AnonymBruker Skrevet 24. januar #21 Del Skrevet 24. januar Jeg er troende, ikke kristen eller tilhenger av en spesiell religion. De som er litt kristne er sånne som bruker kirken og dens ritualer fordi det er en fin ramme rundt bryllup, konfirmasjon osv. Eller hyklere, som jeg kaller dem. Anonymkode: 0983b...cb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #22 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er troende, ikke kristen eller tilhenger av en spesiell religion. De som er litt kristne er sånne som bruker kirken og dens ritualer fordi det er en fin ramme rundt bryllup, konfirmasjon osv. Eller hyklere, som jeg kaller dem. Anonymkode: 0983b...cb4 Hvorfor har du behov for å dømme andre,og kalle de nedsettende ting? Kan ikke folk ha sitt indre liv i fred? Anonymkode: 1db71...e9c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #23 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor har du behov for å dømme andre,og kalle de nedsettende ting? Kan ikke folk ha sitt indre liv i fred? Anonymkode: 1db71...e9c Jo da, jeg sier det selvsagt ikke til dem. Anonymkode: 0983b...cb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #24 Del Skrevet 24. januar Les dere opp, dere som dømmer over andres tro. https://www.ark.no/produkt/boker/dokumentar-og-faktaboker/litt-kristen-9788205605756?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAkc28BhB0EiwAM001TUoLAaPDCnIGS53bxXPc7SFihk8NKO4Mr7cTDD4tsfGjVrLiS9RaXBoCoYAQAvD_BwE Anonymkode: ad540...38a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #25 Del Skrevet 24. januar "Litt kristen" men voldtar og dreper? Litt av et eksempel du trekker opp. La meg se bort i fra vold og kriminalitet. "Litt kristen" tolker jeg som en som gjerne tror på Gud i en eller annen form, men føler at "innpakningen" av dette, som kirken står for, blir for mye styr, ritualer, maktsamling og falskhet. Religion har vist seg gjennom historien som et svært kraftig verktøy for befolkningskontroll og makt. Så det er lett å miste synet av hva det egentlig handler om. Det er interessant å lese evangeliene og forholde seg kun til det de nærmeste vitnene mener Jesus faktisk sa, og ikke noe annet. Avstanden fra dette til de fleste kirkesamfunnene er ganske stor. Men vi har religionsfrihet her i landet. Jeg synes folk må få tro hva de vil så lenge de ikke lar det plage andre. Anonymkode: 1239e...d1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
8ilver8nake Skrevet 24. januar #26 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (25 minutter siden): "Litt kristen" men voldtar og dreper? Litt av et eksempel du trekker opp. La meg se bort i fra vold og kriminalitet. "Litt kristen" tolker jeg som en som gjerne tror på Gud i en eller annen form, men føler at "innpakningen" av dette, som kirken står for, blir for mye styr, ritualer, maktsamling og falskhet. Religion har vist seg gjennom historien som et svært kraftig verktøy for befolkningskontroll og makt. Så det er lett å miste synet av hva det egentlig handler om. Det er interessant å lese evangeliene og forholde seg kun til det de nærmeste vitnene mener Jesus faktisk sa, og ikke noe annet. Avstanden fra dette til de fleste kirkesamfunnene er ganske stor. Men vi har religionsfrihet her i landet. Jeg synes folk må få tro hva de vil så lenge de ikke lar det plage andre. Anonymkode: 1239e...d1e Det eksempelet med Papua ny guinea hadde ikke noe med at man er litt kristen men hvordan mitt syn er på religion og hvorfor jeg er positiv til religion selv om jeg ikke er sterkt kristen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:41 #27 Del Skrevet fredag kl 18:41 8ilver8nake skrev (9 timer siden): Det eksempelet med Papua ny guinea hadde ikke noe med at man er litt kristen men hvordan mitt syn er på religion og hvorfor jeg er positiv til religion selv om jeg ikke er sterkt kristen. Det var HI jeg svarte. Ikke deg 😉 Anonymkode: 1239e...d1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 00:48 #28 Del Skrevet søndag kl 00:48 Fungerer virkelig samfunnet bra med religion? Religion har ført til mye ondt. Dømming og utestengelse. Langt I fra nestekjærlighet og bare det være medmenneske. Anonymkode: e29da...ef1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå