AnonymBruker Skrevet 16. januar #1 Skrevet 16. januar Har de siste ukene begynt å få smerter i livmor under orgasme. Hva kan det komme av? Og går det over av seg selv? Anonymkode: c8778...a59
AnonymBruker Skrevet 16. januar #2 Skrevet 16. januar Når du nevner det så hadde jeg dette for mange år siden, men husker ikke når og vet ikke hvorfor. Lurer på om det var i tiden rundt svangerskap og noen måneder etter fødsel. Hos meg ga det seg av seg selv. Anonymkode: 018ea...593
AnonymBruker Skrevet 16. januar #3 Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Når du nevner det så hadde jeg dette for mange år siden, men husker ikke når og vet ikke hvorfor. Lurer på om det var i tiden rundt svangerskap og noen måneder etter fødsel. Hos meg ga det seg av seg selv. Anonymkode: 018ea...593 Takk for svar. Ikke gravid eller har født nylig så kan ikke være årsak her. Håper virkelig det gir seg.. Anonymkode: c8778...a59
AnonymBruker Skrevet 16. januar #4 Skrevet 16. januar Jeg får det av og til. Kan vare ganske et par timer og. Føles nesten ut som mensmurringer. Får det gjerne dagene før eller etter mens. Har hatt det slikt i mange år og alt er normalt nedentil i følge gynekolog. Anonymkode: 5d81a...c01
Grüner Skrevet 16. januar #5 Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har de siste ukene begynt å få smerter i livmor under orgasme. Hva kan det komme av? Og går det over av seg selv? Anonymkode: c8778...a59 Hvordan vet du at det er livmoren og ikke noe annet?
AnonymBruker Skrevet 17. januar #6 Skrevet 17. januar Grüner skrev (8 timer siden): Hvordan vet du at det er livmoren og ikke noe annet? Regner bare med det er livmoren da det kommer fra stedet livmoren ligger, er det noe annet der som kan gi smerter under orgasme? Åpen for alle forslag. Anonymkode: c8778...a59
AnonymBruker Skrevet 17. januar #7 Skrevet 17. januar Det kan være at du har vanncyster eller noe? Synes det høres rart ut at du får vondt i livmoren underveis og ikke etterpå. Kan det være at det er noe der som «kolliderer» med sammentrekningene under orgasme? Med mindre du nylig har byttet partner til noen som stanger borti livmorhalsen er det også litt urovekkende at det plutselig er sånn, når du ikke har hatt det før. Jeg hadde tatt en tur til legen med dette altså! Anonymkode: 8d64a...e8f
AnonymBruker Skrevet 17. januar #8 Skrevet 17. januar Jeg kan få dette når jeg blir "edget". Litt som blueballs, har jeg tenkt. Ikke lenge siden forrige underlivsundersøkelse, innsett av spiral og livmorhalsprøve osv., uten uvanlige funn. Så hos meg er dette sannsynligvis muskelrelatert. Jeg har alltid hatt det slik. Jeg får også store smerter om han kommer borti livmorhalsen, men det skjer ikke da under orgasme, det skjer der og da. Det kan derimot vare sykt lenge, timevis. Jeg ville tatt en tur til legen for å sjekke at alt er i orden. Endringer i underlivet/området rundt bør alltid sjekkes opp i. Kvinnehelse må tas alvorlig. Kan være cyster, graviditet, kreft eller annet. Anonymkode: 15984...3d6
AnonymBruker Skrevet 17. januar #9 Skrevet 17. januar Ja, jeg får/fikk dette. Men nå er det gått over. Var ikke noe galt. Anonymkode: 16ab9...d9e
AnonymBruker Skrevet 17. januar #10 Skrevet 17. januar Jeg har bare opplevd dette én gang, og da fikk jeg positiv graviditetstest et par dager etterpå. Aner ikke om det hadde noen sammenheng. Anonymkode: 95a5a...1b4
AnonymBruker Skrevet 17. januar #11 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Det kan være at du har vanncyster eller noe? Synes det høres rart ut at du får vondt i livmoren underveis og ikke etterpå. Kan det være at det er noe der som «kolliderer» med sammentrekningene under orgasme? Med mindre du nylig har byttet partner til noen som stanger borti livmorhalsen er det også litt urovekkende at det plutselig er sånn, når du ikke har hatt det før. Jeg hadde tatt en tur til legen med dette altså! Anonymkode: 8d64a...e8f Det er mye mulig, har man andre symptomer på vanncyster evt? Er selve ved kun ytre stimulering så kan ikke være noe som stanger borti noe, men bør kanskje få det sjekket ja om det ikke går over. Takk for svar! AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg kan få dette når jeg blir "edget". Litt som blueballs, har jeg tenkt. Ikke lenge siden forrige underlivsundersøkelse, innsett av spiral og livmorhalsprøve osv., uten uvanlige funn. Så hos meg er dette sannsynligvis muskelrelatert. Jeg har alltid hatt det slik. Jeg får også store smerter om han kommer borti livmorhalsen, men det skjer ikke da under orgasme, det skjer der og da. Det kan derimot vare sykt lenge, timevis. Jeg ville tatt en tur til legen for å sjekke at alt er i orden. Endringer i underlivet/området rundt bør alltid sjekkes opp i. Kvinnehelse må tas alvorlig. Kan være cyster, graviditet, kreft eller annet. Anonymkode: 15984...3d6 Er det sånn hver gang hos deg eller kommer det i perioder? Takk for svar! AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Ja, jeg får/fikk dette. Men nå er det gått over. Var ikke noe galt. Anonymkode: 16ab9...d9e Hvor lenge varte det hos deg? Fikk du det sjekket eller bare ventet du? AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har bare opplevd dette én gang, og da fikk jeg positiv graviditetstest et par dager etterpå. Aner ikke om det hadde noen sammenheng. Anonymkode: 95a5a...1b4 Mannen er sterilisert så jeg tviler veldig på at jeg er gravid nå, men når du sier det så tror jeg faktisk jeg hadde noe lignende en gang når jeg var gravid. Anonymkode: c8778...a59
AnonymBruker Skrevet 17. januar #12 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Er det sånn hver gang hos deg eller kommer det i perioder? Takk for svar! Anonymkode: c8778...a59 Jeg liker ikke å bli edget lenger pga dette, så jeg vet ikke 😅 Når jeg tenker meg om, så har dette skjedd andre ganger også uten noen åpenbar forklaring, men det føles akkurat som når jeg blir edget, men uten å ha blitt det. Jeg tror det er muskulært, ettersom alle tester og undersøkelser er uten funn. Anonymkode: 15984...3d6
AnonymBruker Skrevet 17. januar #13 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg liker ikke å bli edget lenger pga dette, så jeg vet ikke 😅 Når jeg tenker meg om, så har dette skjedd andre ganger også uten noen åpenbar forklaring, men det føles akkurat som når jeg blir edget, men uten å ha blitt det. Jeg tror det er muskulært, ettersom alle tester og undersøkelser er uten funn. Anonymkode: 15984...3d6 Det skjønner jeg godt! Jeg har livmorsprolaps og svak bekkenbunn så mye mulig det er muskulært her også. Ikke tenkt over at det kunne være det, men det er kanskje mest sannsynlig. Håper det ikke varer så lenge. Anonymkode: c8778...a59
AnonymBruker Skrevet 17. januar #14 Skrevet 17. januar Jeg har hatt dette i noen måneder nå. Rett etter orgasme, uavhengig om det er med eller uten partner. Men det er ikke HVER gang, men av og til. Får det etter både vaginal og klitoris orgasme... Flere jeg kjenner har påpekt at det kan være endometriose Så jeg har bestilt gynokologtime. Anonymkode: 144a2...f70
AnonymBruker Skrevet 17. januar #15 Skrevet 17. januar Hvis det fortsetter å være et problem, ville jeg gått til en gynekolog for å utelukke endometriose/andenomyose (lignende endometriose, men i selve livmormuskelen). Men gå til en gyn som er ekspert på endometriose, mange vanlige gynekologer er ikke dyktige nok til å oppdage endo/adeno på ultralyd. Det er vel verd tryggheten og investeringen i gå til en ekspert på en av de store private helseforetakene eller en privatpraktiserende ekspert, ikke bare en vanlig gyn. Anonymkode: 5a823...16e 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar #16 Skrevet 18. januar Det er ganske vanlig dersom du har bakovervent livmor( ca 20 prosent av kvinner har det) men det påvirker ikke fødsel osv.. men i noen tilfeller kan man få vondt under sex samt en del smerte ved innsetting av spiral. Anonymkode: eeaa6...584
AnonymBruker Skrevet 18. januar #17 Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ganske vanlig dersom du har bakovervent livmor( ca 20 prosent av kvinner har det) men det påvirker ikke fødsel osv.. men i noen tilfeller kan man få vondt under sex samt en del smerte ved innsetting av spiral. Anonymkode: eeaa6...584 Det gjelder vel bare ved penetrering? Anonymkode: c8778...a59
AlternativX Skrevet 18. januar #18 Skrevet 18. januar Helt vanlig at livmoren får sammentrekninger under orgasme! Ikke noe farlig med det. Ofte en grunn til at gravide prøver å ha sex for å starte fødselen😅
AnonymBruker Skrevet 18. januar #19 Skrevet 18. januar AlternativX skrev (30 minutter siden): Helt vanlig at livmoren får sammentrekninger under orgasme! Ikke noe farlig med det. Ofte en grunn til at gravide prøver å ha sex for å starte fødselen😅 Men det er vel ikke vanlig at det skal gjøre vondt? Anonymkode: c8778...a59 1
AlternativX Skrevet 18. januar #20 Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Men det er vel ikke vanlig at det skal gjøre vondt? Anonymkode: c8778...a59 Ikke vanlig, men tror flere kan oppleve det som smertefullt. Er du bekymret ta deg en gyn time!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå