Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er 3 venninner som har reist mye og vært veldig bestevenner over flere år. Nå har to av oss fått barn og den andre lever singel og barnløs. Er som regel jeg som tar initiativ til å finne på noe, men det har alltid vært lett å få avtalt. De fire siste gangene har den venninna uten barn  dobbeltbooket seg når vi har gjort avtaler. Vi passer på at vi tilpasser oss henne slik at hun ikke skal føle på at hun må tilpasse seg oss fordi vi har fått barn. Hun har klagd på dette når det kommer til andre venner, så vi har virkelig gjort et forsøk på å prioritere henne og passe på dette. Nå avtalte vi for over en mnd siden at vi skule møtes for at hun ikke skulle ha andre planer. Igår sender jeg melding å lurer på hvilken klokkeslett på kvelden vi skal møtes. Og hun sier at hun ikke kan etter klokken 17 fordi hun skal i bursdag.  Jeg har da fikset barnevakt (som ikke er lett, har ingen i nærheten), planlagt å kjøre to timer for at vi skal møtes og mye annen logistikk rundt. Merker jeg bare er så sykt skuffet og lei. I starten var jeg raus og tenkte at hun går sikkert gjennom noe. Men nå merker jeg at jeg blir litt lei. Det er en venninne jeg er veldig glad i og jeg trodde vi skulle være der for hverandre. Jeg har også prøvd å ringe henne tidligere for å høre om hun har det bra osv. 

vet ikke helt hvor jeg vil med det her, men er så lei meg over at en etter en av venninner forsvinner! Prøver virkelig å ha åpen dialog, og gjøre ting for venninnene mine og være tilgjengelig men føler jeg ikke får til å holde på venner. Jeg er veldig lojal og ville aldri ha latt de i stikken. 

Anonymkode: c7b1e...a59

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ble det avtalt tidspunkt på siste avtale? Eller ble det sagt at dere skulle møtes den dagen uten tidspunkt? For da kan jeg skjønne at hun takket ja til bursdag på kvelden, om hun antok at dere skulle møtes på dagtid. 

Jeg liker selv å ha slike avtaler spikret, både hvor og når. Men kan på en måte skjønne venninnen din. Jeg har barn, men er den eneste single i den ene venninnegjengen. Og i den gjengen er det oftest kun prat om barn og familie og skole og bhg. Man blir litt lei. Uten at jeg mener noe vondt med det, prioriterer jeg noen ganger andre venninner. Fordi jeg heller har lyst til å dra i en bursdagsfest enn å drikke kaffe og prate om bestemoren til eksen til venninna mi.

Anonymkode: 3a8fc...454

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da må du si som du føler det. Eller si, hadde ikke vi avtale da?

Anonymkode: e9996...062

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...