AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:42 #121 Del Skrevet lørdag kl 19:42 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tror også det er troll, men hun som holder på med dette som en hobby (?) liker å sette ting på spissen og få folk til å tenke over ting. Skal liksom «oppdra folket». Men ja, slitsomt å få disse trådene hele tiden. Anonymkode: 58cc3...aea Ja, jeg har også begynt å se mønsteret flere steder nå. Ikke nødvendigvis i HI, men i de få innleggene hun velger å kommentere, og måten det gjøres på. Så synd å kaste bort folks tid på den måten, hvorfor? Det begynner å minke på tråder jeg gidder følge. Anonymkode: ecf65...a00 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:12 #122 Del Skrevet i går, 07:12 AnonymBruker skrev (På 16.1.2025 den 11.02): De som vil gi hverandre gaver gjør det, de som ikke vil lar være. De som gir de får, de som ikke gir får se på. Anonymkode: 6d95f...25d Enig i dette. Jeg har fire venner jeg gir bursdags - og julegave til. De andre har nok med familie (ikke barn, men øvrig) og ønsket ikke gi/få lenger. Det er helt greit. Anonymkode: 2859b...2d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:16 #123 Del Skrevet i går, 08:16 AnonymBruker skrev (På 16.1.2025 den 12.40): Jeg har også prøvd å få slutt på gaver i vennegjengen, men de fortsetter å kjøpe til meg og det irriterer meg grønn. Jeg får dårlig samvittighet for at de kjøper, og ender opp med å kjøpe likevel. Jeg får masse greier jeg ikke trenger, og jeg har egentlig ikke råd til å kjøpe noe til dem. Jeg vet det er min feil som sitter der med dårlig samvittighet, men det er nå sånn. Synes det er ekkelt å få gaver av folk jeg ikke gir til. Anonymkode: c9b05...77d Jeg sa fra til ei venninne før to julefeiringer siden, og forklarte hvorfor jeg ønsket å slutte med gaver. Likevel kom hun med gave, så da følte jeg at jeg måtte gi. Forrige jul skjedde akkurat det samme, men istedenfor at jeg ga tilbake (selv om det var ubehagelig å stå i), så lot jeg være. Det føles som riktig avgjørelse, og det til jo bra. Jeg har gitt gode grunner til at jeg har sluttet med, og om venninna mi ikke kan respektere det, så får bare hun fortsette å gi. Kanskje det gir henne noe å kunne gi gaver til andre, eller kanskje hun gjorde det i håp om å få gave likevel (i mitt tilfelle tror jeg hun håper å få gave likevl, for jeg får bare ræl). Hun har rett til å gjøre det hun vil, men det har også jeg! Anonymkode: 9f627...78e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #124 Del Skrevet 12 timer siden Har gjort det samme i familien og vennekretsen selv, det er mye bedre. Alt handler om bare penger og gaver, man kan lære å gi mer glede isteden. Anonymkode: 69fb0...de8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #125 Del Skrevet 11 timer siden Forsøkte i min gjeng å bytte til middag istedenfor gaver. Det var ikke populært. Noen føler seg så verdsatt av en gave. Vi er over 50🤷🏼♀️ Anonymkode: 95196...de4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #126 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (På 16.1.2025 den 10.38): Vi er en venninnegjeng på 4 i tidlig 30-årene, og den ene venninnen som har blitt tobarnsmor foreslo at vi skulle slutte med å gi gaver til hverandre. Både til bursdager og jul. Hun mente at vi har blitt voksne nå og at ting generelt er dyrt og gaver er en unødvendig luksus. Hun sa indirekte at gavene var til lite nytte og begynte å snakke om forbrukersamfunn. Da jeg spurte henne hvordan vi ellers skulle markere anledninger framover så sier hun at det holder med å bare møtes og spise kake og drikke kaffe som et eksempel, da det viktigste er å være sammen. To av oss protesterte men den tredje venninnen sa ikke så mye og virket til å være enig med henne. Hva synes dere om å skulle slutte å gi hverandre gaver bare fordi vi er blitt voksne? Dette er en tradisjon vi har hatt siden ungdomsskolen. Anonymkode: 43d0d...21b Det støtter jeg henne 100% i Anonymkode: 6bb1f...e7b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #127 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (På 16.1.2025 den 11.41): Jeg gir ingen gaver til venninner. Det sluttet jeg med for mange år siden. Har ikke råd til det. Selv en liten ting, blir dyrt når man er mange. Jeg er enig med din venninne, at det viktigste er å møtes. Ikke den lille gaven. Det at dere får til å spise kake, ta en kaffe er supert. Det er ikke alltid jeg klarer å få til lenger, med 3 barn, studier og full jobb. Anonymkode: b750c...cf0 Dette. Vi er en veldig stor vennegjeng, og vi pleier å samles til bursdagen til hverandre. Det blir rett og slett sykt dyrt å skulle kjøpe 10/12 gaver i året til bursdager, og det er veldig slitsomt å få 10/12 nye ting hvert år som jeg strever med å plassere i huset. Jeg vil mye heller bare møtes, prate, ta noe godt i glasset osv. Så kan en heller gjøre litt ut av det med gave og diverse til runde dager. Anonymkode: eda59...de8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå