Gå til innhold

Erfaring med P-ring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er til dere som bruker/har prøvd P-ring. Hva er deres erfaring med insettelse av den? Setter dere den inn selv? Skal den sitte "langs" skjeden eller som en ring inne i skjeden? Og kjennes den godt under samleie? Eller tar dere den ut? 

Ønsker ikke å høre noe om bivirkninger. 

Anonymkode: 12762...968

Skrevet

Om du har mulighet til å bruke p-stav så ville jeg valgt det. P ringen kan dette ut og er ikke fullt så pålitelig. En p-stav har du i tre år.

Funfact: Jeg var til legen med dattera mi igår angående dette. Så forteller legen meg at mange unge gutter sjekker underarmen til jenta under dans, for å sjekke om jenta går på prevensjon 🤭 (p-staven settes inn i underarmen, og man kan kjenne den fra utsiden). 

Det var litt morsomt syns jeg 😂 Bra unge gutter tar ansvar 👏👏👏👏

AnonymBruker
Skrevet

Brukte nuva-ring i lang tid, kjempefornøyd! Den er ekstremt fleksibel, så ingen problem å sette den inn/ta ut selv. Du klemmer sidene sammen slik at den blir en lang oval, og fører den inn å skjeden som en tampong. Den vil da folde seg ut, og ligge langs skjedeveggen. Svært liten sjans for at den faller ut, da den er så stor at den står 'i spenn'.

Merket ingenting til den, hverken i hverdagen eller ved sex. Hørte om noen menn som syntes den var litt ubehagelig mot penishodet, da kan man bare ta den ut i tiden sexen tar, og putte den inn igjen etterpå. Selvfølgelig viktig at man er nøye da og ikke glemmer å sette den inn igjen! 

Det jeg likte best med nuva-ring var å hoppe over mensen 🤩 Bare satte i ny ring hver uke. 

Anonymkode: 253b9...890

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Brukte nuva-ring i lang tid, kjempefornøyd! Den er ekstremt fleksibel, så ingen problem å sette den inn/ta ut selv. Du klemmer sidene sammen slik at den blir en lang oval, og fører den inn å skjeden som en tampong. Den vil da folde seg ut, og ligge langs skjedeveggen. Svært liten sjans for at den faller ut, da den er så stor at den står 'i spenn'.

Merket ingenting til den, hverken i hverdagen eller ved sex. Hørte om noen menn som syntes den var litt ubehagelig mot penishodet, da kan man bare ta den ut i tiden sexen tar, og putte den inn igjen etterpå. Selvfølgelig viktig at man er nøye da og ikke glemmer å sette den inn igjen! 

Det jeg likte best med nuva-ring var å hoppe over mensen 🤩 Bare satte i ny ring hver uke. 

Anonymkode: 253b9...890

Tusen takk for fint svar! ☺️

• 5 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Prøver å dra opp denne igjen.

Jeg begynte for to uker siden, ved første dag i menstruasjonen. Hadde mens i 5 dager, som normalt, også trodde jeg det var over. To dager senere sitter jeg på stranden og blør gjennom..

Har nå blødd i enda en uke. Ikke mye, men sånn at jeg må bruke noe.

Flere som opplevde at det blødde lenge i starten? Når gir det seg?

Begynte på den fordi jeg har menssmerter, og gjerne skulle hatt spiral, men har reagert på p-piller og hatt svangerskap- og fødselsdepresjoner. Gynekologen anbefalte derfor å prøve dette først, og spiral hvis jeg ikke blir deprimert.

Uansett, har fortsatt en del menssmerter. Flere som opplevde det, og gikk det seg til?

Anonymkode: ab98b...7f5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes bare den var irriterende. Min falt ut hele tiden.

Anonymkode: 94fcf...a10

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.1.2025 den 7.49):

Dette er til dere som bruker/har prøvd P-ring. Hva er deres erfaring med insettelse av den? Setter dere den inn selv? Skal den sitte "langs" skjeden eller som en ring inne i skjeden? Og kjennes den godt under samleie? Eller tar dere den ut? 

Brukte i mange år. Merket aldri den selv. Men tok den ut hver gang fordi jeg var redd den skulle falle ut, så var bedre å vite hvor den var og sette inn igjen. Veldig enkelt å ta inn og ut.

Anonymkode: 36daa...d96

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Prøver å dra opp denne igjen.

Jeg begynte for to uker siden, ved første dag i menstruasjonen. Hadde mens i 5 dager, som normalt, også trodde jeg det var over. To dager senere sitter jeg på stranden og blør gjennom..

Har nå blødd i enda en uke. Ikke mye, men sånn at jeg må bruke noe.

Flere som opplevde at det blødde lenge i starten? Når gir det seg?

Begynte på den fordi jeg har menssmerter, og gjerne skulle hatt spiral, men har reagert på p-piller og hatt svangerskap- og fødselsdepresjoner. Gynekologen anbefalte derfor å prøve dette først, og spiral hvis jeg ikke blir deprimert.

Uansett, har fortsatt en del menssmerter. Flere som opplevde det, og gikk det seg til?

Rart du ble anbefalt ringen. Den har mye mer hormoner enn spiral. Jeg begynte på spiral og mistet mens. Kjempefornøyd. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Rart du ble anbefalt ringen. Den har mye mer hormoner enn spiral. Jeg begynte på spiral og mistet mens. Kjempefornøyd. 

Flere som anbefalte den fordi den sitter som den gjør.

Jeg kan ingenting om det, men det er jo også lettere å teste med en ring som kan tas ut, enn en spiral som må settes inn og tas ut av andre. Hadde vært dyre måneder hvis jeg ikke tålte det.

Målet er jo spiral hvis jeg ikke blir dårlig.

AnonymBruker
Skrevet

En ting jeg merket med p-ring. Kronisk underlivssopp. Ga seg med en gang jeg sluttet. Legen sa det hadde med at ikke alle tåler at det alltid "er noe" der. Og hormonene kan gjøre noe med slimhinnene. Jeg tåler ingen hormonelle prevensjoner,  men p-ring er det jeg desidert tålte dårligst.

Anonymkode: 94fcf...a10

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 16.1.2025 den 7.49):

Jeg bare bretter den å satter den så langt inn jeg kommer, som en tampong. Merker ikke noe til den. Jeg har aldri opplevd at den har falt ut. Har mindre underlivsplager med denne en uten. 

Tar den ut og setter den inn igjen flere ganger i løpet av de 3 ukene jeg har den inne. Dett gjør jeg for å sjekke fargen på ringen, fargen og konsistensen på utfloden + skyller den. Føles ikke naturlig å ikke gjøre dette for å si det mildt. Ser at fargen på ringen endrer seg i løpet av disse 3 ukene. 

Hender jeg tar den ut ved samleie, da skyller jeg den og setter den inn etterpå. 

Endret av Fighter83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...