AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Hvilken medisin fungerer best for dere? Hvor lang tid tar det før det virker og hvor lenge virker medisinen? Har dere prøvd forskjellige typer sånn at dere kan sammenlige hva som er best? Hvor lenge har dere brukt den og er legen ok med bruken, eller må dere diskutere for å få resepter? På forhånd tusen takk 🙏 Anonymkode: 5a05a...263 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Valium er det eneste som har hjulpet her. Legen er helt ok med bruken, og jeg får resept uten diskusjon. Skal ikke brukes daglig da. Anonymkode: f9005...d66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
8ilver8nake Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvilken medisin fungerer best for dere? Hvor lang tid tar det før det virker og hvor lenge virker medisinen? Har dere prøvd forskjellige typer sånn at dere kan sammenlige hva som er best? Hvor lenge har dere brukt den og er legen ok med bruken, eller må dere diskutere for å få resepter? På forhånd tusen takk 🙏 Anonymkode: 5a05a...263 Du bør definere litt rundt dette. Hvilken type angst siden det er et veldig stort spenn mellom forskjellige typer angst lidelser, så litt informasjon om i hvilken retning så kan du få litt mer hensiktsmessige svar. Jeg svarer gjerne men er ikke vits hvis det er en helt annen grad eller form enn hva jeg har og medisinerer for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden 8ilver8nake skrev (10 minutter siden): Du bør definere litt rundt dette. Hvilken type angst siden det er et veldig stort spenn mellom forskjellige typer angst lidelser, så litt informasjon om i hvilken retning så kan du få litt mer hensiktsmessige svar. Jeg svarer gjerne men er ikke vits hvis det er en helt annen grad eller form enn hva jeg har og medisinerer for. I all hovedsak katastrofetanker, helseangst/somatiseringslidelse og GAD. Har fått sobril men, skal jo ikke brukes fast. Har også vært i forskjellige behandlinger uten effekt, så nå tror jeg at jeg trenger faste medisiner. For sånn som det har blitt nå går det ikke ann å ha det. Så derfor ville jeg høre litt om andres erfaringer slik at jeg kan snakke med legen min om det. Takk for svar. Anonymkode: 5a05a...263 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
8ilver8nake Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I all hovedsak katastrofetanker, helseangst/somatiseringslidelse og GAD. Har fått sobril men, skal jo ikke brukes fast. Har også vært i forskjellige behandlinger uten effekt, så nå tror jeg at jeg trenger faste medisiner. For sånn som det har blitt nå går det ikke ann å ha det. Så derfor ville jeg høre litt om andres erfaringer slik at jeg kan snakke med legen min om det. Takk for svar. Anonymkode: 5a05a...263 Takk for mer utdypning. Jeg har nok ikke så mye å bidra med da, jeg har ganske mild angst i forbindelse med ADHD. Så min angst dempende er nok mye mildere og til mildere symptomer. Eneste jeg kan bidra med er å håpe og anbefale bruk av psykolog for å forbedre eller løse opp i underliggende, er kjempevanskelig ting å leve med og beste er selvfølgelig å finne støtte og hjelp for det som skjer i hodet siden medisineringen er så vanskelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 57 minutter siden #6 Del Skrevet 57 minutter siden Zoloft hjalp og hjelper fremdeles min venninne med hennes depresjon, angst og helseangst. Det tok ca 2 uker før det begynte å virke, men sikkert et par-tre måneder før hun fikk full effekt. Det er ikke noe diskusjon med legen angående resepter når det gjelder denne typen medisin (antidepressiva). Legen har sagt hun må regne med å bruke det resten av livet (hun er godt voksen). Merket forskjell på henne ved at hun ville være med på ting og foreslo aktiviteter, hun var mer glad eller normal i humøret. Ringte ikke lenger til alle døgnets tider og gråt fordi hun var bekymret for symptomer etc. Anonymkode: 68f8e...dd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 52 minutter siden #7 Del Skrevet 52 minutter siden Bruker Cipralex, mot sosial angst og generell angst i tillegg til depresjon. Virking etter fire uker, men ble bedre etter hvert. Viktig å ha psykisk helsehjelp i tillegg Vival o.l hjelper ikke på sikt, kun i øyeblikks situasjoner. Anonymkode: 99b81...9ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 49 minutter siden #8 Del Skrevet 49 minutter siden Hasj funker bra, men hørt at mdma/lsd/sopp funker bedre. Anonymkode: 18130...ffc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 42 minutter siden #9 Del Skrevet 42 minutter siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): I all hovedsak katastrofetanker, helseangst/somatiseringslidelse og GAD. Har fått sobril men, skal jo ikke brukes fast. Har også vært i forskjellige behandlinger uten effekt, så nå tror jeg at jeg trenger faste medisiner. For sånn som det har blitt nå går det ikke ann å ha det. Så derfor ville jeg høre litt om andres erfaringer slik at jeg kan snakke med legen min om det. Takk for svar. Anonymkode: 5a05a...263 Jeg har ikke helseangst, men alvorlig angst (GAD) og andre ting. Jeg vurderer å hoppe på igjen Cipralextoget. Det er vel det eneste som har hjulpet meg. Jeg får ikke vanedannende for da vil jeg antageligvis aldri kunne slutte. Jeg la så innmari på meg av Cipralex at jeg har angst for å begynne på den igjen, men jeg tror nå at jeg ikke har noe annet valg. Anonymkode: b9e5b...a25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 38 minutter siden #10 Del Skrevet 38 minutter siden Propranolol har vært en gamechanger for meg og min panikklidelse + GAD Anonymkode: 27d2f...07f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30 minutter siden #11 Del Skrevet 30 minutter siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har ikke helseangst, men alvorlig angst (GAD) og andre ting. Jeg vurderer å hoppe på igjen Cipralextoget. Det er vel det eneste som har hjulpet meg. Jeg får ikke vanedannende for da vil jeg antageligvis aldri kunne slutte. Jeg la så innmari på meg av Cipralex at jeg har angst for å begynne på den igjen, men jeg tror nå at jeg ikke har noe annet valg. Anonymkode: b9e5b...a25 Jeg legger ikke på meg av Cipralex, men det nok individuelt. Jeg går mye turer, så og si hver dag og er nøye med kosthold. Vil legge til at jeg gikk på en annen medisin før dette og la på meg ti kg på to mnd, på samme kosthold, så jeg vet hvordan det føles Det begynte å gå nedover med vekten under pausen jeg hadde , før jeg startet med Cipralexen. Lykke til, håper du også blir bedre etter hvert og slipper vektøkning ❤️ Anonymkode: 99b81...9ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå