AnonymBruker Skrevet 15. januar #1 Del Skrevet 15. januar Hei. Jeg skal snart i praksis og vil øve på intramuskulær injeksjon hjemme, slik at jeg får det litt i fingrene. Vi har øvd på studiet, men det er bare 1 gang, og jeg føler meg fortsatt usikker på det å sette, selv om jeg kan prosedyren. Jeg skal kjøpe sprøyter og saltvann på apoteket. Men, hva kan jeg øve på som ligner mest på virkeligheten? Appelsiner? Er det lurt å øve på venner og familie, eller bør jeg la være? Er lite man kan gjøre feil for all del, så lenge jeg aspirerer. Men samtidig blir usikker på hva som er lurt og ikke mtp at jeg ikke er ferdig utdannet enda. Tusen takk for svar Anonymkode: 7dd88...3c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #2 Del Skrevet 15. januar Nei, du bør ikke øve på venner og familie. I verste fall setter du kanylen i en nerve og kan påføre nerveskade. Å stikke en nål i en appelsin vil du heller ikke lære noe særlig av. Det du vil lære av, er å sette injeksjon på et menneske under veiledning fra sykepleier i praksis. Anonymkode: 60781...c94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #3 Del Skrevet 15. januar Bananskall gir faktisk en ganske grei følelse av å stikke en 80-åring med seig hud. 😅 Anonymkode: ac49e...f1b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #4 Del Skrevet 15. januar Ikke øv på familie eller venner. I verste fall kan du påføre dem en nerveskade Vent til du er i praksis og få veiledning av sykepleier Anonymkode: d1e5e...2bb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #5 Del Skrevet 16. januar Appelsin er litt hardere enn hud i hvert fall. Men kan ikke helt komme på noe som ligner på hud 😅 Tror du lærer mer enn nok i praksis, det er som du sier ikke så mye å gjøre feil. Og jeg tror heller ikke du lærer så mye av å injisere frukt, det er liksom mer stressende å sette på en person. Er mer omstendighetene som gjør det tricky, ikke selve handlingen. Anonymkode: c29c9...a8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå