Gå til innhold

Noen som investerer i krypto nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ser flere hevder de både taper og tjener på trading, krypto. 

Hva er det, kort fortalt? Kjøp og selge krypto time for time hver dag?

Anonymkode: 15502...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trading forbindes ofte med svært kortvarige spekulasjoner ang. f.eks. en aksjekurs eller i ditt tilfelle en kryptokurs.

Du satser for eksempel 100kr på at bitcoin øker i verdi de neste 30 sekunder. Hvis det er sant, så kan du få en avtalt avkastning. Hvis dette er usant, så er pengene vekke eller sterk redusert slik som avtalt med trading-plattformen. Du kjøper ikke direkte men inngår et veddemål med plattformen.

En annen form er direkte handel av papiret eller krypto.

Om du er sikker på at en aksje øker i verdi de neste dagene, så kan du kjøpe og selge papiret direkte. Det samme gjelder sannsynligvis også for krypto. Du kan også gå motsatt og satse på fallende kurs, det finnes egne papirer for det (short). 

Når det er sagt, så vil jeg sterk fraråde å drive med kortsiktig trading. Sannsynligheten er ofte mot deg.

Schmuhu

Endret av Schmuhu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Bitcoin har vært oppe i $108 000 dollar nylig. Det var toppen eller veldig nære. Jeg ville ikke rørt kryptovaluta før en stor korreksjon har kommet (tipper minst 70% ned i løpet av de neste 1-2 årene).

Anonymkode: c086f...81f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At folk ikke skjønner at crypto er en investeringsfelle er utrolig. Krypto har eksistert i over 15 år, og du kan fortsatt ikke bruke krypto som en valuta på lik linje med kroner og dollar. Krypto er pump and dump, og alle tror at de skal bli rike. 

Anonymkode: 6b08e...009

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bitcoin, etherium og en til. Personlig foretrekker jeg bitcoin. Man kan stake Etherium, så hvis man vil ha "renter" på investeringen så kan Etherium være greit. Har bare investert noen tusenlapper på Firi, så er ingen ekspert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At folk ikke skjønner at crypto er en investeringsfelle er utrolig. Krypto har eksistert i over 15 år, og du kan fortsatt ikke bruke krypto som en valuta på lik linje med kroner og dollar. Krypto er pump and dump, og alle tror at de skal bli rike. 

Mange kryptovalutaer vil forsvinne. De store vil bestå. Hvorfor? De fleste mennesker i verden lever under en eller annen form for statlig tyranni. Menneskene i disse landene vil benytte seg av krypto for å skjule sine oppsparte midler. Derfor er krypto forbudt i flere land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg kjøpte XRP for litt siden, det kan jo gå alle veier 😅

Anonymkode: 64351...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte xrp for et par år siden, og har tjent ok siden den nå har økt såpass mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Cartman skrev (30 minutter siden):

Mange kryptovalutaer vil forsvinne. De store vil bestå. Hvorfor? De fleste mennesker i verden lever under en eller annen form for statlig tyranni. Menneskene i disse landene vil benytte seg av krypto for å skjule sine oppsparte midler. Derfor er krypto forbudt i flere land.

Jeg er heller ingen ekspert. Har ikke kjøpt og solgt kryptovaluta annet enn som en slags introduksjon til hvordan det fungerer. Transaksjonene med bitcoin er vel i praksis åpent for innsyn fra myndighetens side, siden myndighetene kan gå til innskudd- eller uttakssiden. Resten av transaksjonshistorikken ligger i kjeden. Er det ikke da i praksis enklere for journalister å nøste opp i overføringer med bitcoin enn ved tradisjonell bankoverføring som jeg regner med er taushetsbelagt og unntatt offentlighet?

Det er kanskje vel så mye et retorisk spørsmål, forventer ikke at du har svar på det.

Jeg kan tenke meg at for en næringsdrivende i f.eks. Libya eller Venezuela, så gir det mening å droppe å kjøpe bitcoin med digital fiatvaluta, slik man gjør på Firi osv, og heller selge varer og tjenester med helt eller delvis oppgjør i bitcoin. Finnes det verktøy for å utelukke bitcoin med opphav fra kryptobørsene? I så fall vil det muligens være ganske trygt for de forfulgte å bruke bitcoin i ren byttehandel uten å involvere veksel av digital fiatvaluta.

Anonymkode: 353f9...122

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen har tjent et øre før du har solgt og har fysisk penger til overs i hånda.

Anonymkode: 57842...734

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bitcoin har vært oppe i $108 000 dollar nylig. Det var toppen eller veldig nære. Jeg ville ikke rørt kryptovaluta før en stor korreksjon har kommet (tipper minst 70% ned i løpet av de neste 1-2 årene).

Anonymkode: c086f...81f

Jeg tenker ikke å kjøpe noe mer før det blir en ny bølgedal. 
Men det er klart at hvis det ikke blir noen stor bølgedal, men veien videre går oppover, da blir det verre. 😝

Anonymkode: 3d6ef...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Cartman skrev (55 minutter siden):

Bitcoin er jo sporbart, alle transaksjonene er lagret på blokkjeden…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøper krypto månedlig. Ikke store summer, typ 3-4% av inntekt. Men det blir jo endel etter hvert. Kommer neppe til og selge før om 10-20 år, kjøper det mer som en "forsikring" i tilfelle krypto skulle eksplodere enda mer i pris i fremtiden er jeg godt skodd og kan ta ut en tidlig pensjon. Om ikke har jeg ikke tapt store pengene, invisterer såklart enda mer av inntekten i mer sikre invisteringer som fond, aksjer og eiendom.

Anonymkode: e915c...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De fleste tenker ikke på crypto som et (mislykket) betalingsmiddel. De fleste ser på det som et høyrisiko spekulasjonsobjekt og eventuelt som et middel for oppbevaring av deler av formuen sin. Ikke at noen lurte, men jeg har ca 2% i krypto. Litt som gull. Ingen sier at gull er mislykket selv om det etter tusenvis av år ennå ikke kan brukes på Rema1000.

Anonymkode: bd7d8...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Bitcoin er jo sporbart, alle transaksjonene er lagret på blokkjeden…

Alt kan spores. Bitcoin er friere enn kinesiske og russiske banker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Ingen har tjent et øre før du har solgt og har fysisk penger til overs i hånda.

Anonymkode: 57842...734

Men hva er fysiske penger? Hva gir papiret og blekket i sedlene verdi? Ikke annet enn at folk flest har blitt enige om at de har verdi og at de i større eller mindre grad er backet opp av diverse mer eller mindre stabile stater.

De samme folk flest kan på samme måte bli enige om at kryptologiske koder har verdi (krypto, bitcoin etc). Noe som nå ser ut til å ha skjedd de siste årene. Men alt er trender som kan snu.

Anonymkode: bd7d8...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er slått sammen med et tilsvarende emne: ‘’Erfaring med trading?’’.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...