AnonymBruker Skrevet 16. januar #21 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tror du får bedre svar av å Google, blant annet sjekke lovverket og info hos NSM. Var nylig inne og leste litt om det selv. Det viktigste er nok først og fremst å være helt åpen og selv komme med all informasjon så det ikke oppleves at man holder noe tilbake. Anonymkode: fb7ae...175 Forsvarer sikkerhetsklarer sine egne, så de går ikke gjennom NSM utover at de bruker samme skjema. Anonymkode: afcef...ced Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #22 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er hemmelig hvordan sikkerhetsklareringer gjennomføres, så et konkret svar på dette spørsmålet får du neppe. Du vil heller ikke nødvendigvis få et godt svar på hvorfor sikkerhetsklareringen ikke går igjennom om du ikke får den. Eneste måten og finne ut på er vel og forsøke? Anonymkode: 6fcb8...609 Det er jo hemmelig? Det er både lov og forskrift for sikkkerhetsklareringer, og skjemaene er fullt offentlig. Anonymkode: afcef...ced Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #23 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo hemmelig? Det er både lov og forskrift for sikkkerhetsklareringer, og skjemaene er fullt offentlig. Anonymkode: afcef...ced *Ikke hemmelig Anonymkode: afcef...ced Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 16. januar #24 Del Skrevet 16. januar Det vil nok i stor grad handle om hvorvidt dette familiemedlemmet(s miljø) kan legge press på deg til å begå noe galt, samme grunn som at avhengighet til gambling eller stoff i familien ses på som en risiko. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #25 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Man bor ikke i samme husstand som Hells Angels-medlemmet og har selvsagt ingen tilknytning til klubben på noen som helst slags måte. HA-medlemmet har forøvrig rent rulleblad. Vil det likevel være et problem for sikkerhetsklarering at man tilfeldigvis er i slekt? Anonymkode: 0ffe3...f86 Det vil ikke ha noe å si mot din sikkerhetsklarering. Det vet jeg. Anonymkode: cf93d...f2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #26 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det vil ikke ha noe å si mot din sikkerhetsklarering. Det vet jeg. Anonymkode: cf93d...f2c Fordi dette er ditt fagfelt? Motstridende svar i denne tråden. Men man kan jo ikke automatisk anta at alle som svarer vet hva de snakker om. Anonymkode: 0ffe3...f86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #27 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja, det er velkjent. Bare synd hvis utenforstående familiemedlemmer kan få sitt liv og karriere begrenset av slikt. Anonymkode: 0ffe3...f86 Men samfunnet og Norge går foran karrieren til familiemedlemmer. Det er jo svært, svært få jobber hvor dette vil være et problem, så det er ikke akkurat en veldig stor begrensing. Har man ressurser til å få en slik jobb, har man ressurser til å få veldig mange andre spennende jobber også. Jeg har også vært gjennom en slik runde pga et søsken med høyeste sikkerhetsklarering. Mannen min sa da at heldig for mitt søsken at hen har Norges straighteste familie… Du kan ikke gjøre noe annet enn å søke og se, TS. Men dette er et godt eksempel på at valg kan få konsekvenser også for andre enn en selv. Dessverre. Anonymkode: b01a9...085 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #28 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi dette er ditt fagfelt? Motstridende svar i denne tråden. Men man kan jo ikke automatisk anta at alle som svarer vet hva de snakker om. Anonymkode: 0ffe3...f86 Folk antar mye på KG, også folk som ikke vet. Dette familiemedlemmet, slik du har beskrevet det, vil ikke hindre deg å få jobb i E-tjenesten. Anonymkode: cf93d...f2c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #29 Del Skrevet 17. januar https://www.fvn.no/norgeogverden/i/rAMMn3/han-var-en-av-norges-mest-betrodde-menn-en-gammel-familiesynd-endret-alt Her tror jeg jeg fant den artikkelen jeg refererte til. Men den ligger dessverre bak betalingsmur overalt der jeg har funnet den, så jeg får ikke sjekket innholdet og om det er den jeg tenker på. Anonymkode: d48e1...19d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå