Gå til innhold

Lifesum mangler plass for kveldsmat

Tantemor

Anbefalte innlegg

På Lifesum kan man legge inn frokost, lunsj og middag, men ikke kveldsmat. Ærlig talt, på en lang dag må man jo spise mer enn tre måltid. Det er en post for snack, der poster jeg f eks yoghurt, frukt eller nøtter som ekstra. 

Jeg spiser frokost kl 9, lunsj halv ett, middag kl 16, og kveldsmat kl 21. Sånn som det er nå må jeg inn på en av de allerede postede og føre inn kveldsmaten. Så får jo total dagsregnkap, men det irriterer meg at de ikke har en egen plass for kveldsmat! 

Hvordan gjør dere det? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er bare å legge kveldsmaten under snack. Ikke verre enn det. Skjønner ikke problemet. 

Anonymkode: dd21b...c4b

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du legger det inn under snack. 

Men du trenger ikke spise så ofte. Jeg spiser kun to ganger om dagen, og det gjør det lett å holde normalvekt. 

Anonymkode: 9e526...4a1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Men du trenger ikke spise så ofte. Jeg spiser kun to ganger om dagen, og det gjør det lett å holde normalvekt. 

Jeg er slankeoperert og har minimage, og klarer ikke store nok måltid til å bare spise to ganger om dagen. 

Anonymkode: b59ef...375

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det er bare å legge kveldsmaten under snack. Ikke verre enn det. Skjønner ikke problemet. 

Anonymkode: dd21b...c4b

Ja, altså jeg skriver jo at jeg legger det på en av de andre postene, men jeg synes likevel det er rart at det ikke skal være en mulighet for å ha egen til kveldsmat. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg er slankeoperert og har minimage, og klarer ikke store nok måltid til å bare spise to ganger om dagen. 

Men da skriver du det i HI. Ikke at "man" må spise mer en tre måltid. Noe de fleste av oss normalvektige ikke gjør. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Legg det på snacks? 

Anonymkode: 7f94f...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker

Jeg spiser samme type hjemmebakt brød til frokost hver dag. Kan jeg få lagt inn og lagra en skive i Lifesum om dere skjønner? Lasta ned appen i dag og synes scanne og  foto funksjonen er supre men sliter med å få lagt inn denne brødskiva🙄😄

Anonymkode: f2bab...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.1.2025 den 12.12):

Men da skriver du det i HI. Ikke at "man" må spise mer en tre måltid. Noe de fleste av oss normalvektige ikke gjør. 

Det var jo ikke veldig vanskelig å forstå at Ts snakket om seg selv.

Myfitnesspal har samme opplegget, og selv om jeg ofte spiser bare tre måltider + evt snacks, så synes jeg det er irriterende. Selvsagt fører man kveldsmaten opp på snacks eller et annet måltid uten så alt for store problemer, men det må da være lov å klage litt.
Jeg tenker at det er amerikansk standard, der de spiser tre hovedmåltider og så snacks/mellommåltider i tillegg.

Anonymkode: 7a8b9...b15

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg spiser samme type hjemmebakt brød til frokost hver dag. Kan jeg få lagt inn og lagra en skive i Lifesum om dere skjønner? Lasta ned appen i dag og synes scanne og  foto funksjonen er supre men sliter med å få lagt inn denne brødskiva🙄😄

Jeg har Myfitnesspal men mener å huske at det samme gjelder Lifesum; hvis du har gratisversjon kan appen huske bare noen få matvarer (de du spiser mest av), men har du premium husker den alt og du kan søke opp senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ikke kveldsmat bare noe barn driver på med? Ingen her i huset spiser kveldsmat. Sist jeg gjorde det var jeg vell 13 år kanskje.

Anonymkode: b4ce0...1af

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har Myfitnesspal men mener å huske at det samme gjelder Lifesum; hvis du har gratisversjon kan appen huske bare noen få matvarer (de du spiser mest av), men har du premium husker den alt og du kan søke opp senere.

Jeg har premium. Men skjønner ikke hvordan jeg skal legge inn/lagre. Eller må jeg legge inn brødskivene med kaloriinnhold hver gang liksom? Er helt fersk da så må nok gjøre meg litt mer kjent med selve appen 🙄. Er ikke av de mest tekniske😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er ikke kveldsmat bare noe barn driver på med? Ingen her i huset spiser kveldsmat. Sist jeg gjorde det var jeg vell 13 år kanskje.

Anonymkode: b4ce0...1af

Og de aller fleste jeg kjenner spiser kveldsmat, så så feil kan man ta.

Anonymkode: 5017f...87a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg kjenner ingen voksne som spiser kveldsmat, er det virkelig vanlig? 

Anonymkode: b6b46...9f7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg kjenner ingen voksne som spiser kveldsmat, er det virkelig vanlig? 

Anonymkode: b6b46...9f7

Nei, absolutt ikke. Jeg kjenner ingen voksne som spiser kveldsmat, men heller ingen som spiser middag så tidlig som TS, kl.16.00.

Anonymkode: adaf1...3e8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om man spiser kveldsmat avhenger jo litt av når man har middag, og hvor mye man spiser. Jeg spiser lunsj, middag og kveldsmat. Men spiser ikke en stor middag, og spiser ca 16.00. Aldri tenkt over at det er et problem i Lifesum. Kan også lagre all dagens mat under frokost, så ser man listen klart for seg. Er jo dagssummen som er viktig.

Anonymkode: c3c03...5e2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.1.2025 den 11.03):

Samme her

Anonymkode: 2ac99...cb6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Nei, absolutt ikke. Jeg kjenner ingen voksne som spiser kveldsmat, men heller ingen som spiser middag så tidlig som TS, kl.16.00.

Jeg spiser middag mellom 15 og 16, samt brunsj mellom 10 og 11. Verken behov for frokost eller kveldsmat.

Anonymkode: 2ac99...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.1.2025 den 12.12):

Jo, mange normalvektige spiser minst tre måltider. Det er normalt å spise frokost, lunsj og middag. Gjerne også noe lett til kvelds. 

Anonymkode: 1ab6c...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.2.2025 den 17.52):

Så du kjenner med andre ord ingen voksne som har aktive barn. Her spises middag klokka 16-17, før vi raser av gårde på trening. Jeg kan ikke sulte unger i huset for å spise middag klokka 20. 

De som har hardt kroppsarbeid, eller er veldig aktive på fritiden, trenger dessuten mer mat enn dere som sitter på kontor hele dagen. Det holder ikke med 2 måltider om dagen da.

Anonymkode: 1ab6c...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...