AnonymBruker Skrevet 15. januar #21 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hvor gammel er du ? Jeg har en mann som er eldre enn meg, ingen av oss hadde barn fra før. Han hadde egentlig ikke ønsket seg barn, hadde vært i langvarige forhold. Vi har 2 barn sammen som er tenåringer nå. Anonymkode: 0aedf...c66 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hvor gammel er du da? Anonymkode: aa6b4...769 Blir 39 dette året, men det er egentlig ikke alderen som er problemet. Anonymkode: 076ba...f20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #22 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Utenlandske kvinner er like selektive og kravstore som norske. Med mindre det er snakk om fattigdom. At man henter en fattig kvinne fra et fattig land som ser sin vei ut av fattigdom. Da blir det et moralsk spørsmål og i teorien ‘kjøpe seg falsk kjærlighet. Skjønner virkelig ikke hvordan noen menn orker å gjøre noe sånn. Anonymkode: 4fc7f...c80 Du tror ikke ei dame fra filippinene heller vil ha en hvit mann på 180cm enn en asiatisk mann på 160cm selv om hun ikke er fattig? Anonymkode: 6babc...f88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #23 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Du kan bli fosterhjem. Det krever selvsagt en spiselig personlighet, det også. Anonymkode: 79747...3b7 Nei, det kan man ikke alene. Og det hadde ikke vært aktuelt uansett. Thomasine skrev (38 minutter siden): Om du er seriøs angående det å få barn er det en mulighet å adoptere. https://www.bufdir.no/adopsjon/adoptere-fra-utlandet/ Du har like mye rett til å ønske og savne det å bli en forelder. Det blir ikke det samme som å ha egne barn, i mine øyne. De fleste ønsker egne barn. Anonymkode: 076ba...f20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #24 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Antar at det nettopp er dette som er TS sitt problem. Det er nok neppe så enkelt som "å bli kjent med kvinner", for å ta dette videre til et forhold. Jeg tror forøvrig at det er fryktelig vanskelig for kvinner å forstå dette. Kjemi, som kvinner kaller det er noe som oppstår på grunn av at en mann har tatt initiativ, og at hun liker ham. Anonymkode: 57dfa...ad3 Dette er jo bare tull. En veldig incel synsvinkel å se det på. Kjemi i sosial forstand handler jo om at to parter fungererer SAMMEN. Det går ikke an at bare den ene kjenner kjemien. Da er noe galt eller kjemien er ikke ekte. En god kjemi kan like gjerne handle om to kollegaer som to parter som dater hverandre. Anonymkode: 4fc7f...c80 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #25 Del Skrevet 15. januar Det er kjipt, men husk at du ikke er alene. Jeg kjenner flere kvinner som sikkert gjerne skulle hatt barn, men som aldri fikk det, som har forblitt single hele livet. Helt vanlige, hyggelige, normalt utseende damer,, men de traff aldri noen det klaffet med. Dette skjer både kvinner og menn… Du må slutte å tro at du må være en einstøing bare fordi du ikke har en kjernefamilie. Bruk familien du har, venner, kompiser, bekjente. Bruk og bygg nettverket ditt. Gjør en innsats for andre mennesker. Du har tid og krefter, en ung mann på 39 som ikke har forsørgeransvar - bruk kreftene dine på de mange som trenger den, gi av din tid. Du kan finne så mye mening og glede her i livet. Anonymkode: 4b919...b22 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 15. januar #26 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): En kan ikke bli fosterhjem uten partner. Anonymkode: 4fc7f...c80 Jo det kan en. Har selv vært fosterhjem for 2 ungdommer som alenemor. Det er riktignok mange år siden nå, men samme regel gjelder enda. 7 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #27 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Antar at det nettopp er dette som er TS sitt problem. Det er nok neppe så enkelt som "å bli kjent med kvinner", for å ta dette videre til et forhold. Jeg tror forøvrig at det er fryktelig vanskelig for kvinner å forstå dette. Kjemi, som kvinner kaller det er noe som oppstår på grunn av at en mann har tatt initiativ, og at hun liker ham. Anonymkode: 57dfa...ad3 Joda, jeg forstår det, men beste muligheten for å bli kjent med kvinner er uansett i virkeligheten og ikke på nett dersom man ikke er en typisk pen mann. Det å dele en interesse gir fellesskap og muligheten for å bli kjent på et dypere plan Ellers kjenner jeg mange såkalt mindre pene menn og kvinner som har kjæreste, så det er definitivt ikke alltid utseendet det kommer an på. Anonymkode: 60995...673 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #28 Del Skrevet 15. januar Belima skrev (3 minutter siden): Jo det kan en. Har selv vært fosterhjem for 2 ungdommer som alenemor. Det er riktignok mange år siden nå, men samme regel gjelder enda. Men fosterhjem krever helt spesielt robuste mennesker. Og du får ikke nødvendigvis et normalt barn. Folk må forstå at savnet mitt er etter egne barn. Anonymkode: 076ba...f20 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #29 Del Skrevet 15. januar Man kan ikke bli fosterhjem som enslig. Anonymkode: 04e2d...1aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #30 Del Skrevet 15. januar 39!? Du er da fortsatt rimelig ung vil jeg si. De kuleste mennene på min jobb fikk sine første barn da de var rundt 45, da med noe litt yngre koner, 35ish. Hvordan de fant disse konene vet jeg ikke, jeg gjetter de har truffet hverandre i forbindelse med jobb eller studier/videreutdanning. Ikke gi opp livet før det er begynt. Menn på din alder er attraktive hos mange som vil etablere seg! Anonymkode: 6de6e...db7 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #31 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men fosterhjem krever helt spesielt robuste mennesker. Og du får ikke nødvendigvis et normalt barn. Folk må forstå at savnet mitt er etter egne barn. Anonymkode: 076ba...f20 Det har du helt rett i. Forstår godt savnet ditt. Selv om man får et lite barn/baby som fosterbarn, så kan det likevel vise seg senere at barnet er langt fra normalt selv om man har trodd barnet var normalt de første årene og at man hadde all mulig påvirkningskraft i og med barnet var så lite. Så viser det seg at det ikke stemmer likevel. Har to bekjente familier det har skjedd med. De var utrolig sterke, men knakk sammen rett og slett. Anonymkode: 04e2d...1aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #32 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (32 minutter siden): En kan ikke bli fosterhjem uten partner. Anonymkode: 4fc7f...c80 Kan du vel. Anonymkode: 4f2d2...276 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #33 Del Skrevet 15. januar Det å bli fosterhjem har ødelagt mange hjem og familier. Det snakkes ikke så høyt om det. Store/voksne biologiske barn har også tatt svært mye skade, og hele dynamikken i familien endrer seg totalt. Anbefales knapt for de svært eksepsjonelt sterke og utholdende, samt det blir aldri det samme som å få eget barn, pluss alt det følger med av møter/oppfølging og åpne hjemmet sitt for konstant vurdering og kritikk fra det offentlige, for ikke å snakke om barnets biologiske foreldre og alt som følger med av konflikter og samarbeid. Det er jo faktisk ikke ditt barn, men du skal jobbe 24/7 og gjøre om på hele livet uten en eneste krone i pluss. Anonymkode: 04e2d...1aa 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mangolassie Skrevet 15. januar #34 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Blir 39 dette året, men det er egentlig ikke alderen som er problemet. Anonymkode: 076ba...f20 Min mann var 39 da vi møttes, da hadde ingen av oss barn. Nå har vi nettopp fått barn nummer to sammen, og han ble akkurat 50 Ikke gi opp nå! Hvis dette virkelig er noe du ønsker, så prøv å finne løsninger. Det du mener er hindringer – har du kanskje ikke så godt selvbilde? Er du villig til å jobbe med deg selv, for eksempel ved å gå til en psykolog og snakke om hvordan du har det, hva du ønsker og hva som hindrer deg? 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #35 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Dette er jo bare tull. En veldig incel synsvinkel å se det på. Kjemi i sosial forstand handler jo om at to parter fungererer SAMMEN. Det går ikke an at bare den ene kjenner kjemien. Da er noe galt eller kjemien er ikke ekte. En god kjemi kan like gjerne handle om to kollegaer som to parter som dater hverandre. Anonymkode: 4fc7f...c80 Joda, men TS får ikke denne "kjemien" med kvinner. Problemet er hvordan de blir sammen i første omgang. Der kom den første incel-kommentaren forresten. Kvinneguiden fornekter seg ikke.. Anonymkode: 57dfa...ad3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lt.Dan Skrevet 15. januar #36 Del Skrevet 15. januar (endret) AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Du tror ikke ei dame fra filippinene heller vil ha en hvit mann på 180cm enn en asiatisk mann på 160cm selv om hun ikke er fattig? Anonymkode: 6babc...f88 Hvorfor må han på død og liv være 180? Endret 15. januar av Lt.Dan 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #37 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (36 minutter siden): En kan ikke bli fosterhjem uten partner. Anonymkode: 4fc7f...c80 En venninne er fosterhjem, og hun er alene. Er det fordi han er mann du mener han ikke kan være fosterhjem alene? Anonymkode: 98c58...c6d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #38 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En venninne er fosterhjem, og hun er alene. Er det fordi han er mann du mener han ikke kan være fosterhjem alene? Anonymkode: 98c58...c6d Ikke meg du siterer, men vi er mange i tråden som vet at det ikke er mulig å bli fosterhjem uten en partner. Kanskje i unntaksvis enkelte tilfeller der det er en ungdom som skal i fosterhjem til en forelder av en klassekamerat. Da blir det noe helt annet. Slik du tenker på fosterhjem så aldri i verden om de godkjenner enslige. Mindreårige asylsøkere kan også unntaksvis komme i fosterhjem hos enslige Anonymkode: 04e2d...1aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #39 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Blir 39 dette året, men det er egentlig ikke alderen som er problemet. Anonymkode: 076ba...f20 Om det ikkje er alderen som er problemet; kva er det då? ❤️ Anonymkode: 8b5d8...812 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #40 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke meg du siterer, men vi er mange i tråden som vet at det ikke er mulig å bli fosterhjem uten en partner. Kanskje i unntaksvis enkelte tilfeller der det er en ungdom som skal i fosterhjem til en forelder av en klassekamerat. Da blir det noe helt annet. Slik du tenker på fosterhjem så aldri i verden om de godkjenner enslige. Mindreårige asylsøkere kan også unntaksvis komme i fosterhjem hos enslige Anonymkode: 04e2d...1aa Hva mener du med slik jeg tenker på fosterhjem? Har jeg skrevet noe annet enn at en venninne er enslig og fosterhjem? Nå er ikke ts interessert i å være fosterhjem så det får lite betydning for ham. Jeg delte bare at det ikke alltid stemmer at enslige ikke kan være fosterhjem. Anonymkode: 98c58...c6d 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå