AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Har levd sammen i 10 år, 2 barn og nå tror jeg kanskje det ikke går mer. Det har vært så mye sjalusi. Krangler og misforståelser. Unnskyldninger, lovnader om å bli bedre og lysglimt i form av at han sier han vet dette ikke er riktig, men så går vi tilbake igjen til det samme mønsteret. Jeg føler meg så tom og alene, og klar for å leve uten han, men redd for å ta steget. Jeg vil være fri til å kle meg i hva jeg vil. Te meg som jeg vil, møte de jeg vil og skaffe meg en hobby. Men det føles milevis unna. Selge hus. Fortelle barna, kjøpe nytt, flytte og jeg bare ser så mye sorg i fremtiden hvis jeg står på dette. Han på sin side har sikkert det også veldig vondt. Han på sin side føler seg jo sikker også ikke sett, og at jeg har bidratt til dette, at jeg er egoist og selvsentrert, oppmerksomhetssyk og kald. Men jeg vet jo at jeg ikke er disse tingene bare fordi jeg vil gjøre overnevnte… Han trenger så mye bekreftelse på min kjærlighet, og sakte men sikkert har det blitt så mye vann under broen, så mange hendelser at vannet renner over. Kanskje jeg har tilgitt for fort fordi jeg bare vil at vi skal ha det fint, lagt tilrette for mye, holdt kjeft om for mye, for hvis jeg hadde tatt meg mer tid til å føle på hva jeg egentlig føler, fått han til å forstå, vært mer brutalt ærlig, gjort mer av hva jeg egentlig ville istedenfor å tilrettelegge for hans sjalusi og kontrollbehov bare for å slippe dårlig stemning, så kanskje han og hadde tatt mer tak i seg selv. Han er jo ikke ond. Vi har jo hatt det så mye fint. Enig om så mye, men nå er kjærligheten borte etter for mange kameler svelget og jeg vet ikke om jeg kan finne igjen kjærligheten og respekten for han lenger. Jeg kjenner det inni meg at jeg ikke respekterer han. Han lukter ikke like godt, jeg føler meg ikke like trygg i hans armer. Men det føles også så skummelt og ensomt å gå. Men det er også utrolig ensomt å leve i dette mellomstedet hvor jeg ikke tørr å si noe høyt. Bare holde alt inni meg tilfelle vi finner ut av det.. føler bare for å dunke hodet i veggen, eller dø.. Jeg trenger bare å si disse tingene før jeg sprekker av uryddige tanker og vonde følelser.. Alt er bare kaos og bråk. Stille og sort..Føler alt og ingenting. Hjelp. Anonymkode: c7b83...58a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden ❤️❤️❤️ Føler så med deg ❤️❤️❤️ Kan du kontakte familievernkontoret? Så du kan komme dit å snakke med dem? ❤️❤️❤️ Anonymkode: 374f5...365 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Jeg tenker det er dumt å gi opp før hver stein er snudd når det er barn involvert. Har dere prøvd terapi? Jeg tror dere hadde hatt utrolig godt av det, kanskje hver for dere også. Emosjonsfokusert. Er det mannen din som sliter mest med sjalusi? I så fall burde i alle fall han ta tak i det med en terapeut. Men jeg tror også det hadde gjort deg godt å fått bearbeidet og bygget deg selv opp. Sender deg en klem, dette er tøffe tak❤️Ta vare på deg selv oppe i alt. Anonymkode: 37901...c95 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ❤️❤️❤️ Føler så med deg ❤️❤️❤️ Kan du kontakte familievernkontoret? Så du kan komme dit å snakke med dem? ❤️❤️❤️ Anonymkode: 374f5...365 Takk❤️ Jeg har ringt de. Vi skal på samtale der, men var 1 måned ventetid.. Anonymkode: c7b83...58a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Terapeut Anonymkode: c28ee...53c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tenker det er dumt å gi opp før hver stein er snudd når det er barn involvert. Har dere prøvd terapi? Jeg tror dere hadde hatt utrolig godt av det, kanskje hver for dere også. Emosjonsfokusert. Er det mannen din som sliter mest med sjalusi? I så fall burde i alle fall han ta tak i det med en terapeut. Men jeg tror også det hadde gjort deg godt å fått bearbeidet og bygget deg selv opp. Sender deg en klem, dette er tøffe tak❤️Ta vare på deg selv oppe i alt. Anonymkode: 37901...c95 Det er mannen som sliter med sjalusi og det jeg ville kaldt paranoide tanker.. har blitt beskyld så mye for utroskap. At jeg er ond og slem, får ting til å skje med vilje for å sverte han. Helt tilfeldig ting som skjer alle, når det skjer han og han er i ett visst humør så er det beskyldninger om at det er meg.. Sagt det foran barna.. Vi må selvfølgelig prøve. Jeg bare vet ikke om jeg klarer å finne tilbake til han og gi han all den bekreftelsen og kjærligheten han trenger. Han dukket plutselig opp på jobben min her, og jeg kysset han og snakket med han i 5 minutter men så måtte jeg gå, og da var det helt jævlig oppførsel av meg ifølge han. Han mener at jeg skulle sluppet alt i hendene mine og vært super begeistret for at han var der, og hvis man elsker noen gir man faen i jobben, man burde tenke at jeg kan godt miste jobben for jeg vil vise deg kjærlighet liksom. Mente han. Da måtte jeg nesten le for jeg synes bare det er så barnslig forventning når vi har vært sammen i 1 år.. TS Anonymkode: c7b83...58a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det er mannen som sliter med sjalusi og det jeg ville kaldt paranoide tanker.. har blitt beskyld så mye for utroskap. At jeg er ond og slem, får ting til å skje med vilje for å sverte han. Helt tilfeldig ting som skjer alle, når det skjer han og han er i ett visst humør så er det beskyldninger om at det er meg.. Sagt det foran barna.. Vi må selvfølgelig prøve. Jeg bare vet ikke om jeg klarer å finne tilbake til han og gi han all den bekreftelsen og kjærligheten han trenger. Han dukket plutselig opp på jobben min her, og jeg kysset han og snakket med han i 5 minutter men så måtte jeg gå, og da var det helt jævlig oppførsel av meg ifølge han. Han mener at jeg skulle sluppet alt i hendene mine og vært super begeistret for at han var der, og hvis man elsker noen gir man faen i jobben, man burde tenke at jeg kan godt miste jobben for jeg vil vise deg kjærlighet liksom. Mente han. Da måtte jeg nesten le for jeg synes bare det er så barnslig forventning når vi har vært sammen i 1 år.. TS Anonymkode: c7b83...58a Ut i fra hva du beskriver her tenker jeg at dette ikke handler om forholdet deres eller deg. Dette koker ned til at han sliter med ting som må taes tak i med en terapeut. Jeg forstår så godt at du ikke har så mye mer å gi, jeg tror ikke at hans usunne mønster og reaksjoner har kommet nå nylig, men handler om en utrygghet fra langt tilbake. Kanskje hadde han en utrygg oppvekst? Familievernkontoret er vel og bra for dere sammen, men i tillegg burde han virkelig få hjelp av en terapeut. Og det hadde jeg og satt som et krav og forutsetning for å fortsette forholdet. Det krever hjelp utenfra for å endre disse mønstrene hans. Anonymkode: 37901...c95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Har levd sammen i 10 år, 2 barn og nå tror jeg kanskje det ikke går mer. Det har vært så mye sjalusi. Krangler og misforståelser. Unnskyldninger, lovnader om å bli bedre og lysglimt i form av at han sier han vet dette ikke er riktig, men så går vi tilbake igjen til det samme mønsteret. Jeg føler meg så tom og alene, og klar for å leve uten han, men redd for å ta steget. Jeg vil være fri til å kle meg i hva jeg vil. Te meg som jeg vil, møte de jeg vil og skaffe meg en hobby. Men det føles milevis unna. Selge hus. Fortelle barna, kjøpe nytt, flytte og jeg bare ser så mye sorg i fremtiden hvis jeg står på dette. Han på sin side har sikkert det også veldig vondt. Han på sin side føler seg jo sikker også ikke sett, og at jeg har bidratt til dette, at jeg er egoist og selvsentrert, oppmerksomhetssyk og kald. Men jeg vet jo at jeg ikke er disse tingene bare fordi jeg vil gjøre overnevnte… Han trenger så mye bekreftelse på min kjærlighet, og sakte men sikkert har det blitt så mye vann under broen, så mange hendelser at vannet renner over. Kanskje jeg har tilgitt for fort fordi jeg bare vil at vi skal ha det fint, lagt tilrette for mye, holdt kjeft om for mye, for hvis jeg hadde tatt meg mer tid til å føle på hva jeg egentlig føler, fått han til å forstå, vært mer brutalt ærlig, gjort mer av hva jeg egentlig ville istedenfor å tilrettelegge for hans sjalusi og kontrollbehov bare for å slippe dårlig stemning, så kanskje han og hadde tatt mer tak i seg selv. Han er jo ikke ond. Vi har jo hatt det så mye fint. Enig om så mye, men nå er kjærligheten borte etter for mange kameler svelget og jeg vet ikke om jeg kan finne igjen kjærligheten og respekten for han lenger. Jeg kjenner det inni meg at jeg ikke respekterer han. Han lukter ikke like godt, jeg føler meg ikke like trygg i hans armer. Men det føles også så skummelt og ensomt å gå. Men det er også utrolig ensomt å leve i dette mellomstedet hvor jeg ikke tørr å si noe høyt. Bare holde alt inni meg tilfelle vi finner ut av det.. føler bare for å dunke hodet i veggen, eller dø.. Jeg trenger bare å si disse tingene før jeg sprekker av uryddige tanker og vonde følelser.. Alt er bare kaos og bråk. Stille og sort..Føler alt og ingenting. Hjelp. Anonymkode: c7b83...58a Begynn med å si at det er slutt mellom dere, at forholdet er over mellom deg og samboeren din. Avtal så at du tar kontakt med en megler som kan selge boligen deres. Endret 3 timer siden av Fighter83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Det er mannen som sliter med sjalusi og det jeg ville kaldt paranoide tanker.. har blitt beskyld så mye for utroskap. At jeg er ond og slem, får ting til å skje med vilje for å sverte han. Helt tilfeldig ting som skjer alle, når det skjer han og han er i ett visst humør så er det beskyldninger om at det er meg.. Sagt det foran barna.. Vi må selvfølgelig prøve. Jeg bare vet ikke om jeg klarer å finne tilbake til han og gi han all den bekreftelsen og kjærligheten han trenger. Han dukket plutselig opp på jobben min her, og jeg kysset han og snakket med han i 5 minutter men så måtte jeg gå, og da var det helt jævlig oppførsel av meg ifølge han. Han mener at jeg skulle sluppet alt i hendene mine og vært super begeistret for at han var der, og hvis man elsker noen gir man faen i jobben, man burde tenke at jeg kan godt miste jobben for jeg vil vise deg kjærlighet liksom. Mente han. Da måtte jeg nesten le for jeg synes bare det er så barnslig forventning når vi har vært sammen i 1 år.. TS Anonymkode: c7b83...58a Dette høres ut som min eks! Jeg vet så godt hvor sliten og tom man blir, av å alltid måtte forklare alt man gjør og ikke gjør, sier og ikke sier, og alle beskyldninger om utroskap. Min sa (og sier) det samme om meg, jeg er ond og slem, jeg elsket han ikke fordi xxx. Eksempelet ditt om å gå tilbake til jobben kunne vært mitt. Jeg tenker at mannen din ikke høres helt frisk ut. Og at du vil ha godt av å snakke ut om dette med noen profesjonelle Anonymkode: 286ac...cd7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden Følg ønsket ditt om å flytte for deg selv og lev livet. Mannen din må jobbe med seg selv, mest sannsynlig med litt hjelp utenfra som flere her sier. Han har utrolig lite forståelse for hvordan samfunnet fungerer hvis han tror han bare kan dukke opp på jobben din og forvente at du skal kaste alt du har i hendene og bare la kollegaene dine gjøre dine oppgaver. Sånn fungerer det ikke. Dere må ha et hjem, varme og mat på bordet også. Jobber han selv? Hadde han isåfall kastet alt han hadde i hendene for deg hvis du dukket opp på jobben hans? Og det å beskylde deg for utroskap er helt feil. Det er ikke sånn du skal leve. Virker som han tar deg for gitt og tror han kan si og gjøre hva han vil, nettopp fordi du har vært veldig snill mot han. Han trenger en wake up call! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ut i fra hva du beskriver her tenker jeg at dette ikke handler om forholdet deres eller deg. Dette koker ned til at han sliter med ting som må taes tak i med en terapeut. Jeg forstår så godt at du ikke har så mye mer å gi, jeg tror ikke at hans usunne mønster og reaksjoner har kommet nå nylig, men handler om en utrygghet fra langt tilbake. Kanskje hadde han en utrygg oppvekst? Familievernkontoret er vel og bra for dere sammen, men i tillegg burde han virkelig få hjelp av en terapeut. Og det hadde jeg og satt som et krav og forutsetning for å fortsette forholdet. Det krever hjelp utenfra for å endre disse mønstrene hans. Anonymkode: 37901...c95 Ja, jeg har sagt det mange ganger, at han trenger hjelp, men han oppsøker det ikke.. Må vel bare prøve igjen, som ett siste forsøk før kroken på døra… jeg mente selvfølgelig 10* år og ikke 1. TS Anonymkode: c7b83...58a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette høres ut som min eks! Jeg vet så godt hvor sliten og tom man blir, av å alltid måtte forklare alt man gjør og ikke gjør, sier og ikke sier, og alle beskyldninger om utroskap. Min sa (og sier) det samme om meg, jeg er ond og slem, jeg elsket han ikke fordi xxx. Eksempelet ditt om å gå tilbake til jobben kunne vært mitt. Jeg tenker at mannen din ikke høres helt frisk ut. Og at du vil ha godt av å snakke ut om dette med noen profesjonelle Anonymkode: 286ac...cd7 Ja, akkurat sånn. Så mange spørsmål, og han grubler på alt, jeg får jo helt vondt av han og hvis jeg gir slipp på sinnet jeg føles for å bli mistrodd på denne måten. Jeg har ikke gitt han noen grunn til å ikke tro på meg, og når beskyldningene kommer blir jeg enten sint, eller bare lei meg og iblandt når jeg har vært ordentlig nedbrutt har jeg fått en sånn ekkel følelse av at *nå må jeg passe på hvordan utrykk jeg har i ansiktet, så jeg ikke ser skyldig ut* selvom jeg ikke har gjort noe galt.. litt sånn som når noen blir beskyld for noen avhør hos politiet mange nok ganger så bare tilstår de, for å slippe. Det er veldig vondt. Ikke at jeg har gjort det da. Sagt at jeg har gjort noe jeg ikke har gjort liksom, men jeg har følt meg skyldig selvom det ikke er sant. Har jo begynt å lure innimellom. Om jeg virkelig er ond og manipulerende. Men jeg har sagt det mange ganger. At jeg kan ikke leve med en person som proklamerer at jeg er noe jeg ikke kjenner meg selv igjen i i det hele tatt. Jeg føler på en måte at jeg må bare komme meg vekk, for å bevare meg selv og ikke gå til grunne.. TS Anonymkode: c7b83...58a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Ja, jeg har sagt det mange ganger, at han trenger hjelp, men han oppsøker det ikke.. Må vel bare prøve igjen, som ett siste forsøk før kroken på døra… jeg mente selvfølgelig 10* år og ikke 1. TS Anonymkode: c7b83...58a Ja, orker du å ha den samtalen en siste gang er det raust av deg. Men det du forteller her vitner jo om at du virkelig har prøvd over tid❤️Kanskje du må redde deg selv før du går helt til grunne. Du har også barn å følge opp i alt dette. Hvordan fungerer han med dem? Klarer han å være en stabil og engasjert omsorgsperson for dem? Han virker så dysregulert og ustabil ut i fra det du skriver. Anonymkode: 37901...c95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå