AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Jeg tenkte å forandre kostholdet mitt fra 2025, men jeg har gått på en smell de første 16 dagene i det nye året. For at jeg skal få inspirasjon og kunne spise sunnere mat og ikke minst av meg noen kg så tenke jeg ville høre hva er det du spiser gjennom en dag? Jeg har en tendns til å spise for mye slik at jeg blir aaaaalt for mett. Så tenkte jeg hører hva kvinnene her inne på KG spiser gjennom en dag? Fortell også hva du drikker med. Og ta med aldren din også Nå er det snart lunch, det blir vel litt mat nå også vil jeg tro. Ha en fin dag. Anonymkode: c4ff1...17d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Drikker kun kaffe og vann til frokost. Lunsj. Kontoret; varmmat eller salatbar. Hjemme; gjerne wrap med mye grønnsaker og kylling eller laks. Eller en fritatta. Drikker vann. Middag denne uka har vært; tomatsuppe med tortellini. Lapskaus kokt på rester av pinnekjøtt. Gresk pai med mye grønnsaker, og rester av lam. En restedag. Taco i morgen, men lager langtidsstekt mørbrad i chili, i stedet for tacokjøtt. Ut og spise lørdag. Torsk toppet med kapers og panko, med tilbehør, søndag. Drikker vann. Samt hvitvin eller rødvin om vi har god mat der dette passer til. Ser det ble mer kjøtt denne uka enn vi vanligvis spiser, da vi driver og tømmer rester etter desember og jul. Vi er også veldig glad i vegetarmat, lager mye fra serien "en skikkelig digg kokebok", om du vil ha spennende inspirasjon. Spiser veldig sjeldent noe utover måltidene. Spiser mye, da jeg kun spiser to måltder. Men spiser meg aldri stapp mett. Anonymkode: ada10...e37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Frokost: Granola eller Rug Fras med yoghurt naturell gresk type og cottage cheese Lunsj: Hjemmekontor: Ofte en omelett med ost og kalkunskinke, med noe grønt til ved siden av. Evt to grove brødskiver med makrell i chilitomat. På kontoret: Det de har i lunsjen + salat. Tenker tallerkenmodellen Middag: Mye forskjellig. Spiser en del pasta, men forsøker å kutte ned det til en dag i uka. Ellers ting som pytt i panne, laks med agurksalat osv. Kveldsmat: Liten skål granola/rug fras eller en liten yoghurt, alt etter hvor sulten jeg er. Utendom drikker jeg vann, cola uten sukker og kaffe. Alder: 47 år. Anonymkode: 612d3...4be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden Jeg driver å går ned i vekt, så mitt kosthold for tiden er som regel sånn: Lunsj: havregrøt laget på vann med frosne ananasbiter, mango, bær e.l og sukrin gold. Sen middag: siste dager ca 200 gram poteter,krydret, paprika og 100 gram kylling. Snacks/kvelds/mellommåltid: siden jeg er ekstremt glad i godteri så har jeg erstattet det med barebells proteinbar. Ca 1 om dagen. Ikke super sunt,men mettende og ikke like usunt som sjokolade. Spiser litt druer eller 1 banan i løpet av dagen. Anonymkode: 98b8c...dfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden Jeg har nok det mange tenker er et traust kosthold, men jeg liker det, og er en frisk og rask 46-åring. Ca 170 cm og veier rundt 60 kg litt +\-, så det er vel ganske normalt. Trener ikke direkte, men er friluftsmenneske og går mye på tur. En vanlig dag for meg er havregrøt med f.eks. blåbær til frokost. Lunsj er 2 grovskiver med pålegg, ofte ost, leverpostei, makrell i tomat, prim, agurk eller paprika. Av og til tar jeg heller en salat. Middag er oftest husmannskost, kjøtt ( gjerne vilt) eller fisk med poteter og grønnsaker. Spiser dessverre lite vegetar, men tenker å innføre en vegetarmiddag fast hver uke ( så tar gjerne i mot tips til en nybegynner på det feltet!). Dersom jeg er sulten til kvelds tar jeg gjerne et egg. Jeg drikker som regel 2-3 glass melk, 2-3 kopper kaffe og ellers vann i løpet av dagen. Litt frukt eller nøtter dersom jeg er småsulten innimellom. Blir jeg kjempefysen en kveld koser jeg meg med litt is eller chips, uavhengig om det er helg eller hverdag, men jeg blir sjeldent fysen når jeg har spist vanlig. Når jeg ikke spiser ordentlig derimot blir jeg nesten urolig i meg, og saumfarer omtrent skapene etter kjeks eller lignende 🙈 Anonymkode: e356f...7f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden Her er et eksempel fra denne uken: Frokost: 2 egg, 1 grovskive. Litt valnøtter. Lunsj: 4 korn med yoghurt, 1 eple, 1 appelsin Middag: biffstrimler, ris, soyasaus, paprika. Kvelds: 2 fiber balance Wasa knekkebrød med ost. Gulrot, banan. Et annet: Frokost: 2 grovskiver med leverpostei Lunsj: 2 grovskiver med agurk og ost Middag: Kyllingfilet med fullkornsris og bretagnesaus, grønnkål, paprika, brokkoli. Kvelds: 2 egg, 1 grovskive Dette gir mellom 1600-1800 kcal per dag. Pøs på med grønnsaker. Da blir man mettere og det er enklere å holde søtsuget unna. Sier jeg som er på dag 4 eller noe 😅 Men altså det funker til nå, har ikke slitt noe på kvelden enda. Og jeg er en trøstespiser. Jeg drikker vann, og cola uten sukker. Tenker at i helgene skal jeg unne meg ferskpresset juice. Anonymkode: 9a12a...919 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Drikker kun kaffe og vann til frokost. Lunsj. Kontoret; varmmat eller salatbar. Hjemme; gjerne wrap med mye grønnsaker og kylling eller laks. Eller en fritatta. Drikker vann. Middag denne uka har vært; tomatsuppe med tortellini. Lapskaus kokt på rester av pinnekjøtt. Gresk pai med mye grønnsaker, og rester av lam. En restedag. Taco i morgen, men lager langtidsstekt mørbrad i chili, i stedet for tacokjøtt. Ut og spise lørdag. Torsk toppet med kapers og panko, med tilbehør, søndag. Drikker vann. Samt hvitvin eller rødvin om vi har god mat der dette passer til. Ser det ble mer kjøtt denne uka enn vi vanligvis spiser, da vi driver og tømmer rester etter desember og jul. Vi er også veldig glad i vegetarmat, lager mye fra serien "en skikkelig digg kokebok", om du vil ha spennende inspirasjon. Spiser veldig sjeldent noe utover måltidene. Spiser mye, da jeg kun spiser to måltder. Men spiser meg aldri stapp mett. Anonymkode: ada10...e37 Glemte å supplere med det som er viktig i en slik kontekst; Ingen slanking eller noe slikt her, jeg snublet bare tilfeldig inn i tråden da den lå på mat, og ikke på kosthold og slikt. Jeg er normalvektig, og stresser ikke med å være syltynn på noen måte, livsglede er viktigere. Er normalt aktivt. Dette er et kosthold jeg trives med, som gir meg mye, og som krever minimalt med innsats. De er mat jeg liker godt, og koser meg med. Og som gjør at jeg er jevnt mett. Synes det går igjen hos de som spiser uten å tenke så mye på det, de har funnet noe som passer for dem. Når man presser seg inn i for få eller for mange måltider, mat man egentlig ikke liker, så vil man sprekke før eller senere. Anonymkode: ada10...e37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden Frokost/lunsj ca kl 10-11 (hjemmekontor): F.eks. to flerkornsbriks med ost, skinke, majones og grønnsaker eller middagsrester fra en tidligere dag eller omelett med ost, skinke og grønnsaker med brød til eller dansk rugbrød med ovnsbakt postei og stekt bacon. Cola uten sukker som drikke. Mellommåltid ca kl 14-15: Frukt og/eller et par knekkebrød med f.eks. smøreost og grønnsaker. Middag mellom 18 og 19: I går var det et stykke stekt torsk med poteter, grønnsaker og soyasmør. I dag blir det blomkåltaco. Drikker alltid vann til middag. Spiser ikke kveldsmat, men nyter et par striper sjokolade og drikker cola uten sukker når jeg slapper av i sofaen om kvelden. Dette er sånn jeg spiser når jeg kan styre selv og det fungerer for meg. Anonymkode: 389c1...899 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå