Gå til innhold

Melmark/biller

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har overtatt et større matforråd fra en tante, mye gikk ut i 2003 og 2004. Det er jo ekle døde biller oppi all maten, selv om de har støtt tørt og uåpnet og som har holdbarhet i 2006. Det er så utrolig kvalmt, så jeg kastet alt.

Er dette vanlig?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ooouh, det er ikke greit. Sjekk alle tørrvarene dine dersom du har hatt dem sammen med det du fikk. Disse utyskene kan være vanskelige å bli kvitt.

Og ja, det skjer uheldigvis av og til at det kommer udyr i tørrvarene.

Gjest GreenSky
Skrevet

Vanlig er det vel ikke, men heller ikke uvanlig.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

:overrasket:

Er det vanskelig å bli kvitt? Hjælp! Har ikke sett noen i våre matvarer heldigvis.

Gjest GreenSky
Skrevet

Ja, de kan være vanskelige å bli kvitt, pga at de billene kryper inn i kriker og kroker.

Gjest Gjest
Skrevet

De er da ikke så vanskelige å bli kvitt? Kaste alt som er "infisert", vaske godt ut av skapet (gjerne med klor eller salmiak), ha (nye) matvarer i tette bokser. Funket for meg, ihvertfall - har ikke sett noe til dem etterpå.

Gjest Gjest
Skrevet
De er da ikke så vanskelige å bli kvitt? Kaste alt som er "infisert", vaske godt ut av skapet (gjerne med klor eller salmiak), ha (nye) matvarer i tette bokser. Funket for meg, ihvertfall - har ikke sett noe til dem etterpå.

Man må for Guds skyld ikke bruke fuktig klut disse stedene som melmidden har kommet!!!

Jeg bodde i ei blokk der vi var mange som hadde fått problemer med melmidd (Kan nærbutikken ha hatt noe med saken å gjøre mon tro.....), i allefall fikk vi

ett skadedyrfirma til å komme å se på det. Vi fikk beskjed om å oppbevare all tørrmat i lukkede bokser og støvsuge godt inne i skapene daglig i to uker tror jeg det var. Disse middene formerer seg ved fuktighet, så såpevann gjør det bare verre!!!

Lykke til!!

Gjest Pjusk
Skrevet
Man må for Guds skyld ikke bruke fuktig klut disse stedene som melmidden har kommet!!!

Jeg kjøpte mel som det var melbiller i og fikk samme beskjed fra Regal: Ikke vask, bare støvsug!!!

Gjest Gjest
Skrevet

Det funket nå for meg... Gjorde dette for 2-3 år siden, og de har ikke kommet tilbake. Men for all del, følg ekspertenes råd (ikke sarkastisk ment!). :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...