Gå til innhold

Forrådt av en venn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ble kjent med en herlig jente i tenårene (vi kaller henne Heidi), vi var begge en del av politikken. Jeg sto med henne i tykt og tynt, og så på henne litt som en lillesøster (hun er to år yngre). Jeg var lederen hennes i noen år, og etter at jeg trådte ut av politikken fortsatte vi å være gode venner. Det var noen røde flagg ved henne jeg burde sett, som f.eks. at hun så på meg som konkurranse.

For noen år siden ble jeg fanget i et kjæresteforhold som innebar mental og fysisk mishandling. Under forholdet så jeg indikasjoner på at hun flørtet med typen jeg var sammen med, og møtte han for kaffe bak min rygg. Det var også lange telefonsamtaler. Det var jeg som introduserte dem, men gitt lillesøster-relasjonen ble jeg ikke sjalu, jeg ga henne bare litt tilsnakk om at "slik kan du ikke holde på, da får du ingen venner".

Det tok meg et par år før jeg kom meg ut av forholdet, med politiets hjelp. Jeg holdt situasjonen skjult for de fleste, men valgte å fortelle alt til Heidi i etterkant. I ettertid har jeg fått vite at hun brukte alt jeg sa, og fortalte det til alle og enhver som ville høre på. Men (!) med en twist om at jeg løy på meg vold for oppmerksomhet. Det er det samme som å sette ut rykter på en arbeidsplass, da det er mange jeg har en profesjonell relasjon til. Flere jeg hadde en god relasjon til tidligere, har plutselig oppført seg rart mot meg og gått vekk veldig fort.

Nå er jo alt dette en stund siden, men nå som hun får stadige kule jobber etc, føler jeg det er så ufortjent. Jeg er ikke av typen som egentlig blir misunnelig. Jeg prøver å tenke at karma vil innhente denne jenta, da hun stadig er utro mot partnerne etc. Hun må jo ha det veldig vondt med seg selv. 

Men sviket plager meg fortsatt den dag i dag, og mer enn jeg skulle tro. Er det noen som har opplevd noe lignende? Hvordan håndterte dere det? 

Anonymkode: b6d90...ee1

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis dere fortsatt er kolleger på et eller annet vis, enten det er i politikken eller jobbmessig, så ville jeg ha fortalt de nærmeste rundt meg (folk som du kommer godt overens med) om hvordan hun er, og hva hun gjorde. Da spres gjerne ordet om hva som skjedde og hvordan hun er.

Ellers holder du naturligvis god avstand til dette mennesket, og betror deg aldri mer til henne.

Anonymkode: 6bee3...830

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg ble kjent med en herlig jente i tenårene (vi kaller henne Heidi), vi var begge en del av politikken. Jeg sto med henne i tykt og tynt, og så på henne litt som en lillesøster (hun er to år yngre). Jeg var lederen hennes i noen år, og etter at jeg trådte ut av politikken fortsatte vi å være gode venner. Det var noen røde flagg ved henne jeg burde sett, som f.eks. at hun så på meg som konkurranse.

For noen år siden ble jeg fanget i et kjæresteforhold som innebar mental og fysisk mishandling. Under forholdet så jeg indikasjoner på at hun flørtet med typen jeg var sammen med, og møtte han for kaffe bak min rygg. Det var også lange telefonsamtaler. Det var jeg som introduserte dem, men gitt lillesøster-relasjonen ble jeg ikke sjalu, jeg ga henne bare litt tilsnakk om at "slik kan du ikke holde på, da får du ingen venner".

Det tok meg et par år før jeg kom meg ut av forholdet, med politiets hjelp. Jeg holdt situasjonen skjult for de fleste, men valgte å fortelle alt til Heidi i etterkant. I ettertid har jeg fått vite at hun brukte alt jeg sa, og fortalte det til alle og enhver som ville høre på. Men (!) med en twist om at jeg løy på meg vold for oppmerksomhet. Det er det samme som å sette ut rykter på en arbeidsplass, da det er mange jeg har en profesjonell relasjon til. Flere jeg hadde en god relasjon til tidligere, har plutselig oppført seg rart mot meg og gått vekk veldig fort.

Nå er jo alt dette en stund siden, men nå som hun får stadige kule jobber etc, føler jeg det er så ufortjent. Jeg er ikke av typen som egentlig blir misunnelig. Jeg prøver å tenke at karma vil innhente denne jenta, da hun stadig er utro mot partnerne etc. Hun må jo ha det veldig vondt med seg selv. 

Men sviket plager meg fortsatt den dag i dag, og mer enn jeg skulle tro. Er det noen som har opplevd noe lignende? Hvordan håndterte dere det? 

Anonymkode: 8b812...322

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvis dere fortsatt er kolleger på et eller annet vis, enten det er i politikken eller jobbmessig, så ville jeg ha fortalt de nærmeste rundt meg (folk som du kommer godt overens med) om hvordan hun er, og hva hun gjorde. Da spres gjerne ordet om hva som skjedde og hvordan hun er.

Ellers holder du naturligvis god avstand til dette mennesket, og betror deg aldri mer til henne.

Ja, jeg har fortalt det til et par gode venner. Men kan vurdere å fortelle det litt bredere. Men jeg har flyttet fra Oslo og tatt en "pause" fra politikken fordi det evige sosiale maktspillet gjorde meg trett. 

Og til du andre med Fighter-sangen; musikk pleier ikke å vekke så mye i meg, men den traff meg i hjerterota. Tusen takk ❤️ 

Jeg har alltid vært en fighter, og har opplevd mye i barndommen som har gjort meg hardhudet. Sto i en ekstremt krevende mediestorm (som jeg er stolt av) rett før hun satte ut disse ryktene, så det stikker enda dypere at hun utnyttet situasjonen. Men jeg kan ikke utbrodere mer uten å avsløre egen identitet. Tusen takk for støtte!

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er usikker på hvorfor du er overrasket. Dere var (eller er) begge i politikken, sier du. Man vellykket ikke innen politikk om man ikke er villig til å gjøre de mest nedrige ting.

Hun lykkes nok innen sitt yrkesvalg. Hun har helt korrekt oppfatning av hva som må til. Hvordan du har klart å arbeide/engasjere deg opp mot politikere over flere år uten å se hvor pill råttent systemet er? Det er mer av en gåte.

Har du dokumentasjon? Håndfast, beviselig dokumentasjon? Sitt på den til hun blir såpass kjent at du kan selge den. Dersom du ikke har dokumentasjon? Noter deg at du ikke har det som skal til innen ditt valg av yrke/omgangskrets. Vurder om du burde finne deg noe annet å gjøre, dersom du ikke alt har gjort det. 

Kutt gjerne kontakten med folk som har interesse av å velge å tro på baksnakking om deg. Å få ryddet slike folk ut av hverdagen er ikke et tap, det er en seier. Du må ikke se på det at du oppdager at folk rundt deg er møkka-folk som et tap - men som en seier. (De er jo lite ålreite folk, enten du vet det eller ei, så å vite er alltid best).

Anonymkode: 73345...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er usikker på hvorfor du er overrasket. Dere var (eller er) begge i politikken, sier du. Man vellykket ikke innen politikk om man ikke er villig til å gjøre de mest nedrige ting.

Hun...

Anonymkode: 73345...a83

Ja, jeg var i politikken i 10 år og bevitnet mange gjøre ubarmhjertige "ofringer" av egne venner. Men jeg vil slå et slag mot at dette gjelder kun politikken, for jeg har erfart det samme i andre kompetetive yrker. Det er smålig og råttent. Men dette skjer over alt, jeg liker ikke at folk flest svartmaler alle politikere som grådige og maktsøkende. Det er et dystert syn på demokratiet, selv om jeg forstår at folk har det inntrykket etter alle skandalene i media. Det finnes en del politikere som engasjerer seg av edle grunner. Med det sagt, så ønsker jeg meg egentlig ikke at tråden skal bli en metadebatt. Så avslutter med å si at jeg oppriktig forstår hvor du kommer fra, men er litt uenig basert på egne erfaringer i gamet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det finnes dessverre en del falske mennesker som ikke tar fem øre for å dolke en "venn" i ryggen. Synes du skal vise omverdenen hvordan hun er, ja. Hvis en bare trekker seg unna og ingen får vite, så kan den type mennesker bare fortsette. Skikkelige slanger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det finnes dessverre en del falske mennesker som ikke tar fem øre for å dolke en "venn" i ryggen. Synes du skal vise omverdenen hvordan hun er, ja. Hvis en bare trekker seg unna og ingen får vite, så kan den type mennesker bare fortsette. Skikkelige slanger...

Må begynne å presisere at det er TS: Jeg er jo egentlig ekstremt "god" på hevn når det først gjelder. Første typen min som viste seg å ha en kjæreste i utlandet, sendte jeg alle beviser sporenstreks til hans daværende kjæreste med lydopptak og alt. Forrige kjæreste som var voldelig, brukte jeg titallstimer med journalister og fikk dømt i en rettssak med mediedekning. 

Har valgt dårlige partnere i fortiden, men er sammen med verdens skjønneste mann nå. Bare så dere ikke tror at jeg er problemet.

Har dessverre bare blitt gjenfortalt av gode venner hva hun gjorde. Eneste beviset jeg har er en SMS fra den voldelige eksen om at "selv Heidi tror ikke på deg". Uten noe mer utbrodering. Men jeg har et bredt nettverk, så jeg får bare vente til muligheten byr seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...