AnonymBruker Skrevet 16. januar #81 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (På 15.1.2025 den 15.36): Ts her Jeg vet ikke om det er fordi at jeg er utmattet på grunn av me som gjør at jeg synes det er stress med den allergibakingen, eller om det er sorgen som tapper meg for krefter😔 Anonymkode: 2bfd7...4be Er bare å kjøpe en allergivennlig kake. De er jo blitt gode på det. Og si at du har bakt den selv hvis du ikke tør si den er kjøpt. Jrg hadde lett gjort begge deler. Sagt jeg ikke orket og at jeg kjøpte den, eller latt som jeg kjøpte den. Trenger ikke være et problem. Anonymkode: a6214...aea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #82 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (På 15.1.2025 den 16.26): Nå lager du bare enda mer stress for deg selv. Du trenger ikke en sorggruppe bestående av pensjonister som er ensomme. Anonymkode: 25fc1...f8c Det var da VELDIG til forakt da. Man blir ikke noe bedre av å se ned på andre. Anonymkode: a6214...aea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #83 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): De andre deltakerne sa hva jeg skulle bake og ta med, som passet sammen med det som de skulle bake, så da føler jeg at jeg må gi beskjed på forhånd at jeg ikke kommer med bakst, eller? Har lyst å drite i å ta med noe som helst egentlig. Ts Anonymkode: 2bfd7...4be Ikke la dem styre. Eldre folk kan være altfor bakeglade. Det er generasjonen deres. Ta med frukt. Det var alle andre som bestemte at det skulle være kake over hodet ditt. Du får også bestemme selvfølgelig. De har 150 kaker neste møte. Bra med litt frukt. Anonymkode: a6214...aea 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #84 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): De andre deltakerne sa hva jeg skulle bake og ta med, som passet sammen med det som de skulle bake, så da føler jeg at jeg må gi beskjed på forhånd at jeg ikke kommer med bakst, eller? Har lyst å drite i å ta med noe som helst egentlig. Ts Anonymkode: 2bfd7...4be Ok, hvis du føler deg roligere av å ta en telefon til diakonen, så bare gjør det så du kan falle til ro og slippe å kverne over dette. Jeg tror du har tankekjør av sorgen, og overtenker her. ❤️ Anonymkode: 636b7...ba0 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #85 Del Skrevet 16. januar Ikke ta med noe om du ikke har lyst. Blir nok masse bakst og kaker om absolutt alle 12 skal ta med noe og det er det ikke behov for. Anonymkode: 8a860...213 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #86 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (På 15.1.2025 den 16.24): Nå er det lange ventelister hos psykolog og jeg blir heller ikke prioritert, da jeg har sorg etter dødsfall som ikke er en diagnose, og må dermed gå til privat psykolog som jeg ikke har økonomi til nå. Jeg kan sikkert kontakte lederen av gruppen og be om å få slippe å ta med hjemmebakst, og avvente med minneboksen og se på hva de andre deltakerne har laget. Ts Anonymkode: 2bfd7...4be Kom på: har du noen forsikring som dekker psykolog? Jeg oppdaget at jeg har selvhjelps-appen Braive via min personforsikring hos Gjensidige. I den kan man få 5 tiner gratis med psykolog e.l. Har bare testet selvhjellsdelen (som er fin for meg som er utbrent), ikke testet psykologen ennå. Vil tro andre forsikringsselskap har liknende tjenester. Ellers støtter jeg de som foreslår å revurdere denne gruppa. Går det an å få 1-til-1- samtale med presten isteden? Eller har kommunen noen tilbud via frisklivssentral e.l? Anonymkode: 0416f...e1d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #87 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (55 minutter siden): De andre deltakerne sa hva jeg skulle bake og ta med, som passet sammen med det som de skulle bake, så da føler jeg at jeg må gi beskjed på forhånd at jeg ikke kommer med bakst, eller? Har lyst å drite i å ta med noe som helst egentlig. Ts Anonymkode: 2bfd7...4be Du kan bare si at du ikke er normalt god på baking så "woila" det ble frukt. Uansett så er du kanskje nøye på hva du spiser 😉 Anonymkode: b2e68...316 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #88 Del Skrevet 23. januar Vilde78 skrev (På 15.1.2025 den 14.55): Lag minneboksen, så kan du heller utfordre deg selv sakte på innholdet i den. Litt av poenget med en sorggruppe er å utfordre seg selv litt, for å kunne komme seg videre etter hvert. For det er det du må. Du må selv kjenne på hva som er nok utfordring, men å lage selve boksen bør du gjøre, tenker jeg. Angående baksten, dette er bare tull. Ta med noe du har kjøpt (ikke dyrt!), after eight eller en wienerstang fra butikken gjør susen. Om noen kommenterer (får håpe det holder seg for gode til det), så sier du at du ikke rakk, og at det er nok hjemmebakst her uansett (de andre har sikkert tatt med). Sjokolade smaker nydelig til kaffe! Så kjør på ❤️ du sier som sant er-,jeg er kronisk syk og oppå sorgen er bakst det siste jeg har energi og motivasjon til. Om de ikke aksepterer det eller greier å forstå det hadde jeg heller funnet en sorggruppe på nett. eller KG. Jeg er og sorg og greier ikke spise, har problemer med å gå ut døra eller opprettholde egen hygiene. Bare glem å be meg bake noe, hadde begynt å gråte bare av tanken fordi jeg er så langt nede. Du tar med en after 8 som alltid slår an, og driter i hva folk forventer. Du er faen meg i sorg. Kjenner meg provosert på dine vegne faktisk. Anonymkode: e2500...b8c 2 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #89 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): du sier som sant er-,jeg er kronisk syk og oppå sorgen er bakst det siste jeg har energi og motivasjon til. Om de ikke aksepterer det eller greier å forstå det hadde jeg heller funnet en sorggruppe på nett. eller KG. Jeg er og sorg og greier ikke spise, har problemer med å gå ut døra eller opprettholde egen hygiene. Bare glem å be meg bake noe, hadde begynt å gråte bare av tanken fordi jeg er så langt nede. Du tar med en after 8 som alltid slår an, og driter i hva folk forventer. Du er faen meg i sorg. Kjenner meg provosert på dine vegne faktisk. Anonymkode: e2500...b8c Takk , du skrev det jeg tenker selv. Vi sørger forskjellig og for noen er det terapi i å bake, mens for andre er det som å bestige Mount Everest på én dag. Her er det lederen av sorggruppen som burde bestemt og ikke deltakerne som absolutt må ha "kaffimat". Ønsker deg alt godt ❤️ Ts Anonymkode: 2bfd7...4be 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 23. januar #90 Del Skrevet 23. januar Tok du med bakst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #91 Del Skrevet 23. januar Ja, ts, gikk det bedre denne gangen? 😊 Anonymkode: 636b7...ba0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #92 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Ja, ts, gikk det bedre denne gangen? 😊 Anonymkode: 636b7...ba0 Skal ikke dit før på tirsdag neste uke, og har ikke bestemt meg om jeg kjøper en kake i frysedisken hos Extra, om jeg tar med en pose twist eller gir blaffen i å ta med noe. Ts Anonymkode: 2bfd7...4be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #93 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skal ikke dit før på tirsdag neste uke, og har ikke bestemt meg om jeg kjøper en kake i frysedisken hos Extra, om jeg tar med en pose twist eller gir blaffen i å ta med noe. Ts Anonymkode: 2bfd7...4be Ok 😊 Jeg håper ikke du lar tankekjøret ditt ta overhånd, og overtenker dette i en uke til ❤️ Uansett hvordan de har formulert seg, så er jeg overbevist om at så nøye er det ikke hva du tar med. At du tar med noe ( innen din kapasitet) kan nok være nyttig for deg også, at man føler selv man har bidratt 😊 Anonymkode: 636b7...ba0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 24. januar #94 Del Skrevet 24. januar Frukt som alternativ til kake er og en fin ting. Merker at mange ofte synes det er vel mye kaker her og der så oppkuttet frukt er jo ikke å forakte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #95 Del Skrevet 24. januar MiominMio skrev (50 minutter siden): Frukt som alternativ til kake er og en fin ting. Merker at mange ofte synes det er vel mye kaker her og der så oppkuttet frukt er jo ikke å forakte. Jeg foreslo frukt men det ble nedstemt fordi damene ønsket hjemmebakst til kaffen. ts Anonymkode: 2bfd7...4be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #96 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg foreslo frukt men det ble nedstemt fordi damene ønsket hjemmebakst til kaffen. ts Anonymkode: 2bfd7...4be Men skulle ikke du slå på tråden til diakonen, slik at du kunne slå deg litt til ro? Du kommer til å bli uvel av å kverne så mye på dette ❤️ Anonymkode: 636b7...ba0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #97 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Men skulle ikke du slå på tråden til diakonen, slik at du kunne slå deg litt til ro? Du kommer til å bli uvel av å kverne så mye på dette ❤️ Anonymkode: 636b7...ba0 Jeg tenker å sende henne en e-post i helgen om at jeg har mer enn nok med meg selv, og ikke synes noe om at vi blir pålagt å bake til sorggruppen, så får jeg se hva jeg får av tilbakemelding . Ts Anonymkode: 2bfd7...4be 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 24. januar #98 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg foreslo frukt men det ble nedstemt fordi damene ønsket hjemmebakst til kaffen. ts Anonymkode: 2bfd7...4be Er det damene som bestemmer. Som noen sier her - snakk med diakonen. De er de som styrer gruppen. Ikke la deg styre av at damene ønsker kakebakst du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #99 Del Skrevet 24. januar Hva tror du vil skje om du ikke baker egentlig? Du kan bare si det som det er at det har du ikke kapasitet til nå. Anonymkode: 1be21...e4b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #100 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (På 15.1.2025 den 15.41): Jeg skal bake allergivennlig siden jeg ikke tåler godt egg. Tilbød meg å ta med frukt eller konfekt, men da sa de to andre som ikke tåler egg at hjemmebakst var best.🙁 Ts Anonymkode: 2bfd7...4be Ja men - det var 2 personer i en større gruppe. Og de bestemmer ikke over deg. Sikkert ikke alle som var enig med dem! De kan jo ønske seg hva de vil, det betyr ikke at du må gi dem det. Skjønner ikke helt hvorfor du tror det? Jeg baker nesten aldri. Er det min tur til å ta med noe på jobb f eks, blir det wienerstang fra bakeren. Det går ned på høykant, selv om alle synes det er mest stas med hjemmebakt. Anonymkode: c90cb...07d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå