Gå til innhold

Tror dere han liker meg eller har jeg misforstått helt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg studerer og crusher på en annen student. Vi har noen fag sammen, så ser han ikke hver dag, men av og til. Noen ganger per uke enkelte uker, men andre uker ikke i det hele tatt. Det har vært slik i tre semestre nå. Tingen er at jeg er usikker på om han kanskje crusher på meg også. Jeg håper han gjør det, så er egentlig usikker på om det er noe jeg innbiller meg eller ikke, så prøver søke råd her.

Han virker ganske sjenert og litt klein i enkelte situasjoner. Med vennene sine er han mer avslappet, men når han er rundt meg er han mer klein. Tar jeg initiativ til å prate er han alltid veldig på. Smiler bredt og svarer. Men han spør meg omtrent aldri om ting selv eller tar initiativ til å prate med meg. Vi har samme sans for humor, så ler av hverandres spøker. Når vi snakker virker han mer komfortabel med meg, og kan kanskje se på meg et sekund lenger enn hva man normalt gjør, men når han møter meg i korridoreren eller lignende virker det nesten som han prøver unngå meg og blir rar og klein.

Jeg blir også av og til klein når vi møtes plutselig og har ganske dårlig selvtillit så er redd for at jeg gir han rare signaler hvor jeg er ganske på ene gangen og mer unnvikende neste gang. Dessuten blir jeg veldig usikker av måten han er på. Men samtidig synes jeg han er så fin og jeg føler meg sikker på at personlighetene våre matcher veldig bra, så klarer ikke helt legge han fra meg.

Vi har felles venner fra ungdomsskolen, men har aldri kjent noe særlig til hverandre. Lurer på om han er klein fordi han vet noe om meg eller fordi han crusher men ikke tør la det være synlig eller om han kanskje egentlig misliker meg.

Noen som tør tolke situasjonen?

Anonymkode: d9e79...5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det kan være veldig vanskelig å skille det å være normalt hyggelig og høflig mot noen, og det å være forelsket, for de fleste er litt sjenerte og forsiktige.

Når dere har felles venner, kan du ikke avtale med noen av dem å gå ut og spise, eller en eller annen aktivitet, og så spør du om han også vil bli med? Pass på å spørre noen dager før, sånn at han ikke har lagt planer. Det er mer trygt når dere er flere i starten, og da er det lettere å ta initiativ til noe bare dere to senere.

Anonymkode: 6cf88...53b

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det kan være veldig vanskelig å skille det å være normalt hyggelig og høflig mot noen, og det å være forelsket, for de fleste er litt sjenerte og forsiktige.

Når dere har felles venner, kan du ikke avtale med noen av dem å gå ut og spise, eller en eller annen aktivitet, og så spør du om han også vil bli med? Pass på å spørre noen dager før, sånn at han ikke har lagt planer. Det er mer trygt når dere er flere i starten, og da er det lettere å ta initiativ til noe bare dere to senere.

Anonymkode: 6cf88...53b

Takk for svar! Lur løsning, men jeg har egentlig ikke noe kontakt med de vennene lenger. Vet ikke heller om han har det. Derfor synes jeg det blir litt rart å skulle ta kontakt med de etter flere år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er helt normalt! han bare tørr ikke etter vi har sett folk blir rejecta sånn følelsesmessig og har tatt det hardt inn i oss! jeg går på universitetet nå og akkurat det du sier føles det er meg haha! jeg prøver å unngå og ha øye kontakt med alle nesten. og ikke tolk det som det er noe feil fra din side men mer fra vår side at vi er alt for sjenerte.

Anonymkode: e5245...6fd

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Erfaringsmessig, en fyr som er oppriktig interessert tilbake:
1. Lyser opp når han ser deg, evt. ser veldig redd ut hvis han er sjenert.
2. Prøver å holde på deg så lenge som mulig. Stiller deg spørsmål tilbake eller initierer videre samtale på annen måte. Vil bli personlig i samtalen og spørsmålene, vil vite hvem du er og vise hvem han er. Blir hengende etter de andre hvis dere er flere for å gå sammen med deg (litt mer for seg selv). Selv en sjenert og nervøs fyr vil prøve å holde på deg.
3. Holder mye øyekontakt. Noen menn er veldig stirrete med alle, men når vi snakker godt over 3+ sekunder kan du begynne å ta det som et mulig tegn. Du ser det også i blikket, det er noe mer intenst der enn ved bare vennskapelig interesse.
4. Vil møte deg igjen. Prøver enten å forhøre seg om planene dine så han kan møte deg "tilfeldig" eller om du skal på et arrangement eller lignende.
5. Prøver å komme nærmere deg fysisk. Bøyer seg mot deg når dere sitter og snakker, stiller seg litt unormalt nærme deg, velger alltid plass ved siden av deg, initierer fysisk kontakt som handshakes, fist pumps, kommer tilfeldig borti deg osv.
*Alt dette kan være tegn på vennskapelighet også, så alt må være tilstede samtidig.

Jeg tenker at din fyr er enten:
1) Ikke interessert, men smigret over å at du liker ham.
2) Interessert, men vil ikke ha noe forhold med deg. Han er for sjenert til å ha dame, har for lav selvtillit, ønsker ikke et forhold av en annen grunn, har ei annen dame han har mer følelser for eller noe sånt.

Høres ut som du har gitt ham flere sjanser til å vise interesse tilbake ved å ta kontakt med ham, så da ville jeg bare ansett ham som ikke interessert. Når du har vært på, ligger ballen hos ham, og det høres ikke ut som han kaster ballen tilbake. 

Anonymkode: 46dc0...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for utdypende svar! Jeg har lenge håpet at han var interessert, men kanskje bare var for sjenert til å ta kontakt selv, men det er sikkert som du sier. Han er sikkert bare vennlig, men ikke interessert... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...