Gå til innhold

Hva synes dere om å dra på "kjæresteferie" å la barna være igjen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/familieterapeutene-oppfordrer-til-a-dra-pa-ferie-uten-barna/17361547/                          Jeg kunne aldri i livet ha dratt på ferie å latt barna bli igjen. Utrolig egoistisk. Ta familieferie, og så kan man være kjærester sammen med barna

Anonymkode: ef1e8...587

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er uenig med deg, men vi er alle forskjellige. 

Anonymkode: b171b...ceb

• Liker 16
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine dro på kjæresteferier - de fikk en langhelg for seg selv, vi fikk kvalitetstid med besteforeldre. Vinn-vinn, og alle var glade både før, under og etter. 

• Liker 17
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/familieterapeutene-oppfordrer-til-a-dra-pa-ferie-uten-barna/17361547/                          Jeg kunne aldri i livet ha dratt på ferie å latt barna bli igjen. Utrolig egoistisk. Ta familieferie, og så kan man være kjærester sammen med barna

Helt uenig med deg!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes definitivt ikke det er egoistisk. Det ene utelukker ikke det andre heller, man kan jo dra på familieferie en annen gang. 

Vi har reist på kjæresteferier til steder barna synes er dølle som regel, de forstår at vi trenger tid alene. 

Voksne som bare er foreldre har jeg aldri forstått. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spørs på hvor gammel barnet er. Gutten min er 20 måneder og aldri vært borte fra han, har ikke samvittighet til det, har ei venninne som stadig kaster sin hos foreldrene sine så hun og mannen drar på ferie her og der. Vet ikke om jeg hadde klart det heller om han var noe eldre, men nei ikke samvittighet til det. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bedre å reise på ferie og la barna være hjemme hos besteforeldre, framfor å la de være timevis i div klubber. 

Anonymkode: f6cbb...945

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg håper egentlig at du bare provoserer. 

For så mange glemmer å være kjæreste disse årene. Og det er det værste de kan gjøre mot barna. 

Anonymkode: 22b16...cf0

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe av det mest fornuftige man kan gjøre. Men selvsagt ja takk, begge deler. Men det er så viktig å holde forholdet ved like.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ikke enig med deg, men enig med artikkelen.

Litt voksentid og kjærestetid kan gjøre underverker for forholdet. Foreldre som har det godt sammen, er bare positivt for barna. Barna har også supergodt av å knytte seg til flere voksenpersoner og få flere impulser enn bare foreldrenes. Kjærestetid uten barna er derfor vinn-vinn i alle retninger. Så av hensyn til deg, din partner og dine barn, bør du absolutt tenke gjennom dine holdninger til dette en gang til.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Foreldre er også voksne som må få lov til å ha voksentid og kjærestetid uten barn hengende i beina. Man er så mye bedre foreldre om man faktisk får pleie kjærlighetslivet - uten barn. Egentid også. Det er det omvendte av å være egoistisk, det skaper en bedre hverdag for alle! 
Bør man virkelig ta med barna overalt? Fordi det er egoistisk å la dem være hos noen andre, når man ønsker (trenger) kjærestetid og/eller voksentid? Ville det vært bedre å ta en "familieferie", og vært så desperat etter voksentid at man slepte med seg barna på nattklubber? 

Foreldre trenger å være Anne og Åge også. Ikke bare mamma og pappa. Alfa og omega for et godt samliv og for å være den beste forelderen man kan.

Anonymkode: 0f358...8a2

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har fått 3 barn, gjør alt for de, men det betyr ikke at jeg og mannen ikke skal kunne reise vekk noen dager alene. Vi har ofte barnevakt, vertfall 1 natt i mnd. Har ikke dårlig samvittighet. Hele livet vårt handler ikke om barna. Men det er min mening 

Anonymkode: 082f0...5c4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Selvom man har barn trenger man ikke å være med dem HELE tiden! Både barn og voksne har som regel godt av å være litt vekke fra hverandre! Det er bare sunt det! De voksne får pleie forholdet mens barna får verdifull tid med besteforeldre/tanter/onkler ell.l.

Anonymkode: 22e10...b0a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% for dette. Mine foreldre tok seg en uke ferie uten oss ungene hvert 3-4 år. Husker de blomstret av det. Kom hjem med fine gaver, blide, fornøyde og avslappede. Alltid ekstra blide i mange uker før «hverdagsstresset» tok de igjen. 

skal 100% gjøre dette selv når ungene er noen år eldre. Drømmen er å starte med langweekend i Barcelona. 🤩

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt med ferie uten barn innimellom. Det tåler ungene fint, og de lærer at sånn er også livet. Andre ganger drar man alle sammen sammen. Ja takk, begge deler☺️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Vi drar på flere turer sammen, uten barna vi. 
men vi har en flexibel hverdag og god økonomi, slik at det ikke går ut over ferien med barna. Vi er på reise stort sett hver skoleferie - og min og mannens alenetur blir tatt utenom ferien. 

Vi drar ikke på alle disse venninne/gutteturene, men prioriterer tur oss to sammen når vi først drar uten barna. 
Vært sammen i 25år, så for oss funker dette fint.

Anonymkode: bba33...4bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer helt an på barnas alder. Tror det er direkte uklokt å være bortreist ei uke fra barn under skolealder. Husker selv at det var rart når mine foreldre reiste bort ei helg, det var noe utrygt med å være prisgitt de man var på besøk hos(selv om det var nær familie). Når jeg ble eldre, ca 9-10 var det skikkelig koselig med ei helg hos besteforeldre. Mine foreldre reiste på ferie alene fra jeg var under året...

Samtidig har det jo gått bra med meg. Kanskje er ubehaget og utryggheten barna kan føle på verdt det, for at mor og far skal styrke parforholdet? 

Selv kommer jeg ikke til å prioritere en slik ferie før barna slutter å ville være med på ferie. Man har jo bare atten sommere med barna. 

Anonymkode: b6ffe...4e8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette gjorde også mine foreldre på 80-tallet. Riktignok ikke nødvendigvis så langt avsted, men en helg på hytta eller nærmeste storby. Vi storkoste oss hos en tante eller besteforeldre. 

Anonymkode: adb38...f8f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser på kjærestetur årlig, alltid utenom skoleferier. Vi trenger å være kjærester også, og ungene sender oss gladelig bort - da koser de seg sammen med bestemor. Vi reiser selvsagt på ferier med ungene også, gjerne flere ganger i året. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...