AnonymBruker Skrevet 16. januar #1 Del Skrevet 16. januar Mannen min kan aldri si unnskyld og det skaper mer og mer frustrasjon for meg i hverdagen. Slik har det vært siden jeg møtte han for 20 år siden så det er ingen overraskelse. I starten tenkte jeg alltid at episodene kanskje var min feil så det ente alltid med at jeg sa unnskyld for de tingene han hadde gjort. Jeg har et eksempel fra tidligere i uken. Mannen min var på hyttetur med gutta på jobben fra fredag til søndags kveld. Etter jobben på mandag hadde jeg laga litt god middag til han og barna. Vi gleda oss selvfølgelig til å snakke litt med han igjen. Han pleier å komme hjem fra jobb litt over 16. Men, da klokka ble 17 tenkte jeg at han sikkert måtte jobbe overtid så jeg og barna spiste uten han. Da klokka ble 18 begynte jeg å lure litt så jeg ringte han men da tok han ikke telefonen. Vi har hverandre på "Hvor er" appen så jeg sjekket denne tilfelle noe hadde skjedd. Han var på jobben så da holdt han vel på med et eller annet da. Han ringte meg kl 18.30 og sa at han hadde prata med de på jobben og at han helt hadde glemt bort tida. Jeg sa at det hadde vært fint med en sms eller telefon. Da sa han bare at "du ser jo hvor jeg er på appen?!" Han kom da hjem ved 19 tiden og gjentok det samme. "Jeg glemte helt bort tida". Jeg var da litt brysk og sa "Ja sikkert! i 3 timer?" han ble da enda mer brysk og sa "Ja, jeg glemte bort tida!!" Resten av kvelden satt han på iPaden på kjøkkenet med høretelefoner mens jeg var sammen med barna i stua. Vi vekslet litt ord frem og tilbake av praktiske ting, men stemningen var trykket. Det jeg tenker. Hadde han bare kunne sagt "Unnskyld, jeg glemte helt bort tida." og gitt meg en klem eller noe i den duren så hadde det vært så mye enklere å svelge. Nå tenker jeg at jeg selvfølgelig overreagerte noe jeg helt sikkert gjorde også. Men, jeg føler liksom at det er jeg som må reparere ting igjen. Eller så må vi gjøre som vi pleier: Late som ingenting og gå videre med livet. Det er det vi gjør hver gang, men jeg merker at det bygger litt og litt mer frustrasjon i meg for hver gang jeg gjør det. Denne episoden er selvfølgelig bare en bagatell. Men noe som skjer ganske ofte hos oss. Jeg sier unnskyld med en gang jeg gjør noe han reagerer på. Det er liksom litt reparerende og viser at man tar ansvar for det man selv har gjort. Hva tenker dere? Hva hadde vært riktig måte for meg å reagere på i denne situasjonen? Jeg er fullt klar over at den bryske: "Ja, særlig" kommentaren jeg tok ikke var bra. Den spratt ut. Men, hvordan hadde dere reagert? Anonymkode: 5ec5f...59a 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #2 Del Skrevet 16. januar Skjønner ikke hvordan du har holdt ut i 20 år med en mann som ikke av og til kan være litt ydmyk. Usexy og egentlig litt... Kaldt. Vil tippe han har lært dette en plass - aka sine foreldre. Meh, ikke en mann jeg ville hatt, men det er meg. Anonymkode: a974d...161 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #3 Del Skrevet 16. januar Har du snakket med han om disse tingene i fredstid? Anonymkode: 9cd30...c2d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #4 Del Skrevet 16. januar Helt enig med deg. Her har du laget god middag, og han gidder ikke engang å si fra at han ikke kommer. Man tar hensyn til hverandre i et samboerskap. Anonymkode: bd50f...a9a 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåbærpai Skrevet 16. januar #5 Del Skrevet 16. januar Visste han at du hadde laget en god middag og at du såg frem til å samles? Ellers reagerer jeg på at en som har vært borte fra familien en hel helg, velger å sosialisere med kollegaer etter jobb mandagen derpå.. "Prata med de på jobben".. i tre timer? Den hadde jeg ikke kjøpt. Telefonen kan han jo bare legge igjen på kontoret. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #6 Del Skrevet 16. januar blåbærpai skrev (2 minutter siden): Visste han at du hadde laget en god middag og at du såg frem til å samles? Ellers reagerer jeg på at en som har vært borte fra familien en hel helg, velger å sosialisere med kollegaer etter jobb mandagen derpå.. "Prata med de på jobben".. i tre timer? Den hadde jeg ikke kjøpt. Telefonen kan han jo bare legge igjen på kontoret. Nei, han visste ikke at jeg hadde laga god middag. Jeg lager middag hver dag og ofte spiser jeg og barna aleine hvis han blir litt sen. Hadde han kommet hjem kl.17 så hadde det liksom vært innafor. Men senere enn det hadde jeg satt pris på en mld eller en telefon. Ja, jeg hadde jo satt pris på om han da ønsket å komme hjem til oss fremfor å være sammen med de på jobben. TS Anonymkode: 5ec5f...59a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #7 Del Skrevet 16. januar Problemet med situasjonen er jo ikke på noen som helst måte at han ikke ber om unnskyldning. Men; 1) at han får til dette i utgangspunktet. Både å glemme at han har kone og barn hjemme. Men i det hele tatt være utilgjengelig i 3 timer når man har små barn, uten at det er nødvendig (fly og slikt). 2) at han svarer deg krast og skylder på deg når du først får kontakt med han. 3) at han prioriterer jobb, egentid, iPad, og alt, når han ikke har sett familien på en helg. Om du hadde akseptert å bare få en "unnskyld" etter alt dette, så ville du mistet siste rest av selvrespekt. Anonymkode: d4aae...865 4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 16. januar #8 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, han visste ikke at jeg hadde laga god middag. Jeg lager middag hver dag og ofte spiser jeg og barna aleine hvis han blir litt sen. Hadde han kommet hjem kl.17 så hadde det liksom vært innafor. Men senere enn det hadde jeg satt pris på en mld eller en telefon. Ja, jeg hadde jo satt pris på om han da ønsket å komme hjem til oss fremfor å være sammen med de på jobben. Selv om han ikke ante at du hadde planlagt noe spesielt, så er det jo helt selvsagt at han burde ha sagt et hyggelig unnskyld for å vise at han anerkjente deg og dine følelser. Så jeg skjønner godt at du blir såret. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #9 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har du snakket med han om disse tingene i fredstid? Anonymkode: 9cd30...c2d Ja, mange ganger! Men, blir ingen bedring. Han har mange andre bra kvaliteter som jeg setter stor pris på. Er jo ikke akkurat en skilsmisse grunn når man har barn, hus og hjem. TS Anonymkode: 5ec5f...59a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåbærpai Skrevet 16. januar #10 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, han visste ikke at jeg hadde laga god middag. Jeg lager middag hver dag og ofte spiser jeg og barna aleine hvis han blir litt sen. Hadde han kommet hjem kl.17 så hadde det liksom vært innafor. Men senere enn det hadde jeg satt pris på en mld eller en telefon. Ja, jeg hadde jo satt pris på om han da ønsket å komme hjem til oss fremfor å være sammen med de på jobben. TS Anonymkode: 5ec5f...59a Hm, han er kjip som ikke ber om unnskyldning, eller beklager seg. Samtidig er han ikke synsk. Han kan ikke vite at du ser frem til en god middag sammen som famile med mindre du formidler det. Synes likevell han er kjip som ikke sier ifra at han blir tre timer sen etter jobb fordi han vil "skravle sammen med kolleger", som han selv sier. Men du blir brysk fordi du blir skuffet over noe han ikke visste du hadde gledet deg til, han føler seg angrepet, du blir sur, han blir sur. Leser kanskje litt dårlig kommunikasjonsmønster 🤷♀️ Ellers er det mange som har vanskelig for å si unnskyld da, selv om de kanskje tenker det selv, at de har vært en drit. Mulig han egentlig skammer seg og derfor trekker seg unna med iPaden. Som påpekt over. Det rareste her er vel at han ikke prioriterer dere etter å ha vært borte hele helga... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #11 Del Skrevet 16. januar Min mann ville uoppfordret gitt beskjed hvis han ble tre(!) timer forsinket hjem. Dette er det en selvfølge at vi begge gjør siden hva den ene gjør påvirker den andre. Og å heller ikke ta telefonen hadde gjort meg bekymret. Å melde seg slik ut av familien når han kom hjem er totalt uakseptabelt for oss begge. Hvor dårlig kommunikasjon er det mellom dere? Høres ut som det er noen større problemer i parforholdet som ligger i bakgrunnen her. Forresten: På den appen ser du bare hvor telefonen er, ikke hvor han er. Lett å legge fra seg telefonen og stikke et annet sted. Bare sier det… Anonymkode: ed223...957 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #12 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, mange ganger! Men, blir ingen bedring. Han har mange andre bra kvaliteter som jeg setter stor pris på. Er jo ikke akkurat en skilsmisse grunn når man har barn, hus og hjem. TS Anonymkode: 5ec5f...59a Han ønsker ikke å være med egne barn og kone, etter en helg borte? Han gidder ikke gi beskjed om når han kommer hjem. Og han gjør seg utilgjengelig i tre timer selv om han har barn. Ingen gode egenskaper hadde gjort opp for dette i mine øyne. Du er nok bare vant til å bli elendig behandlet over tid. Og det gjelder nok dessverre barna også. Anonymkode: d4aae...865 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #13 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja, mange ganger! Men, blir ingen bedring. Han har mange andre bra kvaliteter som jeg setter stor pris på. Er jo ikke akkurat en skilsmisse grunn når man har barn, hus og hjem. TS Anonymkode: 5ec5f...59a Det er kun du som bestemmer "din skilsmissegrunn". Dersom du ikke har det bra i forholdet, og det påvirker barna er det grunn nok til å gå fra hverandre Anonymkode: 0771c...ba7 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #14 Del Skrevet 16. januar Pratet med kollegaer i 3 timer? Høres veldig merkelig ut, hva gjorde han egentlig lurer jeg på. Kan han være utro? Anonymkode: 93265...d2a 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #15 Del Skrevet 16. januar Dette tror jeg overhodet ikke på. Han mannen din gjorde åpenbart noe annet enn å prate i tre timer med kollegaer. Anonymkode: 128a7...df3 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #16 Del Skrevet 16. januar Man glemmer ikke tiden i 3 timer på jobb. På byen eller fest hvis en er full og stemningen er god, da kan det skje. Men rundt arbeidstid slutt på jobb, nei det er ikke mulig. Anonymkode: 26dec...95c 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåbærpai Skrevet 16. januar #17 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Min mann ville uoppfordret gitt beskjed hvis han ble tre(!) timer forsinket hjem. Dette er det en selvfølge at vi begge gjør siden hva den ene gjør påvirker den andre. Og å heller ikke ta telefonen hadde gjort meg bekymret. Å melde seg slik ut av familien når han kom hjem er totalt uakseptabelt for oss begge. Hvor dårlig kommunikasjon er det mellom dere? Høres ut som det er noen større problemer i parforholdet som ligger i bakgrunnen her. Forresten: På den appen ser du bare hvor telefonen er, ikke hvor han er. Lett å legge fra seg telefonen og stikke et annet sted. Bare sier det… Anonymkode: ed223...957 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #18 Del Skrevet 16. januar Unnskyldning er aldri til hjelp, de som unnskylder alt virker svak å innrømmer at de tar feile valg. Ta konsekvenser for dine valg, men aldri be om unnskyldning. Anonymkode: 65bc9...d43 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bundaberg Skrevet 16. januar #19 Del Skrevet 16. januar Hvis en mann ikke oppriktig ber om unnskyldning etter at han har gjort noe som sårer deg, bryr han seg ikke om deg 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #20 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Unnskyldning er aldri til hjelp, de som unnskylder alt virker svak å innrømmer at de tar feile valg. Ta konsekvenser for dine valg, men aldri be om unnskyldning. Anonymkode: 65bc9...d43 Dette er det dummeste jeg har lest i dag. Hvis man aldri sier unnskyld så lager man drama i livet sitt. UnskyldningER derimot, hjelper sjeldent. De som aldri unnskylder seg, oppfattes som svake fordi de ikke klarer å se at de er vanlige mennesker som gjør feil eller at handlingene deres påvirker andre, på godt og vondt. Folk som ikke gjør opp for seg er kjipe. Å si unnskyld for småting er det enkleste i verden, med mindre man er helt besatt av ære og stolthet, noe som for øvrig er en svakhet. Anonymkode: 7dc3e...d75 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå