AnonymBruker Skrevet 15. januar #1 Del Skrevet 15. januar Jeg har mitt 1 barn på vgs. Går 1 året. Nå har vi fått brev med spørsmål om vi vil ha fagsamtaler med lærere i ulike fag. Hvor viktig er dette hvis ungdommen gjør det greit på skolen? Anonymkode: bdc3c...dfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #2 Del Skrevet 15. januar Jeg møter opp på disse samtalene, og det gjør alle jeg kjenner også. Godt for skole-hjem samarbeid, og normal oppfølging av ungdommene sine. Her prater læreren mest direkte med ungdommen, men vi kan spørre dersom det er noe. Og prater selvfølgelig litt. Anonymkode: 5e23f...80c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #3 Del Skrevet 15. januar Jeg er litt inhabil siden jeg her kontaktlærer på vgs. Disse samtalene er svært viktig også der ungdommen gjør det bra. Mange ungdommer deler lite eller ingen ting hjemme. Her har foreldrene en flott mulighet til å få med seg hva som skjer i ungdommens liv. Klassemiljø, er et felles ansvar, for å få til et godt klassemiljø, trenger jeg ofte hjelp av foreldrene. Etter min erfaring, er det ofte de foreldrene jeg gjerne skulle hatt en samtale med som uteblir. Disse samtalene er ment til faglig og sosial utvikling. Selv om de begynner å bli store, er det mange som fremdeles trenger støtte hjemmefra. Anonymkode: 41dc7...38e 1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #4 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er litt inhabil siden jeg her kontaktlærer på vgs. Disse samtalene er svært viktig også der ungdommen gjør det bra. Mange ungdommer deler lite eller ingen ting hjemme. Her har foreldrene en flott mulighet til å få med seg hva som skjer i ungdommens liv. Klassemiljø, er et felles ansvar, for å få til et godt klassemiljø, trenger jeg ofte hjelp av foreldrene. Etter min erfaring, er det ofte de foreldrene jeg gjerne skulle hatt en samtale med som uteblir. Disse samtalene er ment til faglig og sosial utvikling. Selv om de begynner å bli store, er det mange som fremdeles trenger støtte hjemmefra. Anonymkode: 41dc7...38e Skjønner 😉 Men vi må krysse av for hvilke faglærere vi vil snakke med. Krysse av for alle? Eller velge noen ? Anonymkode: bdc3c...dfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #5 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skjønner 😉 Men vi må krysse av for hvilke faglærere vi vil snakke med. Krysse av for alle? Eller velge noen ? Anonymkode: bdc3c...dfb Snakk med ungdommen om det er noen fag som er mer utfordrende enn andre, enten faglig eller sosialt. Ellers ville jeg nok ha prioritert avgangsfag og et av fagene de har kontaktlærer. Anonymkode: 41dc7...38e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #6 Del Skrevet 15. januar Som lærer på vgs vil jeg si ikke viktig. Vi tar kontakt med foreldre om det er noe bekymringsverdig, og nå er elevene så gamle at det er unødvendig å møtes bare for å si at alt er ok. Hos oss er det heller ikke vanlig å snakke med faglærere, bare med kontaktlærer. Anonymkode: 50ee5...665 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gobbledigook Skrevet 15. januar #7 Del Skrevet 15. januar Er det vanlig med utviklingssamtaler på vgs? Vi hadde ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #8 Del Skrevet 15. januar gobbledigook skrev (1 time siden): Er det vanlig med utviklingssamtaler på vgs? Vi hadde ikke det. Jeg vet ikke. Har ikke hatt barn på vgs før 😃 Anonymkode: bdc3c...dfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #9 Del Skrevet 15. januar gobbledigook skrev (1 time siden): Er det vanlig med utviklingssamtaler på vgs? Vi hadde ikke det. Det har vært vanlig i mange år ja. Vi hadde heller ikke da jeg gikk på videregående selv på 90-tallet. Men hvertfall i 10 år som jeg vet, og antageligvis lenger enn det. Anonymkode: 5e23f...80c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #10 Del Skrevet 15. januar gobbledigook skrev (1 time siden): Er det vanlig med utviklingssamtaler på vgs? Vi hadde ikke det. Vi hadde det, jeg gikk på vgs i 04-07, riktignok på en privatskole, så kanskje det er mer vanlig der enn i offentlige skoler🤔 Anonymkode: 85d95...43a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gobbledigook Skrevet 15. januar #11 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Det har vært vanlig i mange år ja. Vi hadde heller ikke da jeg gikk på videregående selv på 90-tallet. Men hvertfall i 10 år som jeg vet, og antageligvis lenger enn det. Anonymkode: 5e23f...80c Jeg gikk på videregående for 10 år siden, men det er vel kanskje noe skolene kan bestemme selv om de skal gjennomføre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #12 Del Skrevet 15. januar gobbledigook skrev (6 minutter siden): Jeg gikk på videregående for 10 år siden, men det er vel kanskje noe skolene kan bestemme selv om de skal gjennomføre Det er mulig ja, det vet jeg ikke. Jeg var hvertfall for min eldste for 10 år siden, og det virket ikke som det var et helt nytt system da. Jeg husker jeg spurte venner med eldre barn om dette var vanlig, og de sa de hadde også vært for sine. Anonymkode: 5e23f...80c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #13 Del Skrevet 15. januar gobbledigook skrev (55 minutter siden): Jeg gikk på videregående for 10 år siden, men det er vel kanskje noe skolene kan bestemme selv om de skal gjennomføre Nei, vi kan ikke bestemme det. Det er et krav at vi skal gjennomføre minst en utviklingssamtale i løpet av året, helst to. Det har vært sånn i alle de 20 årene jeg har jobbet som lærer. Siden jeg jobber på vg2, pleier jeg å ha en, da flere blir 18 i løpet av skoleåret. Jeg holder en samtale nå i disse tider. Det er oppsummering fra første termin og eleven setter mål for neste termin. Samt at vi går igjennom orden/adferd, klassemiljø og veien videre. Anonymkode: 41dc7...38e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 16. januar #14 Del Skrevet 16. januar Ja er nå vanlig møtte opp hos sønnen, samme hos jenta. Husker at mine foreldre å ble bedt på det på slutten av 90 tallet og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #15 Del Skrevet 16. januar Fagsamtaler her er mellom elev og lærer. Anonymkode: d8c35...cca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #16 Del Skrevet 16. januar Vi har fagsamtaler mellom lærer og elev på vår vgs, men også "åpen dag" hvor foreldrene kan komme og booke oss lærere for en samtale. De fleste foreldre ville prate med mattelærerne, så der var lang kø. Men jeg hadde også foreldre som kom i mitt fag. Vi har også foreldrekveld men da med kun kontaktlærer. Hilsen faglærer på offentlig vgs. Anonymkode: 4fe00...00a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå