Gå til innhold

Har alltid pushet vekk valget om antidepressiva, men nå vurderer jeg det. Erfaringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vurderer antidepressiva. Legen har foreslått det lenge, men jeg har ønsket å prøve andre løsninger først. Nå føler jeg meg fastlåst, med angst og depresjon som stadig kommer tilbake. Livskvaliteten min er lav, og jeg sliter i hverdagen.

Hva er dine erfaringer med antidepressiva?

Anonymkode: 05649...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har gode erfaringer men måtte prøve ut en del før jeg fant de uten bivirkninger. ssri er veldig effektive men dreper sexlivet for mange.

Anonymkode: 928fa...d9b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk tilbud om antidepressiva første gang i 2007. Jeg var helt motstander og nektet. Først i 2021 klarte en psykolog å overtale meg til å prøve og jeg komme til å gå på det resten av livet mitt. At jeg ikke startet tidligere har kostet meg mange forhold og nesten en skilsmisse. Både jeg og de rundt meg har det mye bedre nå.

Anonymkode: bf23b...dd0

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har blitt mye bedre med zoloft pga. panikklidelse. En del bivirkninger i starten som økt angst og problemer med orgasme. Det gikk over etter noen måneder. Sliter fortsatt med mye svetting, men det tåler jeg.

Anonymkode: 327f1...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk antidepressiva (Escitalopram) for 12 år siden, etter flere gjentagende depresjoner. 

Livet mitt ble så mye bedre etterpå. Jeg står fortsatt på en forebyggende lav dose, som hindrer depresjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg fikk tilbud om antidepressiva første gang i 2007. Jeg var helt motstander og nektet. Først i 2021 klarte en psykolog å overtale meg til å prøve og jeg komme til å gå på det resten av livet mitt. At jeg ikke startet tidligere har kostet meg mange forhold og nesten en skilsmisse. Både jeg og de rundt meg har det mye bedre nå.

Anonymkode: bf23b...dd0

Skal ta til meg dette. Har sterk angst som gjør at jeg isolerer meg, er utmattet av søvnmangel. Har trolig ADHD i bunn, usikker på om antidepressiva hjelper da. Hvilken type bruker du? 

Har hatt samme innstilling, at jeg "nekter", ønsker å finne naturlige løsninger. Men det har jeg jo sannelig ikke klart, og jeg har null livskvalitet. Takk som deler ❤️ 

Anonymkode: e2b3e...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Etter mange år godtok jeg antidepressiva og jeg (og familien min) har det mye bedre nå. Jeg har hatt tilbakevennende depresjon i mange år. Nå blir ikke depresjonen så voldsomme, de er lettere og jeg klarer for det meste å tenke normalt. Angsten er også bedre. Jeg bruker Wellbutrin og har ingen bivirkninger, er kjempefornøyd.

Anonymkode: 1b987...af2

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...