AnonymBruker Skrevet 15. januar #1 Del Skrevet 15. januar Også ufør, om det er av betydning. Hvorfor/hvorfor ikke? Og ja, siden autister også er like individuelle som mennesker ellers, kan jeg jo fortelle litt om meg: Jeg er snill, pålitelig og til å stole på. Veldig familiekjær, og veldig lojal/trofast mot mine (også venner, men det har jeg ikke hatt så mye av de siste årene). Jeg er også ganske tillitsfull og åpen av meg, og veldig lite dømmende mot folk rundt meg. Vil si jeg er en god lytter/samtalepartner, til tross for litt mer anstrengelse enn andre kanskje. Mine negative sider er at jeg kan være ganske tilbakeholden og beskjeden. Det er vanskelig for meg å «slippe meg løs» rundt mennesker. Jeg er altså ikke den som danser, synger og «skriker» høyest. Jeg kan også være skeptisk til å prøve nye ting, noe som nok bunner i at jeg kan være ganske usikker på meg selv.. Anonymkode: 21107...857 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #2 Del Skrevet 15. januar Du virker jo ganske normal egentlig . Anonymkode: 32c5b...62b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #3 Del Skrevet 15. januar Du høres mer normal ut enn mine normale venninner for å si det sånn Anonymkode: fe458...790 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #4 Del Skrevet 15. januar Ja det kunne jeg absolutt. Jeg trives bedre i grupper der det er plass til mangfold og jeg liker mennesker som er oppriktige og ærlige. Anonymkode: 00b0c...ad6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #5 Del Skrevet 15. januar Ja, det kunne jeg selvfølgelig dersom vi ellers fant tonen. Jeg har en fetter jeg har vokst opp med, som jeg fremdeles er mye med. Han ble ikke diagnostisert før i voksen alder. Jeg hadde ikke tenkt i de baner, han var bare slik han er på godt og vondt ( som vi alle er). Men når han fortalte at han hadde aspergers ( som de sa da), var det likevel sånn aha, ja det stemmer nok. Vi omgås som sagt fremdeles mye, og barna våre overnatter jevnlig hos hverandre. Anonymkode: b07e2...6f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juliv Skrevet 15. januar #6 Del Skrevet 15. januar Ja, selvfølgelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #7 Del Skrevet 15. januar Ja, to av mine aller beste venner er høytfungerende autister. De kjenner ikke hverandre. Den ene er klar over det, og lever fint med det, den andre mener hun er feildiagnostisert. De har to vidt forskjellige funksjonsnivåer. Anonymkode: e3339...c5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #8 Del Skrevet 15. januar Ja, har allerede hatt en venn som hadde autisme, så det ville ikke vært avskrekkende for meg på noen måte. Vi har ikke kontakt lenger, men det har ikke noe med autismen å gjøre. Anonymkode: b6a0d...753 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #9 Del Skrevet 15. januar Klart det. Tror kanskje jeg er det allerede. Anonymkode: c54e1...688 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #10 Del Skrevet 15. januar Ja, jeg er venninne med en høytfungerende autist. Hun fungerer ike i jobb, men ellers så synes jeg egentlig hun fremstår temmelig normal. Anonymkode: 48ec6...d3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #11 Del Skrevet 15. januar Bestevenninna mi har i de senere år fått autismediagnose og hun er et av de fineste menneskene jeg vet om. Jeg er heldig som har hun i livet mitt ❤️ Folk er forskjellige, også de med autisme. Har flere bekjente med autisme og alle mine bekjente er etter det jeg vet fine folk! Anonymkode: d3f58...32c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 15. januar #12 Del Skrevet 15. januar Absolutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #13 Del Skrevet 15. januar Ja, jeg har en venninne som har autisme. Hun har et syn på livet som fascinerer meg og lærer meg mye om hvordan jeg skal takle ulike mennesker i jobben min. Ville aldri vært henne foruten. Anonymkode: 7d10c...7be 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #14 Del Skrevet 15. januar Ja. Jeg er antagelig autist selv, men usikker på om det har noe for seg å utredes. Jeg har ganske normale venner, hvorav enkelte er på spekteret. Anonymkode: 1c786...488 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #15 Del Skrevet 15. januar Jeg driter en lang faen i hvilke diagnoser mine venner har. Jeg forstår at noen har issues som gjør at de ikke alltid er så pålitelige som jeg ønsker, og det vil jeg ta hensyn til, men ellers så er det de samme forventningene jeg har til alle mine venner. Det handler om respekt. Har en ikke respekt så vil jeg ikke ha et vennskap. Anonymkode: 5cc62...43e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 15. januar #16 Del Skrevet 15. januar Selvfølgelig kunne jeg det, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #17 Del Skrevet 15. januar Jeg har en kollega som har asbergers. Ev. høytfungerende autisme. Begrepene blir vel brukt litt om hverandre, så hva som er korrekt er jeg usikker på. Uansett, han er iallfall en kjernekar og faktisk veldig populær blant kolleger, enda han er litt sky og tilbakeholden. Men om man tar initiativ til å prate med han er han veldig åpen og fin å prate med. Selv om han stadig vekk blir bedt med ut og på sosiale ting, har jeg inntrykk av at han trenger tid for seg selv, for det blir ofte avslag fra han. Men han blir fortsatt bedt med ut, da. Men arbeidsplassen min består av en del nerder med detalsjkunnskap og han er én av dem, så kanskje derfor det fungerer greit. Anonymkode: 94659...895 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kommodevaran Skrevet 15. januar #18 Del Skrevet 15. januar Har aspergers/autisme selv, og har aldri hatt noe problem med å få meg venner, så folk har tydeligvis ikke noe imot det. Det har til tider vært litt problematisk, da folk ønsker mye mer av meg (i form av det å tilbringe tid sammen) enn det jeg har kapasitet til å gi. Så har måttet bli flink til å sette grenser for meg selv, og gjør nå så godt jeg kan for å ikke dra på meg flere venner. Hadde jeg hatt ork til flere mennesker i livet mitt, ville jeg ikke hatt noe imot venner med samme diagnose som meg, så lenge vi er en god match, selvfølgelig. Per dags dato er alle mine nærmeste nevrotypiske. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #19 Del Skrevet 15. januar Jeg er venninne med en med høytfungerende autisme, hun er veldig hyggelig. Jeg merker jo at hun har autisme innimellom, men det går som regel fint. Det hjelper å vite diagnosen, for da vet jeg jo hva det er og hvorfor hun er slik hun er innimellom. Anonymkode: 8e619...eda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #20 Del Skrevet 15. januar Nei. De med autisme som er ufør som jeg kjenner til, er slitsomme sosialt (og mere til, men trenger ikke å utdype) Er man såpass preget at man er ufør, så er man ikke så høytfungerende som man selv tror. Anonymkode: 2ef5d...df6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå