AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #61 Del Skrevet 2 timer siden Alt med måte tenker jeg, handle og kjøring osv er greit, men å måtte holde deres hus og hage osv er uaktuelt, jeg har nok med mitt eget der, har mast på dem i 25 år om å flytte i leilighet, men slik det ser ut kommer jeg til å selge hus og flytte i leilighet før dem 🤭 mine barn skal hvertfall ikke måtte stå på pinne for meg den gang jeg blir gammel Anonymkode: dce66...a8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #62 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har tatt på meg deler av det ansvaret, ja. Jeg har hatt en fantastisk oppvekst, og fått enormt med støtte på alle måter. Så noe annet er uaktuelt. Jeg bor et stykke unna, men jeg reiser og besøker ved behov, også akutt. Og har da blitt værende til de kommer inn i det med hjemmehjelp. Jeg tar da unna praktiske oppgaver som må gjøres, tar alt av matlaging og husarbeid. Har også ordnet inn mot sykehus, andre organisasjoner, med mer. Og sørger for å følge tett opp på telefon og chat. Men jeg har jo også mitt liv og min familie, så har ingen dårlig samvittighet for tiden jeg ikke prioriterer dit. Jeg tar ikke stell, eller medisinering, men står på kravene ovenfor kommunen. Jeg tar i begrenset grad oppgaver som man kan betale seg ut av. Som å få mat levert, snømåking, maling hus og slikt. Anonymkode: 6c012...6b4 Jeg og tok på meg mye av ansvaret. Kjørte de på sykehus og tannlege for de var tryggere med meg. Tok tak i den helsikes kommunen for å få greiere forhold med hjemmetjenester når de kom så langt. Hjemmetjenesten sa de ikke ville ha hjelp og kuttet ut - og det var rein løgn!!!!! Det var noe de så frem til ❤️ Truet med advokat og avisa og de hadde ingen samtykke så da måtte de komme. Var hos de mye, handlet mat, medisiner og ting de ønsket. Hjemmetjesten var utrolig dårlig og de skulle spare penger. Jeg måtte ta meg en del feriedager til dette og med letthet. De har alltid viet livet til barna så jeg ville vie livet slik at de fikk noen gode siste år hjemme ❤️ Mine søsken var ikke helt der, så jeg tok alt ansvar i mange år for at de skulle ha livskvalitet og leve lenger. Men elskede foreldre som nå er borte ❤️ Har verdens beste samvittighet 🥰 Anonymkode: a6a4e...fc9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #63 Del Skrevet 2 timer siden Rødstrupa skrev (8 timer siden): Hva mener du? Er det vårt ansvar å ‘’følge de opp’’ når tiden kommer? Og hva skal det innebære eventuelt? Jeg sa til pappa at jeg håper på å kjøpt meg hus med liten leilighet i kjelleren så han kan bo der på sine eldre dager. Jeg er den eneste av 3 barn som noen gang kan eie et slikt hus. Vi har faktisk snakket endel om temaet da bestefar begynner å bli dement nå. Han får ha egen person til stell, via kommunen. Men jeg skal sørge for at han lever godt, har mat og varme, at han kommer seg dit han skal når han ikke lengre kan kjøre bil. Anonymkode: 70634...8d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussemor47 Skrevet 2 timer siden #64 Del Skrevet 2 timer siden Ja…?! Hvem sitt ansvar tenker du det er da? Stat og kommune? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #65 Del Skrevet 2 timer siden Lorieen skrev (6 timer siden): Jeg kommer ikke til å løfte en finger for å hjelpe mine foreldre. Har ingen kontakt med dem, kommer ikke engang til å gå i begravelsen når de dør. Uff, så trist - hva skjedde? Selv har jeg hatt fantastiske foreldre men det er nok veldig variabelt …. Anonymkode: a6a4e...fc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #66 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg ser det som naturlig for min del. Dessverre bor de et stykke unna og pga jobb og avstand kan jeg ikke besøke dem ofte. Hvis de er villige til å flytte nærmere kan jeg absolutt bistå dem og hjelpe. Når de trenger at noen er i samme hus som dem hele døgnet, men egentlig ikke er klar for gamlehjem ønsker jeg at de flytter inn hos oss. Vil heller ha det litt trangt hjemme enn at de skal sitte med ukjente de mistrives med. På den andre siden så vet jeg om eldre som har det godt på gamlehjem og kjenner folk som bor der allerede. Møter gamle naboer osv, så da kan det kanskje være mer hyggelig for dem? Anonymkode: 4e8da...dc9 Men folk er ikke på gamlehjem lenger - jeg fikk det i klartekst fra kommunen at ikke mine foreldre ville komme dit. Ikke ønsket de det heller sånn sett …. Anonymkode: a6a4e...fc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 2 timer siden #67 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Uff, så trist - hva skjedde? Selv har jeg hatt fantastiske foreldre men det er nok veldig variabelt …. Anonymkode: a6a4e...fc9 Long stort short: Narsissistisk mor, alkoholisert far. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå