Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trives du? Hvilken avdeling er du på? Fordeler/ulemper? Hvilken utdanning og lønn har du?

Anonymkode: 4beb2...3f6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg jobber i Nav. 
Jobber som veileder på et lite lokalkontor (40 ansatte),  i et team der vi følger opp personer som er sykmeldte og går på AAP. Jeg har også noen tilleggsfunksjoner på kontoret. 
Stortrives i jobben min og kunne ikke tenke meg noe annet. 
Fordeler: 
Gode kollegaer, meningsfylte dager, masse hyggelige brukere, stor variasjon i dagene, fleksibel arbeidstid, mulighet for hjemmekontor, gode pensjonsordninger.

Ulemper:
Til tider veldig høyt arbeidspress, man må noen ganger ta avgjørelser som man vet går ut over noen, litt stivbeint regelverk som må følges, noen triste dager (for eksempel når brukere man har jobbet tett med dør), ikke den beste lønna...

Jeg har utdanning innen pedagogikk og veiledning på bachelor-nivå, men har tatt utdanningen etter at jeg fikk jobben, så studiene ble dekket av arbeidsgiver (der var det visst en fordel til!).
Har jobbet der i litt over 10 år og har nå 645.000,- i året. 

Anonymkode: 4f580...e2d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, jeg jobber i Nav. 
Jobber som veileder på et lite lokalkontor (40 ansatte),  i et team der vi følger opp personer som er sykmeldte og går på AAP. Jeg har også noen tilleggsfunksjoner på kontoret. 
Fordeler: 
Gode kollegaer, meningsfylte dager, masse hyggelige brukere, stor variasjon i dagene, fleksibel arbeidstid, mulighet for hjemmekontor, gode pensjonsordninger.

Ulemper:
Til tider veldig høyt arbeidspress, man må noen ganger ta avgjørelser som man vet går ut over noen, litt stivbeint regelverk som må følges, noen triste dager (for eksempel når brukere man har jobbet tett med dør), ikke den beste lønna...

Jeg har utdanning innen pedagogikk og veiledning på bachelor-nivå, men har tatt utdanningen etter at jeg fikk jobben, så studiene ble dekket av arbeidsgiver (der var det visst en fordel til!).

Kan jeg spørre hvor mange års ansiennitet du har? Og er det kommunalt eller statlig du jobber?

Jeg er kalt inn på intervju (statlig ansettelse). Har kun jobbet kommunalt tidligere. Er utdannet sykepleier. Min grunnlønn i kommunen er 590k, og jeg har 10 års ansiennitet. Jeg kan ikke akseptere å gå ned i lønn, men i stillingsutlysningen så står det at stillingen lønnes i stillingskode 1408 Førstekonsulent eller 1434 Rådgiver. Lønna går da fra 540k til 600k basert på kvalifikasjoner. Skal sies at avdelingen hvor jeg skal på intervju bla. a. behandler søknader som gjelder sykdom i familie.

Tror du jeg kan klare å få samme lønn som jeg har nå?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Kan jeg spørre hvor mange års ansiennitet du har? Og er det kommunalt eller statlig du jobber?

Jeg er kalt inn på intervju (statlig ansettelse). Har kun jobbet kommunalt tidligere. Er utdannet sykepleier. Min grunnlønn i kommunen er 590k, og jeg har 10 års ansiennitet. Jeg kan ikke akseptere å gå ned i lønn, men i stillingsutlysningen så står det at stillingen lønnes i stillingskode 1408 Førstekonsulent eller 1434 Rådgiver. Lønna går da fra 540k til 600k basert på kvalifikasjoner. Skal sies at avdelingen hvor jeg skal på intervju bla. a. behandler søknader som gjelder sykdom i familie.

Jeg har tidligere jobbet i en kommune og jobber nå i staten (ikke Nav). Da jeg fikk min nåværende jobb, oppdaget jeg at det var oppgitt et lønnsspenn i stillingsannonsen. Uten å forhandle lønn, endte jeg likevel opp med en høyere lønn enn det som var annonsert. Basert på min erfaring tror jeg du kan få en høyere lønn enn det som står oppført, spesielt hvis du har lang erfaring og de virkelig ønsker deg til stillingen.

Anonymkode: f1b8c...50d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg jobber statlig. Hadde ikke jobbet i staten før og kom inn uten utdanning, så kun 10 års ansiennitet. 
Jeg vet at de som begynner som nyansatte i dag starter med en lønn opp mot, eller høyere enn det jeg har. Kjedelig, men slik må det jo være om vi skal få lønnsvekst. 
Tror absolutt du vil kunne få det samme som du har i dag, for vet ikke om noen hos oss som har startet på under 600.000 de siste årene. 
Men jeg vet også at det er store forskjeller på om man jobber i en forvaltningsenhet, på lokalkontor eller i støttefunksjoner. Siden du sier at de behandler søknader så er det sikkert Nav Arbeid og ytelse, altså en forvaltningsenhet. Der tror jeg faktisk de starter på et litt lavere nivå. Men det kan være lokale forskjeller på det, altså.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, jeg jobber i Nav. 
Fordeler: 

Ulemper:

Sitter du å scroller på KG i arbeidstiden? 🤭

Anonymkode: c6688...84d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sitter du å scroller på KG i arbeidstiden? 🤭

Anonymkode: c6688...84d

Eller jeg avspaserer i dag fordi vi skal reise bort i helgen. Men, ja, jeg innrømmer å skrolle på KG i stedet for å vaske huset, som egentlig var planen....

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Utdannet sosionom, 7 års ansienitet. 
jobber med sosialstønad og arbeidsrettet oppfølging av personer over 30 år. 552000 i året. 
Trives ikke, jeg tappes av energi siden det er en overvekt av de som er vanskelig å hjelpe/motivere. Man prøver og prøver, men mange er desverre veldig selvdestruktive og blir stående å stampe på samme sted i årevis. Jeg ser meg om etter ny jobb, men bor på et lite sted hvor det ikke er flust med jobber. 

Anonymkode: 2273d...f51

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er utdannet vernepleier og har jobbet på et middel stort Nav lokal kontor i 6 år. Lønna er elendig, jeg har 566 000 i året. Jeg jobber med sosialstønad og arbeidsrettet oppfølging av personer over 30 år. Det er en ganske tung jobb. Både fordi gruppen man jobber med kan være lite medvirkende i saken sin og til tider motarbeide. Lite interessert i å bli selvforsørgende og man har egentlig ingen ting å "true" med, så da blir de gående. Mange er også syke (mye rus og psykiatri) og det er ikke sjeldent at vi har svært sinte folk som truer og er ubehagelige. Vi har også en stor arbeidsbelastning da det er mye som skal gjøres innen frister. 

Jobben tilsvarer ikke lønna. Jeg ønsker meg bort ev få helt andre arbeidsoppgaver som innebærer mindre brukerkontakt. 

Anonymkode: f12d1...de3

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er statlig ansatt på et lokalkontor. Har samfunnsvitenskapelig utdanning og tjener i underkant av 600k i året. Jobber i ungdomsteam, så jobber med "alt". Altså sosialhjelp, arbeidssøkere, personer med nedsatt arbeidsenvne, enslige forsørgere og mye mer. Har også en del tilleggsoppgaver.

Fordeler? Tja. Jeg styrer jo i teorien dagene mine selv (men store deler av arbeidstiden går likevel til faste møter). I tillegg har vi fleksitid og noe hjemmekontor (en av de største grunnene til at jeg fortsatt står i jobben). Så har jeg en god relasjon til leder og kollegene mine. 

Den største ulempen er at jeg stresser meg syk. Det er et konstant press, og man ligger bakpå hele tiden. Har bestandig dårlig samvittighet for alt jeg ikke får gjort. Ungdommene blir bare sykere og sykere, og det legges stadig mer press på oss som jobber med denne gruppen. I tillegg kommer all kjeft og sjikane man får fra brukere, foreldre, behandlere (!) og andre samarbeidspartnere. Forventningene til hva vi skal levere matcher ikke med ressursene vi har. Samtidig er det et ekstremt tungrodd system å jobbe i. Jeg gjør en forskjell for mange, men det blir overskygget av alle jeg ikke klarer å hjelpe.

Om jeg trives? Nja. Hadde nok trivdes bedre med helt andre arbeidsoppgaver (mindre brukerkontakt), gjerne en mer administrativ jobb. Kunne godt ha jobbet med ren saksbehandling, men Nav Arbeid og ytelser er veldig negative til fjernarbeidsplass.

Anonymkode: 8c399...cfc

AnonymBruker
Skrevet

Statlig ansatt, seniorrådgiver, jobber med tjenesteutvikling, Mastergrad, tjener nærmere 900 000,- i året. Varierte dager, mye ansvar, stor frihe og fleksibilitet. Trives godt, bortstt fra de sure kommentarer man kan få fra folk når man sier hvor man jobber.

Anonymkode: b6b6c...b52

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg tror kanskje du kan få over grunnlønn men å forvente tilsvarende grunnlønn pluss tilleggene en har dom sykepleier tror jeg ikkd er realistidk. du bør i alle fall prøve å sette krav på 600. Det tror jeg skal være realistisk. 

Får inntrykk av at d er saksbehandlerstilling og ikke veileder på lokalkontor du har søkt? Ut i fra at du skriver det handler om familieytelser.  Etter det jeg her sett ligger saksbehsndlerstilliningene litt lavere en lønn til veileder på lokalkontor, stort sett.  

Anonymkode: 2a0a1...c31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...