Gå til innhold

Sorggruppen skaper stress hos meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg tenker å sende henne en e-post i helgen om at jeg har mer enn nok med meg selv, og ikke synes noe om at vi blir pålagt å bake til sorggruppen, så får jeg se hva jeg får av tilbakemelding .

Ts

Anonymkode: 2bfd7...4be

Du trenger ikke det. Tror du oppfatter det som et pålegg, folk sier bare det de ønsker og mener, men du er jo helt fri til å ta med det DU vil. Må ikke ta det så bokstavelig. 

Anonymkode: c90cb...07d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.1.2025 den 22.45):

Ikke la dem styre. Eldre folk kan være altfor bakeglade. Det er generasjonen deres. Ta med frukt. Det var alle andre som bestemte at det skulle være kake over hodet ditt. Du får også bestemme selvfølgelig. De har 150 kaker neste møte. Bra med litt frukt.

Anonymkode: a6214...aea

Det var ikke alle andre, det var to personer… Sikkert mange som blir like glade for en sjokoladebit. 

Anonymkode: c90cb...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen ganger når dugnader på skolen til barna kom litt brått på meg kjøpte jeg en ferdigkake og klinte på sånn ferdig mix glasur. Da ser den hjemmelaget ut. Og er jo det på en måte.. Smilte og sa ja når jeg ble spurt om jeg hadde laget den. Fant oppskriften på nettet, husker bare ikke nøyaktig hvor 😄 Bare finn noe uten egg. Trykk den litt ned. Evt sett sammen to små. Kjempelett. Og litt morsomt. 

Anonymkode: 4487a...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du virker litt lite løsningsorientert her. Bare kjøp med et eller annet og blås i hva de andre tenker og mener, det er strengt tatt ikke ditt problem. Når det gjelder minneboksen har nok terapeuten jobbet mye med dette tidligere og vet hva h*n gjør. 

Anonymkode: 0ab0c...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir litt forundret over å lese tråden, for det med baksten er et ikke-problem. Det er altså to damer som har nevnt at det må være hjemmebakst, men disse to har ikke noe mer å si i saken enn det TS har. Dermed kan TS gjøre akkurat som hun vil.

Hvis TS ikke orker å gå innom bakeren for å finne noe som passer, så kan hun bare gå i matbutikken og kjøpe en boks med druer, eller en eske med sjokolade. Da har hun bidratt, og hva som skal tas med er virkelig opp til hver enkelt. Det er ikke barnehagen, dette her, og heller ikke noe selskap.

Og før noen synes jeg holder en brysk tone, så har jeg vært gjennom tap av flere av mine nærmeste selv. Så jeg vet godt hva en sorgprosess er, uten at jeg har deltatt i noen gruppe for nettopp det.

Tenker bare at det er ikke andre deltakere som kan diktere noe som helst, det er opp til hver enkelt.

Den minneboksen ville jeg også ha ventet med, om jeg ikke kjente meg klar. Det kan ingen diakon protestere mot. Han/hun foreslår noe, så er det opp til den enkelte om det passer for henne/ham. Hvis TS heller bare vil prate, så gjør hun det.

Anonymkode: fcff3...e7e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...