Gå til innhold

Påskeferie i Paris, noen anbefalinger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er første gang vi skal dit. Være der i tre hele dager og én halv. 

Foreløpig plan: 

*  én dag i Euro-Disney 

*  shopping

*  sightseeing

noen anbefalinger rundt det?

Eiffeltårnet, Louvre museum, hvor andre plasser anbefales? 

shopping? Noen plasser for budsjett shopping? 

annet å gjøre?

Anonymkode: c5efb...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det kan fortsatt være ganske surt, sjekk værmeldingen før dere drar.

Eiffeltårnet og Louvre er verdt å få med seg. Det kan være veldig folksomt, vi pleier å prioritere slikt tidlig morgen, eller sen kveld. Louvre er roligst når det er kveldsåpent. Ellers er det å rusle langs Seinen, nye Notre Dame gleder jeg meg til å se. Klatre opp til toppen av Triumphbuen er en favoritt. Champs elysse. Sacre cæur (og etterpå bare sette seg i trappene, og se på byen). Utforske de ulike nabolagene.

Her strekker ikke hukommelsen til, men i mange land er det mye stengt i påsken. Sjekk det før du får for store forhåpninger om shopping. For budsjett shopping er Les Halles bra. 

Jeg er ingen stor tilhenger av eurodisney. Folksomt, dyrt, lite givende. Men andre igjen elsker det.

Versailles er noe man bør oppleve i løpet av livet. Også dette kan være veldig travelt, så ville gjort undersøkelser på dato/tidspunkt. Dette tar mye av dagen, så mulig ikke noe man prioriterer første gang man er i Paris. 

Anonymkode: 66e97...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor gamle er barna?

Anonymkode: a28cb...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det kan fortsatt være ganske surt, sjekk værmeldingen før dere drar.

Eiffeltårnet og Louvre er verdt å få med seg. Det kan være veldig folksomt, vi pleier å prioritere slikt tidlig morgen, eller sen kveld. Louvre er roligst når det er kveldsåpent. Ellers er det å rusle langs Seinen, nye Notre Dame gleder jeg meg til å se. Klatre opp til toppen av Triumphbuen er en favoritt. Champs elysse. Sacre cæur (og etterpå bare sette seg i trappene, og se på byen). Utforske de ulike nabolagene.

Her strekker ikke hukommelsen til, men i mange land er det mye stengt i påsken. Sjekk det før du får for store forhåpninger om shopping. For budsjett shopping er Les Halles bra. 

Jeg er ingen stor tilhenger av eurodisney. Folksomt, dyrt, lite givende. Men andre igjen elsker det.

Versailles er noe man bør oppleve i løpet av livet. Også dette kan være veldig travelt, så ville gjort undersøkelser på dato/tidspunkt. Dette tar mye av dagen, så mulig ikke noe man prioriterer første gang man er i Paris. 

Anonymkode: 66e97...0a1

Jeg har alltid hatt lyst til å ta med barna til Disneyworld- Florida. Euro Disney er en midlertidig erstatning. Den måler seg sikkert ikke med Disney world, men men…

tenkte å legge Eurodisney til søndag, når det er mye som er stengt. På mandag så skal vi bare spise frokost og reise hjem. 

fredag og lørdag er åpne, tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor gamle er barna?

Anonymkode: a28cb...886

Tenåringer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Katakombene,  men bestill billett med tidspunkt på nett.  Mange trapper, men veldig fasinerende 

Anonymkode: 82b1d...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg kan anbefale Versailles, men det er stort og man trenger nesten en hel dag der, så kan hende det blir vanskelig å prioritere hvis dere ikke har all verdens med tid. Området rundt Hallene (Les Halles) har ok shopping. Rue Rivoli blant annet. Ellers er det jo fint å få med seg de viktigste severdighetene første gang man er der, og ellers bare nyte livet! Jeg synes Louvre er fint, men nesten like fint utenfor som inne, derfra kan man gå opp Champs Elysées og se Triumfbuen. Ta banen til Eiffeltårnet, dra til Noter Dame. Sacre Coeur er ok, men et stykke med metro. Båttur på Seinen kan være fint. Har dere tid tilovers, kan dere rusle i Latinerkvarteret, spise crepe m nutella….og mye annet.

Anonymkode: 758d7...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer veldig an på hva dere liker å oppleve. Når dere skal til EuroDisney en dag, er det kanskje på sin plass med noe mer høykulturelt når dere er i selve Paris. Som Musée d’Orsay, Pompidou, Picasso-museet e.l. Louvre kan fint unngås, det er fryktelig mye mennesker  også utenom sesong.

Versailles kan absolutt vurderes, men anbefaler sterkt å ta en guidet tur i så fall, så dere får sett mye mer og bakenfor det som er ellers åpent. Hvis dere skal helt ut til Versailles (dere må ta tog hvis dere ikke kjører) må dere sette av 6-8 timer, minst. Lei liten golfbil der og kjør rundt for det er store avstander hvis dere vil se alt.

Ellers er det maten, stemningen, småbutikkene som utgjør Paris, så ha god tid til å rusle rundt også. I f.eks Le Marais, litt vest for sentrum. le Bon Marché er et eksklusivt shoppinghus sentralt, hvis dere liker luksus. Matmarkedet der (1.etg) er fantastisk.

Kos dere!

Anonymkode: 7c05e...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kommer veldig an på hva dere liker å oppleve. Når dere skal til EuroDisney en dag, er det kanskje på sin plass med noe mer høykulturelt når dere er i selve Paris. Som Musée d’Orsay, Pompidou, Picasso-museet e.l. Louvre kan fint unngås, det er fryktelig mye mennesker  også utenom sesong.

Versailles kan absolutt vurderes, men anbefaler sterkt å ta en guidet tur i så fall, så dere får sett mye mer og bakenfor det som er ellers åpent. Hvis dere skal helt ut til Versailles (dere må ta tog hvis dere ikke kjører) må dere sette av 6-8 timer, minst. Lei liten golfbil der og kjør rundt for det er store avstander hvis dere vil se alt.

Ellers er det maten, stemningen, småbutikkene som utgjør Paris, så ha god tid til å rusle rundt også. I f.eks Le Marais, litt vest for sentrum. le Bon Marché er et eksklusivt shoppinghus sentralt, hvis dere liker luksus. Matmarkedet der (1.etg) er fantastisk.

Kos dere!

Obs jeg mente at Le Marais er litt østover. Uansett enkelt å finne når dere er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...