AnonymBruker Skrevet 15. januar #1 Skrevet 15. januar Noen som har vært borte i ungdom/ung voksen som har fått det? Har en på snart 20 som legen mener det er kikhoste, venter på svar på prøvene,men alt starter opp på medisiner kunne bli at de måtte endre type medisin ut fra svar på prøver. Har fulgt vaksinasjonsprogrammet Noen som har hatt ungdom som har fått det og hvor ille ble det og hvor lenge holdt det på. Legen sa siden han kom tidlig så kom å behandling tidlig i gang. Men ser jo hosten er helt jævli. Hoster så han blir nesten blå i ansiktet i perioder. Sitter i lenestolen å sover. Men blir ofte ikke mer en knapt 15 min pga hostekuler som kommer. Anonymkode: 913bb...29d
AnonymBruker Skrevet 15. januar #2 Skrevet 15. januar Jeg hadde det som barn. Var vaksinert. Ingen var i tvil om diagnosen for hosten er så spesiell. Husker det som slitsomt, men det varer jo forholdsvis kort og man vet at man blir frisk. Må bare holde ut den lille tiden det tar. Anonymkode: a0815...824
Stor pike Skrevet 15. januar #3 Skrevet 15. januar Ja, det går kikhoste. Vaksinasjon på alle. Alle bør ta booster hvert tiende år.
AnonymBruker Skrevet 15. januar #4 Skrevet 15. januar Hadde det selv for drøye 10 år siden. Hostet i 3 mnd før jeg ble testet, da var det på retur. Hadde gått på flere kurer, men ikke den riktige. Er det det hannhar, så får han en kur som tar knekken på det rimelig kjapt. Anonymkode: 66711...899
AnonymBruker Skrevet 15. januar #5 Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg hadde det som barn. Var vaksinert. Ingen var i tvil om diagnosen for hosten er så spesiell. Husker det som slitsomt, men det varer jo forholdsvis kort og man vet at man blir frisk. Må bare holde ut den lille tiden det tar. Anonymkode: a0815...824 Anfallene kan vare i flere uker, og sykdomsforløp i 2-3 måneder eller mer er ikke uvanlig (hundredagershoste). Anonymkode: 6c58c...47b
AnonymBruker Skrevet 15. januar #6 Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Anfallene kan vare i flere uker, og sykdomsforløp i 2-3 måneder eller mer er ikke uvanlig (hundredagershoste). Anonymkode: 6c58c...47b Jeg synes det er forholdsvis kort tid. Man lever til man er 85–90. Hva er da noen uker med ubehagelig hoste? Og nå får man antibiotika så da varer det bare en eller to uker. Anonymkode: a0815...824 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar #7 Skrevet 15. januar Jeg hadde kikhoste i tredjeklasse på vgs. Fikk behandling for sent, fordi man på den tida trodde at vaksinen var livsvarig-og dermed kunne det ikke være det jeg hadde. (Man måtte da få behandling første uka for at den skulle virke. Dette er tjue år siden, så det har forhåpentligvis endret seg). Jeg var borte fra skolen i 6 uker, og hostet slik at jeg tisset på meg utallige ganger, og spydde og spydde. Var fryktelig dårlig (ikke sykehusdårlig, men så dårlig at jeg var ute av stand til å gjøre skolearbeid og ble fullstendig uinteressert i å prate med venner). Heldigvis var jeg skoleflink og slapp å ta året om igjen, men jeg mista 6er-snittet jeg hadde. Så det ble et annet studie enn planlagt, men det ble fint likevel. Som 19åring var det verste det å tisse på seg under hoste-rier, det var fryktelig flaut og fornedrende. Og kiking er jo en fryktelig vond form for hosting, man får jo ikke puste, så det er lett å bli redd. Og jeg antar det er vemmelig for folk rundt, jeg husker min mor syntes det var grusomt å se på meg når jeg kiket og kiket og strevde med å trekke pusten. Anonymkode: abba4...131 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar #8 Skrevet 15. januar Jeg måtte ha stivkrampe, og kikhoste er tydeligvis i samme sprøyta. ...og det var utsolgt i hele landet. Endte opp med å måtte dra på sykehuset for å få den, og fikk da kikhoste i samme sprøyta. Tror det var enda en vaksine i den og. Litt på siden, men jeg synes det er skremmende at det er så mangel på medisiner. Anonymkode: 76f0e...b50 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar #9 Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg hadde kikhoste i tredjeklasse på vgs. Fikk behandling for sent, fordi man på den tida trodde at vaksinen var livsvarig-og dermed kunne det ikke være det jeg hadde. (Man måtte da få behandling første uka for at den skulle virke. Dette er tjue år siden, så det har forhåpentligvis endret seg). Jeg var borte fra skolen i 6 uker, og hostet slik at jeg tisset på meg utallige ganger, og spydde og spydde. Var fryktelig dårlig (ikke sykehusdårlig, men så dårlig at jeg var ute av stand til å gjøre skolearbeid og ble fullstendig uinteressert i å prate med venner). Heldigvis var jeg skoleflink og slapp å ta året om igjen, men jeg mista 6er-snittet jeg hadde. Så det ble et annet studie enn planlagt, men det ble fint likevel. Som 19åring var det verste det å tisse på seg under hoste-rier, det var fryktelig flaut og fornedrende. Og kiking er jo en fryktelig vond form for hosting, man får jo ikke puste, så det er lett å bli redd. Og jeg antar det er vemmelig for folk rundt, jeg husker min mor syntes det var grusomt å se på meg når jeg kiket og kiket og strevde med å trekke pusten. Anonymkode: abba4...131 Ja er ikke godt å se på kan en trygt si. Her så starter han med litt hals vondt fredag og mandag dro vi til legen pga hosten, siden mor til vennine av jenta i huset her fikk kikhoste diagnose for 14 dager siden. Så tenkte var greit å være tidlig ute. Noe legen å sa at var riktig avgjørelse, tidligere behandling, kortere kunne sykfoms forløpet være Anonymkode: 913bb...29d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå