Gå til innhold

Hjelp mot tørre øyne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Sliter med tørre øyne og bruker linser. Har nevnt det til optiker og fått oppgraderte linser med mer fukt, samt dråper. Allikevel er øynene så tørre! Øynene er også fullt av små blodårer pga dette som ser grusomt ut, synet blir dårligere og det er veldig ubehagelig. Klarer ikke å bli komfortabel med briller så de bruker jeg bare når jeg må.. Finnes det noe hjelp å få?

Anonymkode: d1e87...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sliter med tørre øyne og bruker linser. Har nevnt det til optiker og fått oppgraderte linser med mer fukt, samt dråper. Allikevel er øynene så tørre! Øynene er også fullt av små blodårer pga dette som ser grusomt ut, synet blir dårligere og det er veldig ubehagelig. Klarer ikke å bli komfortabel med briller så de bruker jeg bare når jeg må.. Finnes det noe hjelp å få?

Øyedråper?

Anonymkode: a94bf...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Øyedråper?

Anonymkode: a94bf...16b

Bruker øyedråper, men det hjelper bare noen minutter dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mye skjermtid? Tørt inneklima? Holdt på lenge? Andre sykdommer kan også gi tørre øyne, har du vært hos fastlegen for en sjekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Millinea skrev (1 minutt siden):

For mye skjermtid? Tørt inneklima? Holdt på lenge? Andre sykdommer kan også gi tørre øyne, har du vært hos fastlegen for en sjekk?

Jeg jobber med skjerm så blir nok litt mye skjerm ja uten at jeg kan gjøre så mye med det. Hva slags sykdommer da og kan man få noe for det i såfall? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har akkurat vært hos optikeren og han lurte på om jeg hadde tørre øyne, fordi han så at jeg hadde øyemidd (demodex) og det gjorde at øynene var tørre. 
Ekkelt, oh yes! Men bare 1 mnd med våtserviettbehandling så er det borte.

Anonymkode: 3e888...6de

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for masse gode tips! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde også latt øynene hvile over en god periode ved å bruke briller i en måned. Skal ikke se bort i fra at det kommer seg da.

Anonymkode: 46686...436

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøp pukka castor olje ta litt på en q tip og gni inn i enden av øynene mot nesen. Dette er trygt, og er til å med noen øyendråper som har castor olje i seg. Det må være  ren olje. Dette kurerte mine tørre øyner etter jeg begynte å fjerne maskara rester med oljen og q tip da forsvant tørre øyner fort.

Anonymkode: d0612...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kjøp pukka castor olje ta litt på en q tip og gni inn i enden av øynene mot nesen. Dette er trygt, og er til å med noen øyendråper som har castor olje i seg. Det må være  ren olje. Dette kurerte mine tørre øyner etter jeg begynte å fjerne maskara rester med oljen og q tip da forsvant tørre øyner fort.

Og må nevne at det må brukes før sengetid det er nok.  ikke på morningen før linser og mens man har på linser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

https://www.vitusapotek.no/oyne-og-ore/oyedraper/torre-oyne/blepha-eyebag-varmende-oyemaske-1-stk-/p/877280?srsltid=AfmBOor2ruJWF_ew-FH_jEh7c80Ed-So-6Di2xpVCg75fW908_qaSWbf

Jeg ble anbefalt denne masken hos Brilleland, fordi jeg har tørre øyne og en tilstoppet kjertel ved våtkanten som gir meg enda tørrere øyne.

Har akkurat begynt å bruke den, så har ikke fått noe resultat enda

Anonymkode: 8e50d...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...