AnonymBruker Skrevet 15. januar #1 Skrevet 15. januar Har kjøpt nye pynteputer og -trekk, og lurer på om de bør vaskes før bruk mtp kjemikalier som er brukt i produksjonen? Har seks trekk, og to av dem er av silke og det står på lappen at de ikke tåler vask. De fire andre er velour og også med de er jeg redd vask vil falme dem litt og gjøre dem mindre pene, mattere/grove etc. Anonymkode: 3bb5d...861
AnonymBruker Skrevet 15. januar #2 Skrevet 15. januar Ville jeg ikke gjort. De blir sannsynligvis aldri like fine igjen. Anonymkode: bd298...4b5
AnonymBruker Skrevet 15. januar #3 Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ville jeg ikke gjort. De blir sannsynligvis aldri like fine igjen. Anonymkode: bd298...4b5 Takk for svar! Anonymkode: 3bb5d...861
AnonymBruker Skrevet 15. januar #4 Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har kjøpt nye pynteputer og -trekk, og lurer på om de bør vaskes før bruk mtp kjemikalier som er brukt i produksjonen? Har seks trekk, og to av dem er av silke og det står på lappen at de ikke tåler vask. De fire andre er velour og også med de er jeg redd vask vil falme dem litt og gjøre dem mindre pene, mattere/grove etc. Anonymkode: 3bb5d...861 Spør i butikken eller se på lappen. Hvis den er Oeko sertifisert eller svanemerket skal den per definisjon være fri for farlige stoffer. Anonymkode: a6df7...212
AnonymBruker Skrevet 15. januar #5 Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har kjøpt nye pynteputer og -trekk, og lurer på om de bør vaskes før bruk mtp kjemikalier som er brukt i produksjonen? Har seks trekk, og to av dem er av silke og det står på lappen at de ikke tåler vask. De fire andre er velour og også med de er jeg redd vask vil falme dem litt og gjøre dem mindre pene, mattere/grove etc. Anonymkode: 3bb5d...861 Jeg vasker dem alltid. Tekstiler fra butikk er akkurat like skitne som tekstiler på en bruktbutikk. Produksjon, transport etc er på ingen måte en hygienisk ordning. Mange tåler det ikke, nei. Men putetrekk av så elendig kvalitet er likevel verdiløse. Man vasker jo puter flere ganger i året - man er ikke urenslig. Anonymkode: 23653...1dc
AnonymBruker Skrevet 16. januar #6 Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Man vasker jo puter flere ganger i året - man er ikke urenslig. Anonymkode: 23653...1dc Syns dette var litt vel Tante Sofie å si. Folk er forskjellige, og å kaste ut at folk er urenslige fordi man ikke vasker puter flere ganger i året blir for dumt. Blir som at jeg skulle sagt du har støv på hjernen fordi du vasker puter flere ganger i året. Og nå var jo dessuten heller ikke spørsmålet mitt om hvor ofte man vasker puter, jeg spurte om pynteputetrekk. Anonymkode: 3bb5d...861 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar #7 Skrevet 16. januar spurte om NYE* pynteputetrekk. Anonymkode: 3bb5d...861
AnonymBruker Skrevet 16. januar #8 Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg vasker dem alltid. Tekstiler fra butikk er akkurat like skitne som tekstiler på en bruktbutikk. Produksjon, transport etc er på ingen måte en hygienisk ordning. Mange tåler det ikke, nei. Men putetrekk av så elendig kvalitet er likevel verdiløse. Man vasker jo puter flere ganger i året - man er ikke urenslig. Anonymkode: 23653...1dc Miss perfect. Jeg vasker ikke putene mine, de blir ødelagt, jeg kjøper nye. Er jeg urenslig i dine øyne? Anonymkode: b2ea5...a5a
AnonymBruker Skrevet 16. januar #9 Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Spør i butikken eller se på lappen. Hvis den er Oeko sertifisert eller svanemerket skal den per definisjon være fri for farlige stoffer. Anonymkode: a6df7...212 Takk for nyttig svar! Anonymkode: 3bb5d...861
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå