Gå til innhold

Øve på intramuskulær injeksjon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg skal snart i praksis og vil øve på intramuskulær injeksjon hjemme, slik at jeg får det litt i fingrene. Vi har øvd på studiet, men det er bare 1 gang, og jeg føler meg fortsatt usikker på det å sette, selv om jeg kan prosedyren. Jeg skal kjøpe sprøyter og saltvann på apoteket.
Men, hva kan jeg øve på som ligner mest på virkeligheten? Appelsiner? Er det lurt å øve på venner og familie, eller bør jeg la være? Er lite man kan gjøre feil for all del, så lenge jeg aspirerer. Men samtidig blir usikker på hva som er lurt og ikke mtp at jeg ikke er ferdig utdannet enda.

Tusen takk for svar :)

Anonymkode: 7dd88...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, du bør ikke øve på venner og familie. I verste fall setter du kanylen i en nerve og kan påføre nerveskade. Å stikke en nål i en appelsin vil du heller ikke lære noe særlig av. Det du vil lære av, er å sette injeksjon på et menneske under veiledning fra sykepleier i praksis. 

Anonymkode: 60781...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bananskall gir faktisk en ganske grei følelse av å stikke en 80-åring med seig hud. 😅

Anonymkode: ac49e...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke øv på familie eller venner. I verste fall kan du påføre dem en nerveskade  Vent til du er i praksis og få veiledning av sykepleier :)   

Anonymkode: d1e5e...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...