe produkter inn i huden og bli flinkere med solkremen. Jeg har også ujevn hud og store porer så det hjelper ikke akkurat på utseende 😅 kanskje c vitamin serum også er noe jeg kunne ha begynt med? jeg har veldig markerte rynker ved øyene, kråketær eller hva enn folk kaller det. Har noen en god anbefaling angående det? 🙏🏼🥰 og til slutt, hva er folks tanker om retonol? Jeg syntes det høres skummelt ut, men kanskje jeg burde begynne å bruke det? I følge boka burde jeg ha begynt med det for noen år siden Anonymkode: 3c2ac...e25 Kan jeg spørre hvilken syreeksfoliering du forsøkte? Det er forskjell på både type syre og styrke/konsentrasjon, og man skal alltid starte med en mild syre og lav konsentrasjon. Hvis syrer ikke er et alternativ, finnes det skrubbekremer med myke "korn" som løses opp etterhvert. Lav vekt og dårlig næringsinntak kan definitivt påvirke hvordan huden ser ut. Jeg skjønner at det er vanskelig å få i seg nok næring når man har spiseforstyrrelser, men jeg regner med at du tar tilskudd av multivitaminer og mineraler? Foreslår at du også prøver kosttilskudd med nattlysolje, jeg tok det mot PMS da jeg var yngre, men det hadde også en gunstig effekt på huden. Det er også viktig at du får i deg nok vann, da ikke bare huden, men også kroppen, kan være dehydrert. En enkel måte å finne ut av dette er å klype huden på håndbaken mellom to fingre. Dersom huden bruker lang tid på å trekke seg tilbake til utgangspunktet, kan dette være et tegn på at du er dehydrert. Hvis det er tilfelle, kan du i en periode tilsette elektrolytter i vannet for å bedre væskebalansen. Om du har ujevn hud og store porer, vil jeg foreslå niacinamide foran C-vitamin. Niacinamide (vitamin B3) er et antioksidant i likhet med vitamin C, og har mange av de samme fordelene for huden, pluss noen til, og er spesielt gunstig for uren hud og store porer. 10% vil være en fin konsentrasjon å starte med for de fleste, med mindre du har svært sensitiv hud. Noen serum med 10% du kan vurdere, er: Matas 10% Niacinamide Booster Serum Anua Niacinamide 10% +TXA 4%. Dette serumet inneholder også tranexaminsyre (4%), alpha arbutin og vitamin C (3-0 Ascorbic Acid), som også er gode virkestoffer mot ujevn hudtone og mindre arr. Linda Johansen Niacinamide 10% Paula's Choice Niacinamide 10% Booster. Denne kan blandes i fuktighetskremen din eller brukes alene. Om du heller vil starte med en lavere konsentrasjon, er disse bra: Kiehl's Ultra Pure High-Potency Niacinamide 5% Serum Beauty Act 5% Niacinamide Glass Serum Jorgobè Niacinamide Serum BeautyAct 7% Niacinamide Re-Texturising Toner Jeg vet at du sa at du hadde forsøkt syrer tidligere og ikke tålt det, men det virkestoffet som er mest effektivt mot store porer, i tillegg til niacinamide, er BHA (salicylsyre). Du kan vurdere å forsøke et produkt med 1% BHA, og kun påføre det på områdene med store porer èn kveld i uka til å begynne med. Man skal uansett ikke eksfoliere mer enn maks 2 ganger i uka. "Kråketær" er såkalte mimikkrynker som kommer av muskelsammentrekninger når du f.eks. smiler eller myser. Om huden er tørr eller dehydrert, vil det bidra til at rynkene blir mer fremtredende. Det eneste som til en viss grad kan fjerne rynkene, er Botox, men godt med fukt, peptider og evt. retinol vil kunne forbedre hudstrukturen slik at rynkene framstår litt mindre fremtredende. En godt fuktet hud vil alltid se glattere og fyldigere ut. Retinol har vært brukt i hudpleie i over 50 år og er vel et av de virkestoffene i hudpleie som er best dokumentert. Enkelt forklart så bidrar retinol til at cellefornyelsen i huden skjer raskere, slik at solskader repareres og rynker blir mindre framtredende. Det er imidlertid viktig å understreke at retinol ikke er noen quick-fix, det er ved langvarig og konsekvent bruk at man oppnår optimale resultater. Ønsker man å bruke retinoider rundt øynene, bør man bruke et eget produkt til dette, da huden rundt øynene er mye tynnere og sartere enn i resten av ansiktet. Det er også viktig å starte med en lav konsentrasjon (0,2 -0,5% styrke for retinol, 0,01 - 0,03% for retinaldehyd) og kun 1-2 kvelder i uka de første 4-8 ukene. Man kan også få utskrevet tretinoin hos lege. Retinoider gjør huden mer solsensitiv, så det er ekstra viktig å sørge for god solbeskyttelse på dagtid. Håper dette kan være til hjelp, og jeg kommer gjerne med produktforslag om du ønsker det 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar #6 Skrevet 17. januar Roci skrev (2 timer siden): Kan jeg spørre hvilken syreeksfoliering du forsøkte? Det er forskjell på både type syre og styrke/konsentrasjon, og man skal alltid starte med en mild syre og lav konsentrasjon. Hvis syrer ikke er et alternativ, finnes det skrubbekremer med myke "korn" som løses opp etterhvert. Lav vekt og dårlig næringsinntak kan definitivt påvirke hvordan huden ser ut. Jeg skjønner at det er vanskelig å få i seg nok næring når man har spiseforstyrrelser, men jeg regner med at du tar tilskudd av multivitaminer og mineraler? Foreslår at du også prøver kosttilskudd med nattlysolje, jeg tok det mot PMS da jeg var yngre, men det hadde også en gunstig effekt på huden. Det er også viktig at du får i deg nok vann, da ikke bare huden, men også kroppen, kan være dehydrert. En enkel måte å finne ut av dette er å klype huden på håndbaken mellom to fingre. Dersom huden bruker lang tid på å trekke seg tilbake til utgangspunktet, kan dette være et tegn på at du er dehydrert. Hvis det er tilfelle, kan du i en periode tilsette elektrolytter i vannet for å bedre væskebalansen. Om du har ujevn hud og store porer, vil jeg foreslå niacinamide foran C-vitamin. Niacinamide (vitamin B3) er et antioksidant i likhet med vitamin C, og har mange av de samme fordelene for huden, pluss noen til, og er spesielt gunstig for uren hud og store porer. 10% vil være en fin konsentrasjon å starte med for de fleste, med mindre du har svært sensitiv hud. Noen serum med 10% du kan vurdere, er: Matas 10% Niacinamide Booster Serum Anua Niacinamide 10% +TXA 4%. Dette serumet inneholder også tranexaminsyre (4%), alpha arbutin og vitamin C (3-0 Ascorbic Acid), som også er gode virkestoffer mot ujevn hudtone og mindre arr. Linda Johansen Niacinamide 10% Paula's Choice Niacinamide 10% Booster. Denne kan blandes i fuktighetskremen din eller brukes alene. Om du heller vil starte med en lavere konsentrasjon, er disse bra: Kiehl's Ultra Pure High-Potency Niacinamide 5% Serum Beauty Act 5% Niacinamide Glass Serum Jorgobè Niacinamide Serum BeautyAct 7% Niacinamide Re-Texturising Toner Jeg vet at du sa at du hadde forsøkt syrer tidligere og ikke tålt det, men det virkestoffet som er mest effektivt mot store porer, i tillegg til niacinamide, er BHA (salicylsyre). Du kan vurdere å forsøke et produkt med 1% BHA, og kun påføre det på områdene med store porer èn kveld i uka til å begynne med. Man skal uansett ikke eksfoliere mer enn maks 2 ganger i uka. "Kråketær" er såkalte mimikkrynker som kommer av muskelsammentrekninger når du f.eks. smiler eller myser. Om huden er tørr eller dehydrert, vil det bidra til at rynkene blir mer fremtredende. Det eneste som til en viss grad kan fjerne rynkene, er Botox, men godt med fukt, peptider og evt. retinol vil kunne forbedre hudstrukturen slik at rynkene framstår litt mindre fremtredende. En godt fuktet hud vil alltid se glattere og fyldigere ut. Retinol har vært brukt i hudpleie i over 50 år og er vel et av de virkestoffene i hudpleie som er best dokumentert. Enkelt forklart så bidrar retinol til at cellefornyelsen i huden skjer raskere, slik at solskader repareres og rynker blir mindre framtredende. Det er imidlertid viktig å understreke at retinol ikke er noen quick-fix, det er ved langvarig og konsekvent bruk at man oppnår optimale resultater. Ønsker man å bruke retinoider rundt øynene, bør man bruke et eget produkt til dette, da huden rundt øynene er mye tynnere og sartere enn i resten av ansiktet. Det er også viktig å starte med en lav konsentrasjon (0,2 -0,5% styrke for retinol, 0,01 - 0,03% for retinaldehyd) og kun 1-2 kvelder i uka de første 4-8 ukene. Man kan også få utskrevet tretinoin hos lege. Retinoider gjør huden mer solsensitiv, så det er ekstra viktig å sørge for god solbeskyttelse på dagtid. Håper dette kan være til hjelp, og jeg kommer gjerne med produktforslag om du ønsker det TS her wow! Tusen millioner takk for et så utfyllende svar🙏🏼😊 Den syre eksfolieringen jeg brukte var «sensai slik peeling Power». Fikk anbefalt den av en på kicks, men den svidde på huden. Brukte den mer sjeldent enn 1 gang i uken også. Jeg har jo tatt en test på apoteket med en av de som jobber der om hvilken hudtype jeg har. De brukte en sånn maskin på meg. Så jeg vet at hudtypen min er kombinert som heller mot fet og fuktfattig. Grov hudtekstur som sagt og store porer (pluss noen dype og gamle akne arr). Huden min blir også fort rød. Sånn hvis jeg smiler, pusser tenner, eller bare sånn ut av ingenting. Huden min kan se fin ut rett etter rens og produkter og så noen timer Max etterpå så der den ikke fin ut lenger. Da er den rød eller gusten og livløs igjen. Et annet problem er at uansett hvilken dagkrem jeg bruker så blir huden min veldig blank. Til og med med de som skal være mattende. Jeg kan tåle litt blankhet, men minst mulig selvfølgelig. Min prioritet er at huden skal være fuktet ihvertfall. Har du tilfeldigvis en god dagkrem å anbefale? 😅 som gir masse fukt og ikke ser ut som en man svetter ihjel pga huden er så blank? 🤣 dagkremen jeg bruker nå er REN dagkrem fra apoteket, den blå. Legger ved et bilde av de hudproduktene jeg bruker nå. Jeg vet at den skrubben skal være forferdelig, men ja😅 øyene mine er veldig sensitive så jeg vet ikke om jeg tør å bruke retinol rundt der. Burde jeg det eller bare fokusere på å ha god fuktighet der? (Det er det jeg gjør nå). får dessverre ikke i meg vitaminer og sånne ting i tabletter. Tar kun varme vitaminbjørner😂🙈 men tror ikke de er til hjelp der. hvor mange forskjellige serum burde jeg bruke/ er det vits å bruke samtidig? Niaciamide og det fukt serumet jeg bruker for eksempel? Jeg leste at c vitamin serum kan ha noen fordeler mot anti aldring. Har niaciamide den samme fordelen med anti aldring pluss noe mer sa du? Legger ved et bilde av det jeg bruker per i dag. Skal skifte til en annen oljerens da. Men ja hvis du tilfeldigvis skulle ha noen forslag til noe som helst: rens, skrubb, dagkrem så tas alt i mot med stor takk🙏🏼😊 Spesielt dagkrem kunne jeg trengt noen gode forslag på. skal sjekke ut de serumene du lenket til Mitt mål igjen er å ha fuktet, sunn og ung/ stram hud. Så godt det lar seg gjøre selvfølgelig. Siden jeg er 28 år nå så vil jeg finne noen gode produkter som virkelig kan funke og hjelpe meg. igjen stor takk for at du tar deg tid til dette🙏🏼😊 Anonymkode: 3c2ac...e25
AnonymBruker Skrevet 17. januar #7 Skrevet 17. januar Hei du😊 Hudpleie er interessant og spennende. Har du prøvd Elixir niactil? Anbefaler den varmt 😊 har ganske lik hudtype som deg. Kan brukes som dagkrem hvis du har en litt fet hudtype (noen brukes den som serum) Ellers kan jeg også anbefale Daily moisture fra Skin ceuticals. Den blir du ikke fet i huden av. Anbefaler som hun over her også niacinamide. Bruker den fra Paulus choice, 20%. Og BHA liquid exfoliant fra Paulus choice er bra🙏 Anonymkode: b4717...669
AnonymBruker Skrevet 17. januar #8 Skrevet 17. januar Roci skrev (3 timer siden): Kan jeg spørre hvilken syreeksfoliering du forsøkte? Det er forskjell på både type syre og styrke/konsentrasjon, og man skal alltid starte med en mild syre og lav konsentrasjon. Hvis syrer ikke er et alternativ, finnes det skrubbekremer med myke "korn" som løses opp etterhvert. Lav vekt og dårlig næringsinntak kan definitivt påvirke hvordan huden ser ut. Jeg skjønner at det er vanskelig å få i seg nok næring når man har spiseforstyrrelser, men jeg regner med at du tar tilskudd av multivitaminer og mineraler? Foreslår at du også prøver kosttilskudd med nattlysolje, jeg tok det mot PMS da jeg var yngre, men det hadde også en gunstig effekt på huden. Det er også viktig at du får i deg nok vann, da ikke bare huden, men også kroppen, kan være dehydrert. En enkel måte å finne ut av dette er å klype huden på håndbaken mellom to fingre. Dersom huden bruker lang tid på å trekke seg tilbake til utgangspunktet, kan dette være et tegn på at du er dehydrert. Hvis det er tilfelle, kan du i en periode tilsette elektrolytter i vannet for å bedre væskebalansen. Om du har ujevn hud og store porer, vil jeg foreslå niacinamide foran C-vitamin. Niacinamide (vitamin B3) er et antioksidant i likhet med vitamin C, og har mange av de samme fordelene for huden, pluss noen til, og er spesielt gunstig for uren hud og store porer. 10% vil være en fin konsentrasjon å starte med for de fleste, med mindre du har svært sensitiv hud. Noen serum med 10% du kan vurdere, er: Matas 10% Niacinamide Booster Serum Anua Niacinamide 10% +TXA 4%. Dette serumet inneholder også tranexaminsyre (4%), alpha arbutin og vitamin C (3-0 Ascorbic Acid), som også er gode virkestoffer mot ujevn hudtone og mindre arr. Linda Johansen Niacinamide 10% Paula's Choice Niacinamide 10% Booster. Denne kan blandes i fuktighetskremen din eller brukes alene. Om du heller vil starte med en lavere konsentrasjon, er disse bra: Kiehl's Ultra Pure High-Potency Niacinamide 5% Serum Beauty Act 5% Niacinamide Glass Serum Jorgobè Niacinamide Serum BeautyAct 7% Niacinamide Re-Texturising Toner Jeg vet at du sa at du hadde forsøkt syrer tidligere og ikke tålt det, men det virkestoffet som er mest effektivt mot store porer, i tillegg til niacinamide, er BHA (salicylsyre). Du kan vurdere å forsøke et produkt med 1% BHA, og kun påføre det på områdene med store porer èn kveld i uka til å begynne med. Man skal uansett ikke eksfoliere mer enn maks 2 ganger i uka. "Kråketær" er såkalte mimikkrynker som kommer av muskelsammentrekninger når du f.eks. smiler eller myser. Om huden er tørr eller dehydrert, vil det bidra til at rynkene blir mer fremtredende. Det eneste som til en viss grad kan fjerne rynkene, er Botox, men godt med fukt, peptider og evt. retinol vil kunne forbedre hudstrukturen slik at rynkene framstår litt mindre fremtredende. En godt fuktet hud vil alltid se glattere og fyldigere ut. Retinol har vært brukt i hudpleie i over 50 år og er vel et av de virkestoffene i hudpleie som er best dokumentert. Enkelt forklart så bidrar retinol til at cellefornyelsen i huden skjer raskere, slik at solskader repareres og rynker blir mindre framtredende. Det er imidlertid viktig å understreke at retinol ikke er noen quick-fix, det er ved langvarig og konsekvent bruk at man oppnår optimale resultater. Ønsker man å bruke retinoider rundt øynene, bør man bruke et eget produkt til dette, da huden rundt øynene er mye tynnere og sartere enn i resten av ansiktet. Det er også viktig å starte med en lav konsentrasjon (0,2 -0,5% styrke for retinol, 0,01 - 0,03% for retinaldehyd) og kun 1-2 kvelder i uka de første 4-8 ukene. Man kan også få utskrevet tretinoin hos lege. Retinoider gjør huden mer solsensitiv, så det er ekstra viktig å sørge for god solbeskyttelse på dagtid. Håper dette kan være til hjelp, og jeg kommer gjerne med produktforslag om du ønsker det Jeg synes nesten du burde få betalt for hvor mye bra tips, råd og hvor mye du kommer med, man ser så lett at du bruker mye av din tid til å både gi tips og linke til produkter. Mange her inne burde være deg evig takknemlig. Du er helt rå og selv om du ikke får betalt her så håper jeg at alt det beste kommer din vei, fordi du er veldig spesiell, og jeg håper at du selv vet det. ❤️ Beklager Ts at jeg blander meg inn i din tråd men jeg måtte bare si dette. Anonymkode: 41201...00d 2 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar #9 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hei du😊 Hudpleie er interessant og spennende. Har du prøvd Elixir niactil? Anbefaler den varmt 😊 har ganske lik hudtype som deg. Kan brukes som dagkrem hvis du har en litt fet hudtype (noen brukes den som serum) Ellers kan jeg også anbefale Daily moisture fra Skin ceuticals. Den blir du ikke fet i huden av. Anbefaler som hun over her også niacinamide. Bruker den fra Paulus choice, 20%. Og BHA liquid exfoliant fra Paulus choice er bra🙏 Anonymkode: b4717...669 TS her Heisann! 😊 Ja hudpleie er interessant og det er gøy å bli klokere på det og lære om det. Både gøy og frustrerende på samme tid noen ganger 😅 tusen takk for tips. Skal sjekke ut😊 Anonymkode: 3c2ac...e25 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar #10 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg synes nesten du burde få betalt for hvor mye bra tips, råd og hvor mye du kommer med, man ser så lett at du bruker mye av din tid til å både gi tips og linke til produkter. Mange her inne burde være deg evig takknemlig. Du er helt rå og selv om du ikke får betalt her så håper jeg at alt det beste kommer din vei, fordi du er veldig spesiell, og jeg håper at du selv vet det. ❤️ Beklager Ts at jeg blander meg inn i din tråd men jeg måtte bare si dette. Anonymkode: 41201...00d TS her Absolutt! Helt enig! 💕Alt det her er gull verdt og hadde virkelig vært verdt å betale for. Så mye hjelp som dette her får jeg ikke i butikker og på apoteket og sånt engang. Så dette her setter jeg (og sikkert mange andre) så stor pris på❤️🙏🏼✨ Anonymkode: 3c2ac...e25
AnonymBruker Skrevet 17. januar #11 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): TS her Heisann! 😊 Ja hudpleie er interessant og det er gøy å bli klokere på det og lære om det. Både gøy og frustrerende på samme tid noen ganger 😅 tusen takk for tips. Skal sjekke ut😊 Anonymkode: 3c2ac...e25 Enig med deg der😊 er nok viktig å finne gode produkter, da er det verdt det. Selv om det kan bli dyrt. Det er så gøy når man ser forskjell på huden. Anonymkode: b4717...669
Roci Skrevet 17. januar #12 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg synes nesten du burde få betalt for hvor mye bra tips, råd og hvor mye du kommer med, man ser så lett at du bruker mye av din tid til å både gi tips og linke til produkter. Mange her inne burde være deg evig takknemlig. Du er helt rå og selv om du ikke får betalt her så håper jeg at alt det beste kommer din vei, fordi du er veldig spesiell, og jeg håper at du selv vet det. ❤️ Beklager Ts at jeg blander meg inn i din tråd men jeg måtte bare si dette. Anonymkode: 41201...00d Tusen hjertelig takk for gode ord♥️♥️♥️ Jeg synes hudpleie er skikkelig interessant og morsomt, og det er kjempefint at jeg kan bruke hobbyen min til å hjelpe andre😊 1
Roci Skrevet 17. januar #13 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her wow! Tusen millioner takk for et så utfyllende svar🙏🏼😊 Den syre eksfolieringen jeg brukte var «sensai slik peeling Power». Fikk anbefalt den av en på kicks, men den svidde på huden. Brukte den mer sjeldent enn 1 gang i uken også. Jeg har jo tatt en test på apoteket med en av de som jobber der om hvilken hudtype jeg har. De brukte en sånn maskin på meg. Så jeg vet at hudtypen min er kombinert som heller mot fet og fuktfattig. Grov hudtekstur som sagt og store porer (pluss noen dype og gamle akne arr). Huden min blir også fort rød. Sånn hvis jeg smiler, pusser tenner, eller bare sånn ut av ingenting. Huden min kan se fin ut rett etter rens og produkter og så noen timer Max etterpå så der den ikke fin ut lenger. Da er den rød eller gusten og livløs igjen. Et annet problem er at uansett hvilken dagkrem jeg bruker så blir huden min veldig blank. Til og med med de som skal være mattende. Jeg kan tåle litt blankhet, men minst mulig selvfølgelig. Min prioritet er at huden skal være fuktet ihvertfall. Har du tilfeldigvis en god dagkrem å anbefale? 😅 som gir masse fukt og ikke ser ut som en man svetter ihjel pga huden er så blank? 🤣 dagkremen jeg bruker nå er REN dagkrem fra apoteket, den blå. Legger ved et bilde av de hudproduktene jeg bruker nå. Jeg vet at den skrubben skal være forferdelig, men ja😅 øyene mine er veldig sensitive så jeg vet ikke om jeg tør å bruke retinol rundt der. Burde jeg det eller bare fokusere på å ha god fuktighet der? (Det er det jeg gjør nå). får dessverre ikke i meg vitaminer og sånne ting i tabletter. Tar kun varme vitaminbjørner😂🙈 men tror ikke de er til hjelp der. hvor mange forskjellige serum burde jeg bruke/ er det vits å bruke samtidig? Niaciamide og det fukt serumet jeg bruker for eksempel? Jeg leste at c vitamin serum kan ha noen fordeler mot anti aldring. Har niaciamide den samme fordelen med anti aldring pluss noe mer sa du? Legger ved et bilde av det jeg bruker per i dag. Skal skifte til en annen oljerens da. Men ja hvis du tilfeldigvis skulle ha noen forslag til noe som helst: rens, skrubb, dagkrem så tas alt i mot med stor takk🙏🏼😊 Spesielt dagkrem kunne jeg trengt noen gode forslag på. skal sjekke ut de serumene du lenket til Mitt mål igjen er å ha fuktet, sunn og ung/ stram hud. Så godt det lar seg gjøre selvfølgelig. Siden jeg er 28 år nå så vil jeg finne noen gode produkter som virkelig kan funke og hjelpe meg. igjen stor takk for at du tar deg tid til dette🙏🏼😊 Anonymkode: 3c2ac...e25 Ut fra slik du beskriver at huden din blir rød eller gusten og livløs, så er jeg ganske sikker på at du har såkalt reaktiv hud, det vil si en type sensitiv hud som blir irritert og blusser opp som følge av ytre påkjenninger. Det er derfor ikke rart at du reagerte på den peelingen fra Sensai som strengt tatt ikke er en syrepeeling selv om den inneholder små mengder eksfolierende syrer, det er en slags hybrid av fysisk og kjemisk peeling, og inneholder flere andre ingredienser som ofte er irriterende for sensitiv og reaktiv hud. En hud som er sensitiv og reaktiv, har ofte en en svekket eller skadet hudbarriere. Når man har denne hudtypen, er det viktig at man unngår ingredienser som alkohol, parfyme og eteriske oljer, som alle er hudirriterende. Man bør også være varsom med eksfolierende syrer, antioksidanter som vitamin C og retinoider. Noen tåler fint niacinamide, mens andre kan reagere på det. Den dårlige nyheten er at nesten alle hudpleieproduktene du bruker pr. i dag, er uegnet for din hudtype fordi de inneholder mange ingredienser som er irriterende. Fuktighetskremen din er heller ikke spesielt egnet for fet/kombinert hud da den også inneholder noen såkalt komedone ingredienser, som kan tette porene og gi urenheter. Renseoljen og fuktserumet er fine🙂 Den skrubben fra St. Ives er direkte skadelig for huden og burde ikke vært lov å selge etter min mening, men du kan alltids bruke den på føttene, da. Den gode nyheten er at hudbarrieren din kan repareres, med riktige produkter og litt tålmodighet😊 Jeg vet at mange liker Niactil, som en bruker her foreslo, men den er temmelig dyr. De aktive virkestoffene er niacinamide og salisylsyre, og grunnet hudtilstanden din, tenker jeg at du ikke bør bruke et produkt med en eksfolierende syre på daglig basis akkurat nå. Noe av det beste med Niactil ellers, er at den er veldig "ren" og inneholder få ingredienser, så du kan jo vurdere den til senere bruk, hvis det blir behov. Hvis du gir meg litt tid, skal jeg finne noen produkter som jeg tror kan bidra til å gjenoppbygge hudbarrieren din og balansere fukt og talgproduksjon, så kan vi se på litt mer målrettet "anti-age" når huden din har blitt mer stabil🙂 Til slutt, i denne omgangen, vil jeg understreke betydningen av kosthold og vitaminer for en sunn hud. Både multivitaminer og nattlysolje finnes som flytende tilskudd, så om du klarer å få i deg det, ville jeg starter der🥰
AnonymBruker Skrevet 17. januar #14 Skrevet 17. januar Roci skrev (17 minutter siden): Ut fra slik du beskriver at huden din blir rød eller gusten og livløs, så er jeg ganske sikker på at du har såkalt reaktiv hud, det vil si en type sensitiv hud som blir irritert og blusser opp som følge av ytre påkjenninger. Det er derfor ikke rart at du reagerte på den peelingen fra Sensai som strengt tatt ikke er en syrepeeling selv om den inneholder små mengder eksfolierende syrer, det er en slags hybrid av fysisk og kjemisk peeling, og inneholder flere andre ingredienser som ofte er irriterende for sensitiv og reaktiv hud. En hud som er sensitiv og reaktiv, har ofte en en svekket eller skadet hudbarriere. Når man har denne hudtypen, er det viktig at man unngår ingredienser som alkohol, parfyme og eteriske oljer, som alle er hudirriterende. Man bør også være varsom med eksfolierende syrer, antioksidanter som vitamin C og retinoider. Noen tåler fint niacinamide, mens andre kan reagere på det. Den dårlige nyheten er at nesten alle hudpleieproduktene du bruker pr. i dag, er uegnet for din hudtype fordi de inneholder mange ingredienser som er irriterende. Fuktighetskremen din er heller ikke spesielt egnet for fet/kombinert hud da den også inneholder noen såkalt komedone ingredienser, som kan tette porene og gi urenheter. Renseoljen og fuktserumet er fine🙂 Den skrubben fra St. Ives er direkte skadelig for huden og burde ikke vært lov å selge etter min mening, men du kan alltids bruke den på føttene, da. Den gode nyheten er at hudbarrieren din kan repareres, med riktige produkter og litt tålmodighet😊 Jeg vet at mange liker Niactil, som en bruker her foreslo, men den er temmelig dyr. De aktive virkestoffene er niacinamide og salisylsyre, og grunnet hudtilstanden din, tenker jeg at du ikke bør bruke et produkt med en eksfolierende syre på daglig basis akkurat nå. Noe av det beste med Niactil ellers, er at den er veldig "ren" og inneholder få ingredienser, så du kan jo vurdere den til senere bruk, hvis det blir behov. Hvis du gir meg litt tid, skal jeg finne noen produkter som jeg tror kan bidra til å gjenoppbygge hudbarrieren din og balansere fukt og talgproduksjon, så kan vi se på litt mer målrettet "anti-age" når huden din har blitt mer stabil🙂 Til slutt, i denne omgangen, vil jeg understreke betydningen av kosthold og vitaminer for en sunn hud. Både multivitaminer og nattlysolje finnes som flytende tilskudd, så om du klarer å få i deg det, ville jeg starter der🥰 TS her Wow igjen! Seriøst jeg må bare si igjen at dette her er sååå utrolig snillt av deg🙏🏼💕 Jeg vet ikke om jeg skal juble av glede eller grine. Tusen millioner takk for at du er sååå hjelpsom🙏🏼✨ Det betyr veldig mye🥰 Ja jeg har kanskje en reaktiv og sensitiv hud ja. Det gir mening. Den sensai peeling en gjør huden min rød og svir skikkelig etterpå når jeg skal ta på huden og rense videre og sånt. Og ja Som sagt, bare jeg pusser tenner eller noen ganger bare «ut av det blå» så er huden rød. Til og med når jeg gnir inn renseoljen så blir jeg rød. Vet ikke hvor normalt det er men. Jeg kan føle meg så bra når jeg ser meg i speilet etter hudpleie rutine og så neste gang jeg ser meg i speilet senere på dagen så lurer jeg på hva som har skjedd og føler jeg ser flere år eldre ut og huden er mer sliten og gusten. Har aldri skjønt hvorfor min hud er sånn mens «alle andres» hud ser helt normal og fin ut både inne og ute, om de renser huden eller smiler eller hva enn de gjør. Ja det er greit med produkter som ikke koster skjorta. Men de niaciamide serumene som du linket til, burde jeg vente med det sier du? Helt helt helt supert om du vil hjelpe å finne noen produkter som vil passe ja! Jeg får seriøst såå dårlig samvittighet nå at du hjelper en «random fremmed» såå mye😬🙈 men igjen, millioner takk🙏🏼✨💕 Hvordan er den andre rensen min forresten? Den hvite. Er ikke den heller bra? Hvilken rens kan være bra for å rense huden skikkelig, men samtidig ikke ødelegge huden min? 😅 Ja det med kosthold er viktig. Jeg skal se hva jeg kan klare av det🥰 Anonymkode: 3c2ac...e25
Roci Skrevet 17. januar #15 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS her Wow igjen! Seriøst jeg må bare si igjen at dette her er sååå utrolig snillt av deg🙏🏼💕 Jeg vet ikke om jeg skal juble av glede eller grine. Tusen millioner takk for at du er sååå hjelpsom🙏🏼✨ Det betyr veldig mye🥰 Ja jeg har kanskje en reaktiv og sensitiv hud ja. Det gir mening. Den sensai peeling en gjør huden min rød og svir skikkelig etterpå når jeg skal ta på huden og rense videre og sånt. Og ja Som sagt, bare jeg pusser tenner eller noen ganger bare «ut av det blå» så er huden rød. Til og med når jeg gnir inn renseoljen så blir jeg rød. Vet ikke hvor normalt det er men. Jeg kan føle meg så bra når jeg ser meg i speilet etter hudpleie rutine og så neste gang jeg ser meg i speilet senere på dagen så lurer jeg på hva som har skjedd og føler jeg ser flere år eldre ut og huden er mer sliten og gusten. Har aldri skjønt hvorfor min hud er sånn mens «alle andres» hud ser helt normal og fin ut både inne og ute, om de renser huden eller smiler eller hva enn de gjør. Ja det er greit med produkter som ikke koster skjorta. Men de niaciamide serumene som du linket til, burde jeg vente med det sier du? Helt helt helt supert om du vil hjelpe å finne noen produkter som vil passe ja! Jeg får seriøst såå dårlig samvittighet nå at du hjelper en «random fremmed» såå mye😬🙈 men igjen, millioner takk🙏🏼✨💕 Hvordan er den andre rensen min forresten? Den hvite. Er ikke den heller bra? Hvilken rens kan være bra for å rense huden skikkelig, men samtidig ikke ødelegge huden min? 😅 Ja det med kosthold er viktig. Jeg skal se hva jeg kan klare av det🥰 Anonymkode: 3c2ac...e25 Bare fint å kunne hjelpe😊 Bare vent med de serumene du, jeg kommer som sagt tilbake med forslag til produkter og rutine😊 Den hvite rensen din er full av eteriske oljer og noen duftstoffer som er kjent for å være irriterende for sensitiv hud, så dessverre. Jeg skal finne en annen vannbasert rens til deg som ikke inneholder noen irriterende ingredienser. Jeg kom forøvrig også til å tenke på at ginseng er en stimulerende ingrediens, så det kan hende at huden din reagerer på den også. Men bytt ut skumrensen først og se om det blir bedre🙂
AnonymBruker Skrevet 17. januar #16 Skrevet 17. januar Roci skrev (4 minutter siden): Bare fint å kunne hjelpe😊 Bare vent med de serumene du, jeg kommer som sagt tilbake med forslag til produkter og rutine😊 Den hvite rensen din er full av eteriske oljer og noen duftstoffer som er kjent for å være irriterende for sensitiv hud, så dessverre. Jeg skal finne en annen vannbasert rens til deg som ikke inneholder noen irriterende ingredienser. Jeg kom forøvrig også til å tenke på at ginseng er en stimulerende ingrediens, så det kan hende at huden din reagerer på den også. Men bytt ut skumrensen først og se om det blir bedre🙂 TS her Åh okei ja da venter jeg med de serumene. Angående oljerens så tenkte jeg uansett å bytte den ut. Vurderer sterkt Beplain mung bean cleansing oil. Håper den kan være grei for huden min kanskje? …. Men ja jeg skal vente og se hva du anbefaler av produkter 😊✨ Anonymkode: 3c2ac...e25
Roci Skrevet 18. januar #17 Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (15 timer siden): TS her Åh okei ja da venter jeg med de serumene. Angående oljerens så tenkte jeg uansett å bytte den ut. Vurderer sterkt Beplain mung bean cleansing oil. Håper den kan være grei for huden min kanskje? …. Men ja jeg skal vente og se hva du anbefaler av produkter 😊✨ Anonymkode: 3c2ac...e25 Ettersom du med stor sannsynlighet har en svekket hudbarriere, tror jeg det er best å begrense aktive ingredienser i første omgang og heller fokusere på å bygge opp hudbarrieren. Grov hudstruktur og store porer er ofte et resultat av en svekket hudbarriere, så mange opplever en betydelig bedring når de får styrket hudbarrieren og tilført huden tilstrekkelig fukt. Oljerensen fra Beplain ser helt fin ut ingrediensmessig sett, så den kan du absolutt prøve. En annen god oljerens for sensitiv hud er Klairs Gentle Black Fresh Cleansing Oil. En god og svært budsjettvennlig skumrens er CeraVe Foaming Cleanser. En annen skumrens som er godt egnet for sensitiv hud,er Purito SEOUL From Green Deep Foaming Cleanser. Beplain har også en skumrens med mungbønne, men den inneholder noe alkohol, noe jeg tenker det er greit å unngå foreløpig. I tillegg til fuktserumet ditt, tenker jeg at du også kan tilføre et barrierestyrkende serum som f.eks. Tocobo Bifida Biome Essence. Serumet inneholder probiotica som beroliger huden og styrker hudbarrieren, og også 2% niacinamide. Jeg tror også ByWishtrend Cera-barrier Soothing Ampoule kan passe for deg. Jeg har sjekket ingrediensene, selv om de ikke står på akkurat den siden jeg lenker til, det var bare der produktet var rimeligst i pris akkurat nå. Du sier ikke noe om hvilke dagkremer du har forsøkt, men såkalte mattende dagkremer inneholder ofte ingredienser som virker uttørkende. Når du har fuktfattig hud, vil det kunne resultere i at huden din responderer med å produsere mer talg og dermed forverrer problemet. Noen gode og rimelige dagkremer for kombinert, sensitiv hud er bl.a. Bioderma Sensibio Defensive Cream Eucerin UltraSensitive Soothing Care Normal to Combination Skin Jeg brukte disse selv i en periode da huden min var sensitiv og reaktiv pga overbehandling. Begge kremene kan brukes både morgen og kveld. Mange liker også Kiehl's Ultra Facial Cream, og den inneholder mange gode ingredienser, men jeg lurer på om den kan bli for fet for din hud. Det går uansett an å kjøpe en liten prøvekrukker på 28 ml om du ønsker å prøve. Eventuelt kan den brukes som nattkrem. Jeg vil foreslå at du holder deg til denne enkle og skånsomme rutinen i 4-8 uker for å se om huden din blir mindre reaktiv og mer balansert. Da kan du begynne å vurdere å innføre litt aktive ingredienser om du ser behov for det. Jeg glemte forøvrig å svare på spørsmålene dine om C-vitamin og serum tidligere, så det gjør jeg nå. Niacinamide har mange av de samme anti-age-fordelene som C-vitamin har, med unntak av at noen former for C-vitamin faktisk øker effekten av solbeskyttelse. Noen former for C-vitamin kan være ganske hudirriterende, spesielt for sensitiv hud. Niacinamide tåles på generell basis bedre av flere, og er i tillegg bedre egnet for fet og uren hud enn C-vitamin. Når det gjelder antall serum man skal, kan eller bør bruke, finnes det ingen fasit på dette, det kommer an på hva huden din trenger. Poenget med serum er at de er innrettet mot å behandle spesifikke hudtilstander/problemer som f.eks. for tidlig hudaldring, pigmenteringeringer, urenheter, dehydrering, ujevn hudtone, rødhet, sensitivitet m.m., så du kan bruke ett eller flere serum som adresserer de områdene du ønsker. Håper dette kan være til hjelp, og så er det selvsagt bare å spørre hvis det er noe mer du lurer på
AnonymBruker Skrevet 18. januar #18 Skrevet 18. januar Roci skrev (37 minutter siden): Ettersom du med stor sannsynlighet har en svekket hudbarriere, tror jeg det er best å begrense aktive ingredienser i første omgang og heller fokusere på å bygge opp hudbarrieren. Grov hudstruktur og store porer er ofte et resultat av en svekket hudbarriere, så mange opplever en betydelig bedring når de får styrket hudbarrieren og tilført huden tilstrekkelig fukt. Oljerensen fra Beplain ser helt fin ut ingrediensmessig sett, så den kan du absolutt prøve. En annen god oljerens for sensitiv hud er Klairs Gentle Black Fresh Cleansing Oil. En god og svært budsjettvennlig skumrens er CeraVe Foaming Cleanser. En annen skumrens som er godt egnet for sensitiv hud,er Purito SEOUL From Green Deep Foaming Cleanser. Beplain har også en skumrens med mungbønne, men den inneholder noe alkohol, noe jeg tenker det er greit å unngå foreløpig. I tillegg til fuktserumet ditt, tenker jeg at du også kan tilføre et barrierestyrkende serum som f.eks. Tocobo Bifida Biome Essence. Serumet inneholder probiotica som beroliger huden og styrker hudbarrieren, og også 2% niacinamide. Jeg tror også ByWishtrend Cera-barrier Soothing Ampoule kan passe for deg. Jeg har sjekket ingrediensene, selv om de ikke står på akkurat den siden jeg lenker til, det var bare der produktet var rimeligst i pris akkurat nå. Du sier ikke noe om hvilke dagkremer du har forsøkt, men såkalte mattende dagkremer inneholder ofte ingredienser som virker uttørkende. Når du har fuktfattig hud, vil det kunne resultere i at huden din responderer med å produsere mer talg og dermed forverrer problemet. Noen gode og rimelige dagkremer for kombinert, sensitiv hud er bl.a. Bioderma Sensibio Defensive Cream Eucerin UltraSensitive Soothing Care Normal to Combination Skin Jeg brukte disse selv i en periode da huden min var sensitiv og reaktiv pga overbehandling. Begge kremene kan brukes både morgen og kveld. Mange liker også Kiehl's Ultra Facial Cream, og den inneholder mange gode ingredienser, men jeg lurer på om den kan bli for fet for din hud. Det går uansett an å kjøpe en liten prøvekrukker på 28 ml om du ønsker å prøve. Eventuelt kan den brukes som nattkrem. Jeg vil foreslå at du holder deg til denne enkle og skånsomme rutinen i 4-8 uker for å se om huden din blir mindre reaktiv og mer balansert. Da kan du begynne å vurdere å innføre litt aktive ingredienser om du ser behov for det. Jeg glemte forøvrig å svare på spørsmålene dine om C-vitamin og serum tidligere, så det gjør jeg nå. Niacinamide har mange av de samme anti-age-fordelene som C-vitamin har, med unntak av at noen former for C-vitamin faktisk øker effekten av solbeskyttelse. Noen former for C-vitamin kan være ganske hudirriterende, spesielt for sensitiv hud. Niacinamide tåles på generell basis bedre av flere, og er i tillegg bedre egnet for fet og uren hud enn C-vitamin. Når det gjelder antall serum man skal, kan eller bør bruke, finnes det ingen fasit på dette, det kommer an på hva huden din trenger. Poenget med serum er at de er innrettet mot å behandle spesifikke hudtilstander/problemer som f.eks. for tidlig hudaldring, pigmenteringeringer, urenheter, dehydrering, ujevn hudtone, rødhet, sensitivitet m.m., så du kan bruke ett eller flere serum som adresserer de områdene du ønsker. Håper dette kan være til hjelp, og så er det selvsagt bare å spørre hvis det er noe mer du lurer på TS her Igjen millioner takk🙏🏼😊 Det her er sååå informativt✨ Helt topp! Okei da prøver jeg meg på Beplain oljerensen, Cerave foaming cleanser, tocobo serumet, fukt serum og så eucerin eller bioderma sin dagkrem. Angående fukt serum så har jeg før og i dag brukt Cosrx sitt fukt snail serum (det som er på bildet jeg legger ved) siden jeg er tom for Banila co serumet nå. Det snail fukt serumet fra Cosrx og den rice masken fra Cosrx funker ganske greit for huden min og er faktisk mindre klissete og mindre oljete på huden enn det fra Banila co. Selv om jeg er veldig fornøyd med det fra Banila co. Men av de to, Banila co serumet og Cosrx snail serumet, utifra din kunnskap og/ eller ingrediensene, hvilket av de to er best for meg? Hvilket av de burde jeg satse på? Cosrx snail serum eller Banila co serum? Jeg har prøvd mange dagkremer. Kan ikke huske alle, men den kiehl’s dagkremen har jeg prøvd og ja du har rett, den ble for fet for meg. Har også før brukt Cosmica purifying day cream. Jeg kjøpte den igjen for ikke lenge siden fordi jeg brukte den før for noen år siden og da tror jeg at jeg var fornøyd med den. Men nå var jeg ikke særlig fornøyd med den. Den kan funke, men det er ikke en jeg ville valgt. Men det du sier med at mattende produkter kan gi mer oljete hud gir mening da. Og siden huden min er fukt fattig så funker de dårlig. Okei angående vitamin C og det der så er det kanskje lurt å holde seg litt unna det enn så lenge da. Og heller etterhvert fokusere på niaciamid istedenfor som du har snakket om ja. Og forresten, solkrem. Mens vi er på ann. Har du en god solkrem å anbefale? I faktor 50. Som man ikke blir hvit av og som man blir ihvertfall minst mulig oljete av. Det siste jeg har brukt og som jeg har vært mest fornøyd med, men fortsatt ikke fornøyd med fordi huden blir helt blank, det er Cosrx aloe soothing sin cream spf 50. Jeg vet ikke hvor mye jeg kan forvente å være fornøyd med en solkrem, men hvis det er en som jeg ihvertfall vet er bra for huden min så kan jeg bruke den med selvsikkerhet og vite at den funker ihvertfall og at jeg tar vare på huden…. Selv om jeg blir litt blank av den. Anonymkode: 3c2ac...e25
Roci Skrevet 18. januar #19 Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): TS her Igjen millioner takk🙏🏼😊 Det her er sååå informativt✨ Helt topp! Okei da prøver jeg meg på Beplain oljerensen, Cerave foaming cleanser, tocobo serumet, fukt serum og så eucerin eller bioderma sin dagkrem. Angående fukt serum så har jeg før og i dag brukt Cosrx sitt fukt snail serum (det som er på bildet jeg legger ved) siden jeg er tom for Banila co serumet nå. Det snail fukt serumet fra Cosrx og den rice masken fra Cosrx funker ganske greit for huden min og er faktisk mindre klissete og mindre oljete på huden enn det fra Banila co. Selv om jeg er veldig fornøyd med det fra Banila co. Men av de to, Banila co serumet og Cosrx snail serumet, utifra din kunnskap og/ eller ingrediensene, hvilket av de to er best for meg? Hvilket av de burde jeg satse på? Cosrx snail serum eller Banila co serum? Jeg har prøvd mange dagkremer. Kan ikke huske alle, men den kiehl’s dagkremen har jeg prøvd og ja du har rett, den ble for fet for meg. Har også før brukt Cosmica purifying day cream. Jeg kjøpte den igjen for ikke lenge siden fordi jeg brukte den før for noen år siden og da tror jeg at jeg var fornøyd med den. Men nå var jeg ikke særlig fornøyd med den. Den kan funke, men det er ikke en jeg ville valgt. Men det du sier med at mattende produkter kan gi mer oljete hud gir mening da. Og siden huden min er fukt fattig så funker de dårlig. Okei angående vitamin C og det der så er det kanskje lurt å holde seg litt unna det enn så lenge da. Og heller etterhvert fokusere på niaciamid istedenfor som du har snakket om ja. Og forresten, solkrem. Mens vi er på ann. Har du en god solkrem å anbefale? I faktor 50. Som man ikke blir hvit av og som man blir ihvertfall minst mulig oljete av. Det siste jeg har brukt og som jeg har vært mest fornøyd med, men fortsatt ikke fornøyd med fordi huden blir helt blank, det er Cosrx aloe soothing sin cream spf 50. Jeg vet ikke hvor mye jeg kan forvente å være fornøyd med en solkrem, men hvis det er en som jeg ihvertfall vet er bra for huden min så kan jeg bruke den med selvsikkerhet og vite at den funker ihvertfall og at jeg tar vare på huden…. Selv om jeg blir litt blank av den. Anonymkode: 3c2ac...e25 Glad for å høre at du føler at du får god informasjon🥰 Når det gjelder de to fuktserumene er det gode ingredienser i begge to, selv om de er ganske ulike i sammensetningen. Så lenge du tåler dem og de funker for deg, bruk det du liker best Rismasken skal du også bare fortsette med hvis du liker den. Den inneholder faktisk en del niacinamide, så da tyder jo alt på at du tåler dette virkestoffet. Jeg vil likevel foreslå at du venter noen uker for å se hvordan de nye produktene fungerer for deg, før du eventuelt introduserer et niacinamideserum i rutinen din. Et par solkremer du kan vurdere, som jeg tror du ikke vil bli så blank av, er Isntree Hyaluronic Acid Watery Sun Gel eller Haru Haru Wonder Black Rice Pure Mineral Relief Daily Sunscreen. Sistnevnte er spesielt beregnet på sensitiv hud, men den fra Isntree burde også fungere. Hold meg gjerne oppdatert om hvordan det går, du kan sende meg DM eller oppdatere i tråden
AnonymBruker Skrevet 18. januar #20 Skrevet 18. januar Wow @Roci, så utrolig hyggelig av deg å bruke tid på å skrive så utfyllende! Veldig informativt for meg også:) Anonymkode: 96616...257 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå