Gå til innhold

Når begynte dere med barnebursdag for barnehagebarn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min på 2,5 går på storebarnsavdeling og der blir barnet stadig invitert i bursdager til de andre på avdelingen, de har en regle om å invitere alle eller kun de på sin egen alder, men siden de er så spredt i alder invitere de alle.

Jeg synes det er litt vel tidlig å begynne med dette bursdagskjøret når barnet er 2,5 år, har heller ikke sluttet med dagskurs, så det krasjer. 

Får dårlig samvittighet av å ikke dra, men nei, det blir bare for mye alt for tidlig.

Når begynte deres barn å dra i barnebursdager til de i barnehagen?

Anonymkode: f3af4...16a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når de ble fem på startet vi med feiring hvor vi inviterte barna på avdelingen. 
tidligere enn det ble det feire med kun familie.

Anonymkode: 0eca7...576

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

3 år

Anonymkode: 9be61...6a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fra femårsdagen. 

Anonymkode: 61d28...37d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Min på 2,5 går på storebarnsavdeling og der blir barnet stadig invitert i bursdager til de andre på avdelingen, de har en regle om å invitere alle eller kun de på sin egen alder, men siden de er så spredt i alder invitere de alle.

Jeg synes det er litt vel tidlig å begynne med dette bursdagskjøret når barnet er 2,5 år, har heller ikke sluttet med dagskurs, så det krasjer. 

Får dårlig samvittighet av å ikke dra, men nei, det blir bare for mye alt for tidlig.

Aldri startet før de begynner på skolen. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dagslur*😅

AnonymBruker
Skrevet

Syns bursdager når barna er små er vanskelig å få til. Mest fordi min 3 åring er et A menneske og må legge seg 18:00.

Selskapene barnet har blitt invitert i, har starter i 17.30 tiden på hverdager. Ungen hadde sovnet for kvelden i bilen på vei til selskapet. Helt umulig tidspunkt 😅

For oss hadde det vært bedre om selskapene var på dagtid en helgedag. Vet det er flere som misliker barnebursdager i helgene, så vi må nok vente til skolealder.

Anonymkode: 69497...b72

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er tidlig. Her begynte de siste året. 

Anonymkode: 22716...de2

AnonymBruker
Skrevet

3 år.

Anonymkode: 0b4b0...254

• Liker 1
Gjest jegerrinne
Skrevet

Her var det vanlig det året de fylte 5 år

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å heller være glad for at barnet ditt har blitt inkludert men bare si nei fordi det ikke passer? Det er ikke noe å få dårlig samvittighet for. Og det er ikke alle som synes at det er et "kjør". De som inviterer synes sikkert det er hyggelig for dem og for barna.

I vår barnehage har en del foreldre tenkt det samme som deg og sagt at de ikke vil at noen skal ha bursdag før de er 4. Mitt barn blir 3 i vår og har allerede begynt å snakke om bursdagsselskap (plukket opp fra TV og bøker). Jeg synes det hadde vært hyggelig å invitere barna i samme alder i barnehagen men det er visst ikke greit det da.. Forsøker å finne på noe annet så barnet blir glad likevel.

Anonymkode: f1fa2...bc0

• Liker 1
Skrevet

Feiret første bursdag da hun fylte 5 år. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Planen var å vente til siste året, men barna var sykt gira på det selv. Så ble fra 4 år. Inviterte kun de på eget kull på avdelingen

Anonymkode: ce4aa...a7f

Skrevet

Jeg har 3 barn og de har vært 3 og 4 år første gangen de hadde barneselskap. Begge deler er like vanlig i vår barnehage. 

(Og så er det ingen som har prøvd å legge noen føringer for hva som er "lov", så her er det helt opp til foreldrene både alder, sted og om det ønskes gaver - eneste er at hvis innbydelse deles ut i barnehagen så må det være til hele avdelingen, alle på samme alder, eller alle av samme kjønn). 

Skrevet

Vi begynte med barnebursdager i 1. Klasse på barneskolen. Synes det er grei tid å begynne jeg. Frem til da holder familiefeiring i massevis!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

4 år første barnebursdag. 

Anonymkode: 0d9c0...7c5

AnonymBruker
Skrevet

Vi venter til barnet viser interesse for det. Nå er barnet 3 år og har aldri vært noe opptatt av det. 

Anonymkode: f7f88...1b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har startet på 5.

I eldstes kull var det kun en som feiret 4 års dag, resten startet med 5 års dag.

I yngstes kull er det flere som har feiret 4 års dag, men nok under halvparten. 

Anonymkode: 0360e...133

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her begynte de i barnehagen da de fylte 3. Noen inviterte bare de fra barnehagen og noen inviterte de fra barnehagen sammen med andre venner og familie. Var i helgene, sånn midt på dagen, mulig noen kom senere på grunn av dupp, det tenkte jeg aldri over. Vi syns det var tidlig, men veldig koselig. 

Men passer det ikke for dere er det jo helt greit å si det, ville ikke tenkt noe over det, høres ut som det er mange gjester uansett. 

Ser noen sier der holder med familiefeiring, da ville mitt barn hatt kun en bestemor som gjest. Koselig det, men kan også forveksles med en vanlig søndagsmiddag. Familier er forskjellige. 

Anonymkode: 6dd72...44f

AnonymBruker
Skrevet

3 år er vanlig her, skolestart hørtes veldig sent ut…

Anonymkode: da0ab...335

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...