AnonymBruker Skrevet 15. januar #1 Del Skrevet 15. januar Har en stesønn på 20 som bor hos oss. Han studerer og jobber litt. Får studielån og litt lønn. Han betaler ikke noe hjemme. Men han spiser mye og da spiser han varmmat. Brød spiser han nesten ikke. Dette blir dyrt, så jeg mener at han må betale litt for maten eller handle selv. Far er ikke enig. De har avtale om at han bor gratis så lenge han sparer i bsu. Men jeg er ikke enig i det når han spiser så mye. Hva mener dere? Anonymkode: 9522f...c4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #2 Del Skrevet 15. januar Mine barn får bo gratis hjemme så lenge de studerer. Om De tar studielån - så må de spare i BSU. At han spiser annet enn brødmat er jo bare sunt. Jeg spiser nok også det du anser som «middag» to ganger per dag, men ganske sikker på at det er bedre for kroppen min enn å spise to brødskiver til lunsj. Anonymkode: 6b5de...ed6 14 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #3 Del Skrevet 15. januar Hva hadde du gjort om det var din sønn? Anonymkode: 97640...c9e 17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. januar Populært innlegg #4 Del Skrevet 15. januar Da får samboeren din betale mer til matbudsjettet, han kan ikke pålegge deg den utgiften. Anonymkode: 240ae...d26 46 1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #5 Del Skrevet 15. januar Høres ut som han har et sunt kosthold , og enig i at det er bedre at han bor gratis og sparer når han studerer. Hva hadde du gjort om det var din sønn? Anonymkode: 302c9...51a 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #6 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Har en stesønn på 20 som bor hos oss. Han studerer og jobber litt. Får studielån og litt lønn. Han betaler ikke noe hjemme. Men han spiser mye og da spiser han varmmat. Brød spiser han nesten ikke. Dette blir dyrt, så jeg mener at han må betale litt for maten eller handle selv. Far er ikke enig. De har avtale om at han bor gratis så lenge han sparer i bsu. Men jeg er ikke enig i det når han spiser så mye. Hva mener dere? Anonymkode: 9522f...c4b Det er vel far som betaler for sønnens mat så hvorfor henger du deg opp i dette? Anonymkode: f57c2...048 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #7 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det er vel far som betaler for sønnens mat så hvorfor henger du deg opp i dette? Anonymkode: f57c2...048 De betaler nok halvparten hver, ellers ville hun nok ikke hengt seg opp i det. TS, forklar far at når dere er tre voksne som bor der må utgiftene fordeles annerledes. Om far ikke vil at sønnen skal måtte betale, må han betale mer selv og ikke dytte utgiftene over på deg. Anonymkode: a8146...ef5 14 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #8 Del Skrevet 15. januar Det er vel bare i norge man kaller alle varme måltid som middag. Stappe i seg brød er ikke bra. Anonymkode: 96681...666 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #9 Del Skrevet 15. januar Middag flere ganger daglig ER dyrt. Jeg får utifra det ikke bare går i kikerter eller pasta med ketsjup... Kjøtt, fisk, grønnsaker +++ koster. Dere kan lage en litt større porsjon middag. Rester kan brukes til kvelds eller lunsj. Men å steke 2-3 ekstra biff eller kyllingfileter blir mye. Pasta, gryteretter og supper er ofte rimeligere. Han er 20år og bør kunne lage mat selv. Kan han lage en stor gryte suppe, lapskaus, pizzasnurrer, fylte horn, pastasalat, omelett muffins? Men jeg syns også han bør lære seg økonomi. Selv om han bor hjemme og sparer, så bor han ikke på hotell. Andre studenter spiser vegetar, linser, bønner, kneip, havregrøt for å få det til å gå rundt. Havregrøt, skiver med kokt egg eller makrell i tomat, frukt og yoghurt bør holde som mat utenom middag. Han kan jo ha en boks i kjøleskapet til matvarer han kjøper selv. Vil han helst ha kylling, ris og brokkoli, så får han dette til ca 250kr. Det kan han bruke en hel uke, eller spe på med rimeligere mat om han ikke vil bruke 1000kr i mnd. Ellers: far får betale mer. Han har bestemt at sønnen kan spise dere ut av huset. Anonymkode: 6e6b4...6a7 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lajlaj Skrevet 15. januar #10 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Middag flere ganger daglig ER dyrt. Jeg får utifra det ikke bare går i kikerter eller pasta med ketsjup... Kjøtt, fisk, grønnsaker +++ koster. Dere kan lage en litt større porsjon middag. Rester kan brukes til kvelds eller lunsj. Men å steke 2-3 ekstra biff eller kyllingfileter blir mye. Pasta, gryteretter og supper er ofte rimeligere. Han er 20år og bør kunne lage mat selv. Kan han lage en stor gryte suppe, lapskaus, pizzasnurrer, fylte horn, pastasalat, omelett muffins? Men jeg syns også han bør lære seg økonomi. Selv om han bor hjemme og sparer, så bor han ikke på hotell. Andre studenter spiser vegetar, linser, bønner, kneip, havregrøt for å få det til å gå rundt. Havregrøt, skiver med kokt egg eller makrell i tomat, frukt og yoghurt bør holde som mat utenom middag. Han kan jo ha en boks i kjøleskapet til matvarer han kjøper selv. Vil han helst ha kylling, ris og brokkoli, så får han dette til ca 250kr. Det kan han bruke en hel uke, eller spe på med rimeligere mat om han ikke vil bruke 1000kr i mnd. Ellers: far får betale mer. Han har bestemt at sønnen kan spise dere ut av huset. Anonymkode: 6e6b4...6a7 Det er helt vanlig i nabolandet, der lønningene er mye verre enn i Norge. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #11 Del Skrevet 15. januar Nok en tråd hvor brød blir omtalt som "usunt". Les dere opp på myndighetenes kostholdsråd!!!!! Anonymkode: e9792...34b 13 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #12 Del Skrevet 15. januar Da får far betale større andel av matbudsjettet. Du skal ikke drive å fø på masse dyre middager. I Norge er det vanlig med en middag pr dag. Anonymkode: 4d18c...7d4 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #13 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har en stesønn på 20 som bor hos oss. Han studerer og jobber litt. Får studielån og litt lønn. Han betaler ikke noe hjemme. Men han spiser mye og da spiser han varmmat. Brød spiser han nesten ikke. Dette blir dyrt, så jeg mener at han må betale litt for maten eller handle selv. Far er ikke enig. De har avtale om at han bor gratis så lenge han sparer i bsu. Men jeg er ikke enig i det når han spiser så mye. Hva mener dere? Anonymkode: 9522f...c4b Blir man egentlig mett på brød? Brød har da blitt dyrt nok, det brødet jeg pleide å handle kostet vanligvis 38,- og nå ligger det på 52,- Vi er en familie på 5, 3 små gutter og hvis vi skulle spist brød til alle dagens måltider hadde vi fort kommet på 7-800 i bare brød. Deretter pålegg, sikkert 1500 i bare enkelt og vanlig pålegg. Så over 2000 på å egentlig ikke føle seg noe særlig mett. Er det verdt det? Anonymkode: 41cfb...d33 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #14 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Blir man egentlig mett på brød? Brød har da blitt dyrt nok, det brødet jeg pleide å handle kostet vanligvis 38,- og nå ligger det på 52,- Vi er en familie på 5, 3 små gutter og hvis vi skulle spist brød til alle dagens måltider hadde vi fort kommet på 7-800 i bare brød. Deretter pålegg, sikkert 1500 i bare enkelt og vanlig pålegg. Så over 2000 på å egentlig ikke føle seg noe særlig mett. Er det verdt det? Anonymkode: 41cfb...d33 Hvorfor skal du spise brødmat til hvert måltid? Det er vel vanligst å spise det til ett eller to måltider? Jeg spiser ofte havregrøt eller kokt egg til frokost, salat eller brødmat til lunsj, kjøtt eller fisk til middag, og så mulig brød/knekkebrød til kvelds dersom jeg er sulten. Anonymkode: 97640...c9e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 15. januar #15 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Nok en tråd hvor brød blir omtalt som "usunt". Les dere opp på myndighetenes kostholdsråd!!!!! Anonymkode: e9792...34b Butikkjøpte brød er for det meste ultraprosesserte, næringsfattige og lite mettende. Om man derimot får kjøpt kvalitetsbrød bakt med gode råvarer eller baker selv, er det noe annet. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #16 Del Skrevet 15. januar Roci skrev (3 minutter siden): Butikkjøpte brød er for det meste ultraprosesserte, næringsfattige og lite mettende. Om man derimot får kjøpt kvalitetsbrød bakt med gode råvarer eller baker selv, er det noe annet. For noe tull. Man får gode grovbrød i butikkene som er sunne., næringsrike og anbefalt å spise. Anonymkode: 97b96...eee 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 15. januar #17 Del Skrevet 15. januar (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): For noe tull. Man får gode grovbrød i butikkene som er sunne., næringsrike og anbefalt å spise. Anonymkode: 97b96...eee Jeg skrev "for det meste". Jeg har uansett ennå til gode å finne et butikkbakt brød som kan måle seg med mitt hjemmebakte langtidshevede brød med minimalt med gjær, bakt på urkorn samt havregryn og bløtagte frø🙂 Mye bedre for både tarmflora og metthetsfølelse. Endret 16. januar av Roci Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #18 Del Skrevet 15. januar Gå for knekkebrød. Det er billig,sunt og ikke ultraprossesert (Wasa Husman). Anonymkode: 42fe7...584 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #19 Del Skrevet 15. januar Ts, samboer burde betale minst 2/3 av matbudsjettet. Det er jo ikke greit at sønnen sparer seg opp penger på bekostning av samboeren til far? Anonymkode: 4b074...a1b 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #20 Del Skrevet 15. januar Roci skrev (7 minutter siden): Jeg skrev "for det meste". Jeg har uansett ennå til gode å finne et butikkbakt brød som kan måle seg med mitt hjemmebakte langtidshevede brød med minimalt med gjær,havregryn og bløtagte frø🙂 Mye bedre for både tarmflora og metthetsfølelse. Så brødet ditt har minimalt med gjær. Minimalt med havregryn. Og minimalt med bløtlagte frø? For der er det du skriver. Just sayin’ Anonymkode: 1944e...5ee 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå