AnonymBruker Skrevet 16. januar #1 Del Skrevet 16. januar Familien er kjempeglad i jule edamer ost æ, særlig den svarte, og vi hamstrer på juletider men klarte ikke så mye i år, grunnet priskrig. Er det noeen som vet om en annen ost som ligner på den? Enten her i Norge eller Sverige? Anonymkode: 64fd9...bb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 16. januar #2 Del Skrevet 16. januar Vurdert en ung Gouda? Har bare hørt de skal være litt like fra noen som er glad i Edamerost. Leerdamer eller noe sånt er en ost som er i familie med edamerost, så mulig den er noe? Kun hørt om disse, men ikke prøvd selv, men mulig det er noe. Om ikke dyttes i hvert fall posten opp. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #3 Del Skrevet 16. januar Edamer har jo ikke noe med jul å gjøre. Det er en tradisjonell, nederlansk ost. Du kan kjøpe unge, eller eldre oster, avhengig av hvor mye smak du ønsker. Alle velassosierte ostedisker har edamer året rundt. Også Meny. Men går du til delikatessebutikker vil du virkelig oppleve hva Edamer virkelig kan være. Anonymkode: cd2bf...f3b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #4 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Familien er kjempeglad i jule edamer ost æ, særlig den svarte, og vi hamstrer på juletider men klarte ikke så mye i år, grunnet priskrig. Er det noeen som vet om en annen ost som ligner på den? Enten her i Norge eller Sverige? Anonymkode: 64fd9...bb1 hør med meny, de har av og til noen ekte edamer som de tar vare på fra år til år. har kjøpt dette noen år, da er det i utgagnpunktet skikkelig edamer (ikke tine) som er lagret et år ekstra. god ost! Anonymkode: ea8d5...02b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #5 Del Skrevet 16. januar Ts her. Takk for innspill. Vet godt at edamerost er ikke "juleost" men siden de selger det kun til jul.. Ville bare finne noe som ligner og kanskje har samme pris... Men skal prøve meg rundt vel etter deres anbefalinger Anonymkode: 64fd9...bb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #6 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts her. Takk for innspill. Vet godt at edamerost er ikke "juleost" men siden de selger det kun til jul.. Ville bare finne noe som ligner og kanskje har samme pris... Men skal prøve meg rundt vel etter deres anbefalinger Anonymkode: 64fd9...bb1 Meny her selger hele året. Og også via nettbutikk. Men spesialbutikker er som nevnt mye bedre. Om det er prisdumpede varer du er ute etter så er det job bare å kjøpe og putte i fryser. De kan også "lagres" langt over holdbarhetsdato, så lenge du ikke åpner de. Anonymkode: cd2bf...f3b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 16. januar #7 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Edamer har jo ikke noe med jul å gjøre. Det er en tradisjonell, nederlansk ost. Du kan kjøpe unge, eller eldre oster, avhengig av hvor mye smak du ønsker. Alle velassosierte ostedisker har edamer året rundt. Også Meny. Men går du til delikatessebutikker vil du virkelig oppleve hva Edamer virkelig kan være. Anonymkode: cd2bf...f3b Julebrus har heller ingenting med jul å gjøre. Det er vanlig brus med fruktsmak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #8 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Familien er kjempeglad i jule edamer ost æ, særlig den svarte, og vi hamstrer på juletider men klarte ikke så mye i år, grunnet priskrig. Er det noeen som vet om en annen ost som ligner på den? Enten her i Norge eller Sverige? Anonymkode: 64fd9...bb1 Kjøp flere av de vanlige, la de ligge nederst i kjøleskapet, snu annenhver uke. Kan ligge i årevis, og blir bedre og bedre. Anonymkode: f3348...eba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #9 Del Skrevet 16. januar Ts her. Det er det vi pleier å gjøre hvert år, pleierne hamstre i romjul eller etter nyttår når de kvittet seg med de men klarte ikke i år grunnet priskrig... Klarte å ha osten frem til mars i fjor, nå har jeg kun en rød igjen... hjelpes. Lol. Anonymkode: 64fd9...bb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #10 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ts her. Det er det vi pleier å gjøre hvert år, pleierne hamstre i romjul eller etter nyttår når de kvittet seg med de men klarte ikke i år grunnet priskrig... Klarte å ha osten frem til mars i fjor, nå har jeg kun en rød igjen... hjelpes. Lol. Anonymkode: 64fd9...bb1 Som noen nevner så selges Tine Edamer året rundt. Kanskje ikke i alle butikker, men vil tro at en Meny eller og kanskje en Mega butikk meg stort utvalg kan ha den inne. Om du ønsker en lignende ost, så kan du jo prøve deg på Tine Alpeost. Anonymkode: e0a79...7ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #11 Del Skrevet 16. januar 000VF000 skrev (2 timer siden): Julebrus har heller ingenting med jul å gjøre. Det er vanlig brus med fruktsmak. Den er produsert kun for jul. Har ikke et ordinært navn, med "jule-" foran, akkurat i desember. Edamer har historie tilbake til tid, fra 1200 tallet. Men ble i enkelte kulturer knyttet til jul på et tidspunkt, særlig i Skandinavia, men først i det 20. århundre, da osten allerede hadde en 800 år gammel historie bak seg. Anonymkode: cd2bf...f3b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #12 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ts her. Takk for innspill. Vet godt at edamerost er ikke "juleost" men siden de selger det kun til jul.. Ville bare finne noe som ligner og kanskje har samme pris... Men skal prøve meg rundt vel etter deres anbefalinger Anonymkode: 64fd9...bb1 Ordinær pris for en edamer er nok 160-190 kroner. Tipper du må betale mer for edamer ( av annet merke ) på f.eks. meny eller oste butikken. Anonymkode: 11045...1fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #13 Del Skrevet 16. januar Bor du i Oslo kan du få bytte 3 (2 uåpnede og en det er tatt to skiver av) i Jarlsberg. Jeg tenkte gulost er gulost da de var på tilbud før jul, men det er det visst ikke 😅 Anonymkode: ff686...b53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #14 Del Skrevet 16. januar Min lokale coop obs selger den svarte edameren hele året. Anonymkode: ff722...af8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #15 Del Skrevet 16. januar Er det den vellagrede edameren du mener? Som er pakket inn i svart plast? Den selges året rundt - samme som vanlig edamer. Anonymkode: 5bf94...c11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bergknapp Skrevet 16. januar #16 Del Skrevet 16. januar (endret) Helt annen ost og annerledes konsistens, men jeg synes Tine sin Østavind likner litt i smak! Tror det er fordi både den og Edamer har en salt smak? Liker også godt Edamer, men dessverre har de ikke den på min lokale Meny-butikk utenom jul. Endret 16. januar av Bergknapp 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #17 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Min lokale coop obs selger den svarte edameren hele året. Anonymkode: ff722...af8 Hvor born du hen?? Der må jeg gå lol Anonymkode: 64fd9...bb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #18 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det den vellagrede edameren du mener? Som er pakket inn i svart plast? Den selges året rundt - samme som vanlig edamer. Anonymkode: 5bf94...c11 Takk for det. Bestiller aldri mat så det der we jo fantastisk Anonymkode: 64fd9...bb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #19 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor born du hen?? Der må jeg gå lol Anonymkode: 64fd9...bb1 Bergen, men kan godt være de har den andre steder også Anonymkode: ff722...af8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #20 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Bergen, men kan godt være de har den andre steder også Anonymkode: ff722...af8 Altfor langt fra meg men skal huske på det. Anonymkode: 64fd9...bb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå