Gå til innhold

Å kjappe seg inn på betalings toalettet mens noen andre går ut

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er gnien på penga dessverre. Jeg spurte en gang nestemann om han vippset meg halvparten, han ble så forfjamset at døren lukket seg igjen før han fikk sneket seg inn. Dermed måtte også han betale. Har aldri opplevd at noen var så generøse med meg så hvorfor skal jeg være det til nestemann? 

Anonymkode: 972f1...7d4

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den betalingen er vel først og fremst for å forhindre at narkomane og lignende går inn og setter sprøyter?

Kjøpesentrene må jo ha renholdere ansatt uansett, det koster dem minimalt å drifte dette, i forhold til leieinntekter de får inn fra butikkene. 

Anonymkode: 7275c...06b

Nei. Mange velger jo å prise tjenestene direkte til de som bruker de.

Jeg går i utgangspunktet aldri på offentlige toaletter. Klarer fint å ta det hjemme, eller på restaurantbesøk. Så er jo utrolig lite interessert i å indirekte betale for toaletter, strøm for toaletter, utstyr til toaletter, renholdere, og alt mulig annet, gjennom at det blir bakt inn i prisen jeg betaler for varene jeg kjøper, da butikkene må få dekket sin (unødvendig høye) leie. 

Anonymkode: 32f55...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vet du hva. Det går ikke an. Jeg betaler med den største glede. Pengene jeg betaler går jo tilbake til fellesskapet. Tenk at doturen min finansierer skoler, sykehus og forsvar. Det er ikke en menneskerettighet å gå på et eksklusivt betalingstoalett. (Ironi)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, jeg ville ikke kjappet meg inn for å unnslippe betaling, får en flau smak i munnen bare av tanken.

Men, jeg hadde selv holdt døren oppe for nestemann i køen, og ville også tatt i mot "tilbudet" om å gå inn dersom noen ville holde døren for meg.

Anonymkode: 4b1db...b84

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det fører jo bare til at prisene går opp.

De må dekke inn kostnadene. Så jo flere som sniker, jo mer må de som betaler faktisk betale. 

Anonymkode: 32f55...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det ansett OK? Nå mener jeg ikke av de som tjener pengene, men av folket ellers. 

Se for deg at du sitter på en togstasjon og noen går ut døra på toalettet, kunne du ha skyndtet deg bort og gått inn uten å betale? Både de andre reisende som sitter der ser det og kan begynne å kjefte for at du sniker. Og ikke minst den personen som kom ut døra, han hadde jo mest sannsynlig betalt 20 eller 10 kroner for å gå på do og så kommer du der og sniker til deg det gratis. Hvis du var den betalende ville du blitt sur? 

Anonymkode: 69d91...234

Eneste stedene jeg har sett at det er betaling er på Oslo City og Oslo S som har vakter og porter. Og vel på Byporten som også har vakt (men ingen port). Har ikke reflektert så mye over den problemstillingen 😌 aldri opplevd bare dør med betaling.. 

Anonymkode: 10dd3...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er det ansett OK? Nå mener jeg ikke av de som tjener pengene, men av folket ellers. 

Se for deg at du sitter på en togstasjon og noen går ut døra på toalettet, kunne du ha skyndtet deg bort og gått inn uten å betale? Både de andre reisende som sitter der ser det og kan begynne å kjefte for at du sniker. Og ikke minst den personen som kom ut døra, han hadde jo mest sannsynlig betalt 20 eller 10 kroner for å gå på do og så kommer du der og sniker til deg det gratis. Hvis du var den betalende ville du blitt sur? 

Går inn på et spisested og låner toalett der, så slipper vi ekle stasjons toaletter. 
Gardermoen toalettene er ofte fæle.

Men står en i kø utenfor et betalingstoalett så er det da ingen skam å gå inn når noen kommer ut. 

Anonymkode: ea5fe...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Eneste stedene jeg har sett at det er betaling er på Oslo City og Oslo S som har vakter og porter. Og vel på Byporten som også har vakt (men ingen port). Har ikke reflektert så mye over den problemstillingen 😌 aldri opplevd bare dør med betaling.. 

Anonymkode: 10dd3...7f0

Bjørvika og Deichman har gratis toalett og er mindre ekle enn overnevnte. 

Anonymkode: ea5fe...1e7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja det syntes jeg er ok. Drar uansett ingen steder med betal do, eller do du ikke får bruke fordi du ikke er kunde. En gang måtte jeg true med at jeg kom til å tisse på meg før jeg var ute døren,  om jeg ikke fikk låne do. For det er akkurat det som hadde skjedd. Pga tiden det tok å krangle seg til lån av do, skvettet jeg på meg. Jævlig moro når jeg skulle på busstur. Grunnen til  krisen var to delt. Jeg betalte med kort på bussterminalen for å komme å do. Men døren lot seg ikke åpne. Så måtte løpe til nermeste sted, som ikke ville låne vekk  til hvem som helst. 

Jeg sliter  med at jeg brått blir tissetrengt, og da har jeg ikke  lang tid på meg. Så jeg har ikke besøkt den cafeen etterpå, og ikke tatt buss siden den gang.  Og det er snart 10 år siden. 

Et coop obs senter besøkte jeg ikke på over 20 år. De hadde bygget om, og lagt do til kjelleren. Og verdens  lengste  trapp ned. Ingen info i toppen av trappen at do kostet penger eller hvor mye. Kom ned og måtte putte på penger, som jeg ikke hadde. Hadde allerede store problemer  pga den lange trappen.  Måtte opp igjen, snike i den lange køen, for så måtte ned, for så finne ut at penge låsen var kronglete og vrang å få opp.   Det gikk ikke helt bra. Så jeg gråt.  

Så jeg går ingen steder der man er utestengt eller hindret i å komme på toalettet. Eller vanskelige låser som hindrer  deg i å komme inn. 

Hadde  hatt 0 problemer med å slippe inn en ekstra tissetrengt person om jeg hadde betalt for å gå inn selv. Betal  do er djevelens verk, og de som har det, liker ikke kundene sine. ....

Anonymkode: 4d74f...332

• Liker 2
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pleid å passe på at døra ikke går i lås for at nestemann skal slippe å betale. Syns ikke det burde koste noe å gå på do, når man legger igjen så mye penger ellers.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ingenting imot å betale når jeg skal på do. Men det er irriterende at andre mener de skal få gå gratis og jeg dermed betale for de. Flere står åpenbart utenfor og venter på at noen skal gå ut.

Anonymkode: 95c87...dc1

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg smetter inn. Og holder døra oppe for andre.

Anonymkode: b55e1...97d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Grunnen til betaling er å unngå misbruk av toalettene. Jeg har vært med på at vektere har stått vakt utenfor, og da passer de på at døren ikke smeller igjen for nestemann, slik at man slipper å betale.

Anonymkode: 5d5a5...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har ingenting imot å betale når jeg skal på do. Men det er irriterende at andre mener de skal få gå gratis og jeg dermed betale for de. Flere står åpenbart utenfor og venter på at noen skal gå ut.

Det stemmer. Så du vil ikke ta imot hvis du er på vei mot en betalingsdo og noen kommer ut? Du vil stå rakt og pent og se døren gå igjen foran øynene dine for så å betale og åpne døren igjen?

Anonymkode: b55e1...97d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg holder gledelig døra åpen for at andre skal få bruke den gratis etter meg. Toalett burde være gratis! 

Anonymkode: 10f96...28e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg holder gledelig døra åpen for at andre skal få bruke den gratis etter meg. Toalett burde være gratis! 

Anonymkode: 10f96...28e

Absolutt ikke! Da vil du ha et skittent toalett som mangler dopapir og da kanskje? For det koster å drifte slik! 

Anonymkode: 27777...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor mener du ellers de skulle stått i dokø?

Endret av 17.11
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er gnien på penga dessverre. Jeg spurte en gang nestemann om han vippset meg halvparten, han ble så forfjamset at døren lukket seg igjen før han fikk sneket seg inn. Dermed måtte også han betale. Har aldri opplevd at noen var så generøse med meg så hvorfor skal jeg være det til nestemann? 

Anonymkode: 972f1...7d4

Hadde jeg vært så gjerrig hadde jeg ikke turt å gå ut. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stjeler dere i butikken også?

Anonymkode: aee61...d2f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...