Gå til innhold

Hvor ofte blir deres tredjeklassing bedt med hjem?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg synes vi har ganske mye besøk her, men kan vel telle på én hånd hvor mange ganger gutten vår er bedt hjem til noen andre.

Anonymkode: ec413...a3b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bedt med? Ungene styrer det selv. De går sammen fra SFO til den ene eller den andre eller tredje eller fjerde. 

Anonymkode: ecfc0...169

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De er ikke så mye hos hverandre.  De møtes i spill etc.

Det er ikke sånn det var før.

Anonymkode: c0a45...923

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg synes vi har ganske mye besøk her, men kan vel telle på én hånd hvor mange ganger gutten vår er bedt hjem til noen andre.

Jeg inviterer nok 70% av gangene. Tror det er mange som bare ikke inviterer spesielt mye, ikke mitt barn eller noen andre. Hvis det virker som gutten din er god venn med de du inviterer, så ville jeg ille bekymret meg over dette. Er de positive hvis du inviterer ditt barn til dem? 

Anonymkode: ee78c...d06

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

8åeingen min har besøk eller drar på besøk hver dag. Det går ikke en eneste dag uten at det ringer på døra her. Det kan bli for mye også

Anonymkode: 8a543...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gutten min har to bestevenner hvor vi samarbeider godt med foreldrene. Vi inviterer oftest hjem til oss da vi har fleksible jobber og liker besøk av barna, ca 1-3 ganger i uken inkludert helg. I tillegg går de på organisert idrett sammen noen ganger i uken. 

Anonymkode: a01fa...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samme her! Kan muligens telle på to hender. Men vi ber 99% av gangene. Lurer på hvor du og de andre som alltid ber er hen? 

Anonymkode: 97a28...d1c

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierte litt, men i den alderen hadde vi definitivt mye mer besøk hos oss enn barna våre var hos andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Samme her! Kan muligens telle på to hender. Men vi ber 99% av gangene. Lurer på hvor du og de andre som alltid ber er hen? 

Anonymkode: 97a28...d1c

Samme her. Vi ber også 99 % av gangene. Men vi ber også bort 7-åringen. "Hei xx vil gjerne komme på besøk til xx i helgen, si ifra om det passer". Vi får alltid ja. 

Men vi hører aldri fra de som vi har invitert hjem flere ganger og ikke kjenner så godt. Må kjenne foreldrene godt for å få en invitasjon tilbake...

Anonymkode: 4777b...e78

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Samme her. Vi ber også 99 % av gangene. Men vi ber også bort 7-åringen. "Hei xx vil gjerne komme på besøk til xx i helgen, si ifra om det passer". Vi får alltid ja. 

Men vi hører aldri fra de som vi har invitert hjem flere ganger og ikke kjenner så godt. Må kjenne foreldrene godt for å få en invitasjon tilbake...

Anonymkode: 4777b...e78

Men hvorfor må dere styre det når de har blitt så gamle som 8 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Her går ikke barna hjem, de blir hentet pga avstand. Og noen tar skolebussen. Så det virker som det er vanlig å spørre. Det er en som kommer på besøk som bor i nabolaget.

Sønnen vår ber hjem 2-3 ganger i uka, pluss at han som bor i nærheten kommer en del innom. Bare veldig få som ber tilbake, og da blir jeg litt usikker. Gutten vår sier han er ensom, men jeg synes jo han har mye besøk. Usikker på om han føler seg ensom fordi han ikke blir bedt bort. Han sier at alle har mange flere venner enn ham, men jeg opplever vel egentlig at han har mer besøk enn jeg hadde. Han er litt stille, så han er kanskje ikke den som er mest spennende å ha med på fotball eller ut for å leke.

Bare forsøker å nøste litt i dette. Blir litt usikker, så det er kjekt å høre hva som er vanlig.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg inviterer nok 70% av gangene. Tror det er mange som bare ikke inviterer spesielt mye, ikke mitt barn eller noen andre. Hvis det virker som gutten din er god venn med de du inviterer, så ville jeg ille bekymret meg over dette. Er de positive hvis du inviterer ditt barn til dem? 

Anonymkode: ee78c...d06

Jeg har egentlig bare prøvd en gang, jeg synes det er litt flaut 😄 Da passer det ikke, men han ble da invitert dagen etter i stedet. Bare føler ikke helt for å invitere for ham 😄 Hender de ringer hverandre på iPad for å spørre også, men da havner de alltid her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en ute unge på 10 år han er sjeldent hos andre, men har stort sett med seg 1-7 venner hjem di spiller litt, men de må ut når jeg kommer hjem for gutter bråker å jeg orker de ikke😂😂han er nok sjeldent hjemme hos venner for han velger å være sammen med venner som er ute

Anonymkode: 7c267...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Aldri. Men jeg spør av og til om hen kan bli med X eller Y hjem, og inviterer barn til å bli med hjem til oss, og de har det alltid veldig hyggelig. Men blir ikke invitert…

Anonymkode: dd895...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

En åtteåring er ikke så gammel. Foreldre bør fremdeles ha litt styring på barnas sosiale liv i den alderen i den forstand at de inviterer barnas venner hjem, passer på at det ikke utestenges, sørger for at alle inviteres i bursdag og slike ting. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Arkana skrev (1 time siden):

En åtteåring er ikke så gammel. Foreldre bør fremdeles ha litt styring på barnas sosiale liv i den alderen i den forstand at de inviterer barnas venner hjem, passer på at det ikke utestenges, sørger for at alle inviteres i bursdag og slike ting. 

Ja men det gjør vi selvsagt. Hvis det er lenge siden vi har hatt et av barna på besøk så kan oppfordre til å ta med seg det barnet hjem. Men vi legger ikke detaljføringer som at i dag ber du Ole hjem, i morgen Per osv. Dette avtaler de seg imellom på sfo, og det er stadig forskjellige barn på besøk her ikke bare 1-2. Vet at det samme gjelder de andre. Vi har ganske godt foreldresamarbeid generelt. Hele klassen inviteres i alle bursdager. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Her bestemmer 8 åringene selv. Er som regel noe vennebesøk enten her eller hos andre hver dag. De styrer dette fint.

Har dialog med foreldrene hvis det er noe. 

Hvorfor bestemmer ikke deres barn dette selv? 🤔 De er mer enn store nok 🙂

Anonymkode: 46dfd...df0

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...