Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2006 #1 Skrevet 5. mars 2006 Har overtatt et større matforråd fra en tante, mye gikk ut i 2003 og 2004. Det er jo ekle døde biller oppi all maten, selv om de har støtt tørt og uåpnet og som har holdbarhet i 2006. Det er så utrolig kvalmt, så jeg kastet alt. Er dette vanlig?
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2006 #2 Skrevet 5. mars 2006 Ooouh, det er ikke greit. Sjekk alle tørrvarene dine dersom du har hatt dem sammen med det du fikk. Disse utyskene kan være vanskelige å bli kvitt. Og ja, det skjer uheldigvis av og til at det kommer udyr i tørrvarene.
Gjest GreenSky Skrevet 5. mars 2006 #3 Skrevet 5. mars 2006 Vanlig er det vel ikke, men heller ikke uvanlig.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 6. mars 2006 #4 Skrevet 6. mars 2006 Er det vanskelig å bli kvitt? Hjælp! Har ikke sett noen i våre matvarer heldigvis.
Gjest GreenSky Skrevet 6. mars 2006 #5 Skrevet 6. mars 2006 Ja, de kan være vanskelige å bli kvitt, pga at de billene kryper inn i kriker og kroker.
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #6 Skrevet 6. mars 2006 De er da ikke så vanskelige å bli kvitt? Kaste alt som er "infisert", vaske godt ut av skapet (gjerne med klor eller salmiak), ha (nye) matvarer i tette bokser. Funket for meg, ihvertfall - har ikke sett noe til dem etterpå.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2006 #7 Skrevet 7. mars 2006 De er da ikke så vanskelige å bli kvitt? Kaste alt som er "infisert", vaske godt ut av skapet (gjerne med klor eller salmiak), ha (nye) matvarer i tette bokser. Funket for meg, ihvertfall - har ikke sett noe til dem etterpå. ← Man må for Guds skyld ikke bruke fuktig klut disse stedene som melmidden har kommet!!! Jeg bodde i ei blokk der vi var mange som hadde fått problemer med melmidd (Kan nærbutikken ha hatt noe med saken å gjøre mon tro.....), i allefall fikk vi ett skadedyrfirma til å komme å se på det. Vi fikk beskjed om å oppbevare all tørrmat i lukkede bokser og støvsuge godt inne i skapene daglig i to uker tror jeg det var. Disse middene formerer seg ved fuktighet, så såpevann gjør det bare verre!!! Lykke til!!
Gjest Pjusk Skrevet 7. mars 2006 #8 Skrevet 7. mars 2006 Man må for Guds skyld ikke bruke fuktig klut disse stedene som melmidden har kommet!!! ← Jeg kjøpte mel som det var melbiller i og fikk samme beskjed fra Regal: Ikke vask, bare støvsug!!!
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2006 #9 Skrevet 7. mars 2006 Det funket nå for meg... Gjorde dette for 2-3 år siden, og de har ikke kommet tilbake. Men for all del, følg ekspertenes råd (ikke sarkastisk ment!).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå