AnonymBruker Skrevet 16. januar #1 Del Skrevet 16. januar Ikke tar for stor plass, svart, og gjerne kan lage 2 kopper eller en kanne og! Må være god kaffe!! Gjerne litt stillere maskin. Helautomatisk! Har sett litt på disse, noen med erfaringer? https://www.elkjop.no/product/hjem-rengjoring-og-kjokkenutstyr/kaffe-og-te/kaffemaskin-og-espressomaskin/melitta-caffeo-solo-kaffemaskin-mel21016/MEL21016?srsltid=AfmBOorylfx-YBMJqypqBL9JoJT-zoBT9Nlmi1nW5d9azGMc0rl3D8KGzUM https://www.elkjop.no/product/hjem-rengjoring-og-kjokkenutstyr/kaffe-og-te/kaffemaskin-og-espressomaskin/philips-kaffemaskin-ep222010/32466?srsltid=AfmBOoqIpKttruQJdDavXIXasHw6YKgKs6vFNKulw_pcfmIE-WZbtGTrDUw&gStoreCode=1067&gQT=1 https://www.netonnet.no/art/hjem-fritid/kaffemaskin-kaffe/espressomaskiner/melitta-purista-black/1013081.11244/?srsltid=AfmBOortHGvQ7HwMEhun9YpS5c7zezMPjItjvvXjumEPZtJNXMAEW-WhWLA&gQT=1 Anonymkode: 22668...763 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #2 Del Skrevet 16. januar Min erfaring er at de lager ca. samme kaffe, sånn smaksmessig, og at forskjellene handler mest om design og eventuell ekstra funksjonalitet. Ingen av dem er stille, forøvrig, du må regne med at alle sånne bråker noe infernalsk. Er jo bare et minutts tid da. Anonymkode: e2343...708 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #3 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Min erfaring er at de lager ca. samme kaffe, sånn smaksmessig, og at forskjellene handler mest om design og eventuell ekstra funksjonalitet. Ingen av dem er stille, forøvrig, du må regne med at alle sånne bråker noe infernalsk. Er jo bare et minutts tid da. Anonymkode: e2343...708 Takk for svar. Melitta var det mange som skrev var veldig stille sammenlignet med andre. Har kapselmaskin no og den bråker mye! Men er kaffen god? Vanlig svart kaffe det stortsett går i. Anonymkode: 22668...763 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #4 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Min erfaring er at de lager ca. samme kaffe, sånn smaksmessig, og at forskjellene handler mest om design og eventuell ekstra funksjonalitet. Ingen av dem er stille, forøvrig, du må regne med at alle sånne bråker noe infernalsk. Er jo bare et minutts tid da. Anonymkode: e2343...708 Et godt poeng. Det er nemlig slik at om en kverner bønner med samme finhetsgrad, tømmer vann med samme temperatur over dem med samme tidsbruk, vil kaffen smake likt uansett hvilken maskin dette er, eller om en gjør det manuelt. Så enkelt er det, dessverre. Anonymkode: 1c9ca...28a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #5 Del Skrevet 16. januar Philipsen i link nr. 2 er et skikkelig makkverk. Reklamerte på den for å være en elendig kaffemaskin og leverte den tilbake etter et par uker med frustrasjon. For det første er den enormt treg. Den bråker som et uvær. Kaffen blir skikkelig blass selv på maks styrke. Og melkeskummeren lekker vann, så når du skummer i 60 sekunder spytter den ut 30ml vann i drikken. Skjønte fort hvorfor Net On Net solgte den til halv pris under Black Week. Anonymkode: 5a7a7...e08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #6 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Philipsen i link nr. 2 er et skikkelig makkverk. Reklamerte på den for å være en elendig kaffemaskin og leverte den tilbake etter et par uker med frustrasjon. For det første er den enormt treg. Den bråker som et uvær. Kaffen blir skikkelig blass selv på maks styrke. Og melkeskummeren lekker vann, så når du skummer i 60 sekunder spytter den ut 30ml vann i drikken. Skjønte fort hvorfor Net On Net solgte den til halv pris under Black Week. Anonymkode: 5a7a7...e08 Takk for svar! Trenger alt av negativ og positivt eller gode tips til ny maskin. Lei av bomkjøp! Anonymkode: 22668...763 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 16. januar #7 Del Skrevet 16. januar Jeg har rett og slett Moccamaster til filterkaffe og elektrisk Bialetti til de gangene jeg har lyst på en espresso. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #8 Del Skrevet 16. januar bruker en enkel rimelig Melitta kaffetrakter og en kvern billig! på net on net. Så kverner jeg hele bønner (kvalitetsbønner) - Det blir det beste resultatet synes jeg:) Anonymkode: 28dfd...bdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 18. januar #9 Del Skrevet 18. januar Jeg har Senseo Switch 3in1. Den er å få kjøpt flere steder, og jeg har kjøpt min hos kaffekapslen.no, men linken er det billigste jeg fant pr. idag. Du kan enten lage en kopp, et krus eller ei kanne. Ved kopp og krus så bruker man kaffeputer, som både kan kjøpes i vanlige butikker eller på nett. Ved kanne bruker man filtermalt eller maler kaffebønner selv. Jeg synes den fungerer veldig bra, og liker valgmulighetene man har. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #10 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (På 16.1.2025 den 10.16): Ikke tar for stor plass, svart, og gjerne kan lage 2 kopper eller en kanne og! Må være god kaffe!! Gjerne litt stillere maskin. Helautomatisk! siden du spør om "beste kaffemaskin" er svaret fort Jura. eks Elkjøp du linket til har god pris på E6, og Ena-maskiner. Anonymkode: f043b...0e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #11 Del Skrevet 18. januar Ikke av de du har vurdert, men jeg er veldig fornøyd med min DeLonghi Magnifica. Nokså liten, lett å rengjøre, lager det jeg trenger, manuell melkeskummer. Ganske grei pris og. Bruker mer penger på å kjøpe bønner for å forsikre kvalitet kontra filterkaffe, men er absolutt verdt det. Anonymkode: c358d...f35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå