Gå til innhold

Dere som har tatt sertifikatet i nyere tid, hvilke læringsressurser anbefaler dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Planlegger øvelseskjøre og ta sertifikatet ila. året (starter med null erfaring). Ser at det finnes ganske mange læringsressurser på nett, bl.a. i appstore, men ser også at anmeldelsene av disse er blandet, hvor noen påstår at de svarte på prøven det som de lærte av appene, men fikk feil osv.

Tar gjerne imot andre tips også

På forhånd takk for svar 

Anonymkode: 43e47...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Appen til teroritentamen var den beste jeg hadde da jeg pugga teori, spørsmålene er veldig likt fornulert. de på selve prøven. 

Jeg hadde dårligst erfaring med testen, noen av spørsmålene var direkte feil svar. 

Anonymkode: ae2e4...2d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Betalte for teoritentamen i 2 uker før teoriprøven. Besto med en feil :) Men hadde også en bok jeg leste i, det er også mye på youtube og tiktok. Mange kjøreskoler som legger ut bra videoer.

Anonymkode: fc3ce...c3a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tok lappen i fjor høst. Skaffet meg Teoritentamen og tok teoriprøven i fjor sommer, før jeg meldte meg på kjøreskole. Den boka man brukte før ligger inne der, og jeg sto på prøven med 0 feil (men jeg er lettlært, skal sies). Anbefaler å ta den før du begynner å kjøre aktivt, da kan du jo allerede teorien og skilting - jeg synes hvertfall det var gøy å faktisk få oppleve og prøve alt jeg hadde lest om. Men dette er nok individuelt. Bare vær obs på at vi går inn i en tid hvor veldig mange skal ta lappen, trykket er litt lettere på kjøreskole og hos SSV på høsten og vinteren, så jeg bille begynt i dag allerede 😊

Anonymkode: 12e32...834

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 15.1.2025 den 14.21):

Appen til teroritentamen var den beste jeg hadde da jeg pugga teori, spørsmålene er veldig likt fornulert. de på selve prøven. 

Jeg hadde dårligst erfaring med testen, noen av spørsmålene var direkte feil svar. 

Anonymkode: ae2e4...2d4

Ekspander  

Takk, tar en titt på teoritentamen. Hvilken test viser du til? En app som heter førertesten eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 15.1.2025 den 20.07):

Betalte for teoritentamen i 2 uker før teoriprøven. Besto med en feil :) Men hadde også en bok jeg leste i, det er også mye på youtube og tiktok. Mange kjøreskoler som legger ut bra videoer.

Anonymkode: fc3ce...c3a

Ekspander  

Ja det er mye ressurser ser jeg. Jeg er nok litt nevrotisk av meg, liker å forholde meg til en hovedkilde som jeg vet er komplett teori, for så heller å supplere med annet senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 16.1.2025 den 9.37):

Tok lappen i fjor høst. Skaffet meg Teoritentamen og tok teoriprøven i fjor sommer, før jeg meldte meg på kjøreskole. Den boka man brukte før ligger inne der, og jeg sto på prøven med 0 feil (men jeg er lettlært, skal sies). Anbefaler å ta den før du begynner å kjøre aktivt, da kan du jo allerede teorien og skilting - jeg synes hvertfall det var gøy å faktisk få oppleve og prøve alt jeg hadde lest om. Men dette er nok individuelt. Bare vær obs på at vi går inn i en tid hvor veldig mange skal ta lappen, trykket er litt lettere på kjøreskole og hos SSV på høsten og vinteren, så jeg bille begynt i dag allerede 😊

Ekspander  

Planen er å kjøpe en bruktbil med manuell girkasse, da jeg har veldig lyst å lære det. Så det blir nok et år med mye øvelseskjøring før jeg kanskje til høsten eller noe prøver å få sertifikatet.

Et spørsmål, jeg ser at teoritentamen kan man i meste fall kun ha fra måned til måned. Da blir det fort dyrt om man ønsker lese jevnlig over et helt år..

Boken som ligger der inne, er det veien til førerkortet du sikter til da? Husker du om man kunne laste denne og/eller andre ressurser ned og bruke dem etter abonnementet er utgått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 17.1.2025 den 4.13):

Planen er å kjøpe en bruktbil med manuell girkasse, da jeg har veldig lyst å lære det. Så det blir nok et år med mye øvelseskjøring før jeg kanskje til høsten eller noe prøver å få sertifikatet.

Et spørsmål, jeg ser at teoritentamen kan man i meste fall kun ha fra måned til måned. Da blir det fort dyrt om man ønsker lese jevnlig over et helt år..

Boken som ligger der inne, er det veien til førerkortet du sikter til da? Husker du om man kunne laste denne og/eller andre ressurser ned og bruke dem etter abonnementet er utgått?

Ekspander  

Det holder å lese 1 måned. Jeg leste intensivt i fire uker og bestod med 2 feil.

Anonymkode: 995d3...f6d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 17.1.2025 den 4.13):

Ekspander  

Det er de som har skrevet boken Veien til førerkortet som har vært med på å lage innholdet i appen ja. Ang test som du spurte en annen om, så kan du ta tester inne på Appen - både "teoriprøver", du kan teste deg på skilt og du kan spille spill med trafikkregler/vikeplikt etc. 

Ja, du betaler for en måned eller en uke om gangen. Du kan også kjøpe en tilleggsdel rett før oppkjøring hvor du bla får grundig gjennomgang av sikkerhetsspørsmålene (jeg kjøpte denne for 24t og anbefales!). Kan like gjerne bare melde deg opp til teorien nå, kjøpe en måned (eller en uke) og få det unnagjort. du trenger IKKE øve på teorien et helt år :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...