Gå til innhold

Er det vanligt at barnehager går tur i byen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mine barn går på småbarnsavdelingen i en barnehage som av og til går på tur midt i byen og og har hendt en gang en tur  inn på kjøpesenter i juletia til å med.  Dem har en megastor park rett vedsiden av barnehagen tror dem som oftest går der.  Jeg liker ikke tanken på at barna mine plutselig kan springe ut i veien jeg er alltid på vakt nær veien min minste  forstår enda ikke at han ikke skal springe ut i veien. Er dette normalt? 

Anonymkode: 7d419...eae

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mine barn går på småbarnsavdelingen i en barnehage som av og til går på tur midt i byen og og har hendt en gang en tur  inn på kjøpesenter i juletia til å med.  Dem har en megastor park rett vedsiden av barnehagen tror dem som oftest går der.  Jeg liker ikke tanken på at barna mine plutselig kan springe ut i veien jeg er alltid på vakt nær veien min minste  forstår enda ikke at han ikke skal springe ut i veien. Er dette normalt? 

Ts. Og jeg har ikke noe problem med det bare lurer av ren nysjerrighet. Opplyser seffølgeligt personalet om sånt sånn dem kan bære ekstra overvant. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: 8965f...44c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Barnehagene her går tur nesten hver dag, i sitt nærområde. Ligger barnehagen din i en by, så er jo byen deres nærområde. Jeg vil nok tro de er mest i parken, men varierer med en annen tur innimellom. 

Anonymkode: 03e2b...e68

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig vanlig der jeg bor.

Anonymkode: 9ea36...2df

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De gjorde iallfall det når mine gikk i barnehagen, og jeg ser fortsatt barnehager som er på byturer innimellom.

Anonymkode: 11f87...131

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, man ser ofte en barnehage på tur. Og har aldri sett noen av de sprette ut i veien, de går som lydige soldater i refleksvester 😀

Anonymkode: 68c8c...b76

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja vanlig. Og barn oppfører seg litt annerledes når dem er med barnehagen enn med foreldrene. Så dem er veldig flink når dem er en gjeng. 

Anonymkode: cdf19...b14

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, vanlig.

Anonymkode: c1d6d...7d1

AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: b7a2f...a95

Skrevet

Våre barn har hatt noen byturer med barnehagen ja, da er det som regel fordi det er noe opplegg der, f. eks julemarked :) 

Gjest jegerrinne
Skrevet

Ja

Her så gikk det ned til tog stasjonen, tok toget til det som for oss er by. Der gikk de på vitensenteret, bibliotek , kommunehuset, parker som lå der. Hadde med matpakke og drikke i sekkene sine. De hadde og avtale med en av kafeene og der var hver bhg gruppe innom minst 2 ganger i året.  Vintertid fikk de kakao og rundstykke og sommer fikk de is

AnonymBruker
Skrevet

Ja desverre en av mine slapp tauet og løs over veien når hen så meg på andre siden, rask som en røyskatt og umulig å stoppe, ente med bråbrems fra to biler… skulle vært forbudt! 

Anonymkode: 0a61c...d44

Skrevet

Ja, det er vanlig her i byen. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, veldig vanlig. Bor i Bergen, og det skjer støtt og stadig at de drar til byen. De går i parken og mater duene, går på teater og konserter og forestillinger, osv. 

Det er jo ikke farligere å være i byen enn ved hvilken som helst annen trafikkert vei? Barnehagen vår ligger rett ved en hovedvei, og vi går jo langs denne hovedveien til og fra barnehagen hver dag. Er ikke mindre biler der enn i sentrum. 

Anonymkode: 28c32...d4c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja det er vanlig. Her spiser de gjerne matpakke i gangen på kjøpesenteret hvis været er dårlig. Ungene sitter langs veggen å spiser. Jeg synes det er koselig å slår gjerne av en prat. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja desverre en av mine slapp tauet og løs over veien når hen så meg på andre siden, rask som en røyskatt og umulig å stoppe, ente med bråbrems fra to biler… skulle vært forbudt! 

Hva ble etterspillet?

Jeg har aldri jobbet i barnehage, men om jeg gjorde det vet jeg ikke om jeg hadde turt å ta med ungene på flere byturer etter en slik hendelse. For mye ansvar.

Anonymkode: 94681...4dd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva skulle vært forbudt, mener du? Å ta med barn på tur utenfor barnehagens gjerder?

Barn må lære å oppføre seg i trafikken, så det er neppe noen god strategi å stenge dem inne bak gjerder til de skal begynne på skolen.

Anonymkode: 9c377...7c8

• Liker 5
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja vanlig i Oslo.

Anonymkode: 4b176...716

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det er jo ute slik for at ungene faktisk ska lære seg å forholde seg til regler i bhg. Er jo da ditt barn som da ikke har forholdt seg til beskjeder. Dette kunne å ha skjedd hjemme hos deg selv og med deg på tur.

Når jeg selv jobbet var vi mye på turer og vi pratet da med ungene hvor viktig det var at de forholdt seg til regler osv. Hvis de brøyt disse reglene fikk de ikke lov neste gang lov å bli med på tur og måtte da bli igjen på en av de andre gruppene

Anonymkode: 7d0da...a5c

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...