HSV50 Skrevet 15. januar #21 Del Skrevet 15. januar Jeg har en sønn som også spiser som en hest og helst vil ha middag til alle måltider. Han trener mye og er tynn som en strek. Her betaler jeg det som går ekstra til mat selv, ikke på fellesen. Og han har fått beskjed om at det han vil ha utover det jeg kjøper får han betale selv, jeg kan ikke ha et matbudsjett på dobbelt så mye som for oss andre fordi han har fått det for seg at han skal spise kylling til alle måltider. Han går enda på videregående, så jeg har forsørgeransvar. Men innen rimelighetens grenser. Jeg kjøper ikke mat til 2000 kr uka fordi han har nykker i matveien. 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #22 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor skal du spise brødmat til hvert måltid? Det er vel vanligst å spise det til ett eller to måltider? Jeg spiser ofte havregrøt eller kokt egg til frokost, salat eller brødmat til lunsj, kjøtt eller fisk til middag, og så mulig brød/knekkebrød til kvelds dersom jeg er sulten. Anonymkode: 97640...c9e Vi gjør ikke det Anonymkode: 41cfb...d33 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #23 Del Skrevet 16. januar Med mindre jeg hadde problemer økonomisk, ville jeg ikke ha regnet på dette. Bryr meg ingenting om jeg betaler mat, dette handler jo også om innenfor familien. Du er stemoren hans. Er det sånn krise, får du be mannen din om å betale mer. Anonymkode: b193a...7a1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 16. januar #24 Del Skrevet 16. januar Høres ikke bra ut og spise middag flere ganger om dagen 😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #25 Del Skrevet 16. januar Maskinfører skrev (1 minutt siden): Høres ikke bra ut og spise middag flere ganger om dagen 😉 Det kommer helt an på hvordan du spiser. Hvis du spiser litt mindre måltider, og forholdsvis sunne måltider, så er det helt ok. Min sønn spiser for eksempel varmmat til lunsj, og en middag senere på kvelden (feks i 19-tiden). Han trener mye, og er slank og sunn. Anonymkode: b193a...7a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 16. januar #26 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kommer helt an på hvordan du spiser. Hvis du spiser litt mindre måltider, og forholdsvis sunne måltider, så er det helt ok. Min sønn spiser for eksempel varmmat til lunsj, og en middag senere på kvelden (feks i 19-tiden). Han trener mye, og er slank og sunn. Anonymkode: b193a...7a1 Ja det gjør nok det så man kan spise middag flere ganger og dagen ja 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 16. januar #27 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har en stesønn på 20 som bor hos oss. Han studerer og jobber litt. Får studielån og litt lønn. Han betaler ikke noe hjemme. Men han spiser mye og da spiser han varmmat. Brød spiser han nesten ikke. Dette blir dyrt, så jeg mener at han må betale litt for maten eller handle selv. Far er ikke enig. De har avtale om at han bor gratis så lenge han sparer i bsu. Men jeg er ikke enig i det når han spiser så mye. Hva mener dere? Anonymkode: 9522f...c4b Brødmat er dyrere enn hjemmelaget varmmat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #28 Del Skrevet 16. januar Maskinfører skrev (23 minutter siden): Ja det gjør nok det så man kan spise middag flere ganger og dagen ja 😉 Ja hvorfor ikke? Anonymkode: ff380...a4e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 16. januar #29 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ja hvorfor ikke? Anonymkode: ff380...a4e Ja jeg får gjøre det da 😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #30 Del Skrevet 16. januar Maskinfører skrev (2 minutter siden): Ja jeg får gjøre det da 😉 Det gjør man som man vil Anonymkode: ff380...a4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #31 Del Skrevet 16. januar Så lenge det er snakk om sunn middag og denne stesønnen ikke sliter med vekta, så tenker jeg at han bare kan fortsetter å spise det han vil. Dersom far har mulighet er det bare bra om sønnen for bo å spise gratis så lenge han studerer og sparer i BSU. Han er tross alt "bare" 20 år, ikke 30. Men: Hans barn, hans utgift. Sikkert vanskelig å regne på kroner og øre, men dere bør finne ut en ca sum sønnen spiser for, og så får far betale det av egen lomme. Det skal ikke gå utover din økonomi at far ønsker å være grei med sitt barn. Anonymkode: 31303...4f2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #32 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): For noe tull. Man får gode grovbrød i butikkene som er sunne., næringsrike og anbefalt å spise. Anonymkode: 97b96...eee Sunt er relativt. Klart en hvilken som helst brødskive er bedre enn en sjokolade, men raske karbohydrater kommer aldri til å bli like sunt som f.eks. rene produkter av kjøtt, fisk eller egg. Anonymkode: 20de6...1fb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #33 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Sunt er relativt. Klart en hvilken som helst brødskive er bedre enn en sjokolade, men raske karbohydrater kommer aldri til å bli like sunt som f.eks. rene produkter av kjøtt, fisk eller egg. Anonymkode: 20de6...1fb Grove kornprodukter regnes ikke som raske karbohydrater. Hvordan kan folk sitte å si det høres ut som om han har et sunt kosthold? Ts har ikke sagt noe om innholdet i dette kostholdet, heller ikke mengde. Anonymkode: 1a3e7...148 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #34 Del Skrevet 16. januar Syns du kan unne ham mat. Han er der ikke for alltid og det betyr nok mye for samboeren din at han er der. Lag et godt forhold og ikke vær kjip med akkurat dette Anonymkode: 8ab12...565 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eilis Skrevet 16. januar #35 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Gå for knekkebrød. Det er billig,sunt og ikke ultraprossesert (Wasa Husman). Anonymkode: 42fe7...584 Det er ikke noe sunnere med knekkebrød. Du tar bort vannet fra brødet, voila så har du knekkebrød😂 Går man for frøknekkebrød uten korn derimot, da snakker man bedre butikkalternativ. Mer næring og uten kornet som mennesker ikke er genetisk tilpasset å spise. Men dette er ikke en tråd om hva som er sunt, beklager avsporingen TS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 16. januar #36 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det gjør man som man vil Anonymkode: ff380...a4e Ja er lei av brød ☹️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #37 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er vel bare i norge man kaller alle varme måltid som middag. Stappe i seg brød er ikke bra. Anonymkode: 96681...666 Tullprat. Brød er ikke usunt. Det er noe fjas lavkarbofolk har diktet opp. Anonymkode: 2b5fe...bac 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 16. januar #38 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Høres ut som han har et sunt kosthold , og enig i at det er bedre at han bor gratis og sparer når han studerer. Hva hadde du gjort om det var din sønn? Anonymkode: 302c9...51a Hvordan kom du egentlig fram til at det høres ut som et sunt kosthold når det at han spiser "flere middager" og lite brød er alt du vet? Han kan jo allikevel få i seg all verdens ræl. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #39 Del Skrevet 16. januar Maskinfører skrev (8 minutter siden): Ja er lei av brød ☹️ Hvorfor spiser du det da? Anonymkode: ff380...a4e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #40 Del Skrevet 16. januar Du legger veldig vekt på at dette er en «stesønn». Det er ikke et ukjent fenomen at unge menn spiser mye, og isteden for et halvt brød så kan noe varmmat gjøre susen. For jeg kan vedde på ar du hadde klaget om han spiste et brød til dagen også, som mange i den alderen faktisk kan gjøre. Siden du legger mye vekt på at dette ikke er sønnen din, men en «stesønn», så synes jeg at faren får bestemme over hva som er riktig og galt her. Du har allerede sagt at du ikke synes noe om forbruket hans, men har fått beskjed om at dette er avtalen som ble inngått. Anonymkode: 9058b...58c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå