AnonymBruker Skrevet 15. januar #21 Del Skrevet 15. januar Det er helt i starten av kurset og du er kanskje ikke på samme sted i fht sorgen som de er vant med at deltakerene er. Det tenker jeg må være helt ok. Du har også me og jeg vet jo ikke så mye om det men det gjør kanskje sorgprosessen tyngre for deg. Har menigheten en diakon så ville jeg snakket med den evt snakket med kursholder i kontortid utenom kurset. Det kan ikke kreve kake og boks, de bare utfordrer. Hvis du ikke klarer det denne uka så klarer du det kanskje senere. Anonymkode: b2e68...316 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #22 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er helt i starten av kurset og du er kanskje ikke på samme sted i fht sorgen som de er vant med at deltakerene er. Det tenker jeg må være helt ok. Du har også me og jeg vet jo ikke så mye om det men det gjør kanskje sorgprosessen tyngre for deg. Har menigheten en diakon så ville jeg snakket med den evt snakket med kursholder i kontortid utenom kurset. Det kan ikke kreve kake og boks, de bare utfordrer. Hvis du ikke klarer det denne uka så klarer du det kanskje senere. Anonymkode: b2e68...316 Hadde jeg vært frisk, i jobb og hatt energi vet jeg sorgen hadde vært lettere for meg. Nå krever situasjonen jeg er i mye krefter, og det å gjøre mye ekstra fysisk som å handle råvarer og bake allergivennlig mat, i tillegg til tunge mentale oppgaver blir bare for mye. Jeg er ikke der for å spise kaker og skravle om hekling eller hofteoperasjoner, som temaet for kaffepausern ble i dag. Ts Anonymkode: 2bfd7...4be 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #23 Del Skrevet 15. januar Det er ingen som kan kreve at du baker, kjøp med noe. Anonymkode: 36cf5...914 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #24 Del Skrevet 15. januar Såpass negativ som du er til alt og alle i denne gruppen, så er det nok ikke gruppen for deg. Det er helt fair. Ikke delta hvis det bare blir til frustrasjon for deg. Anonymkode: 280c7...fd0 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #25 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hadde jeg vært frisk, i jobb og hatt energi vet jeg sorgen hadde vært lettere for meg. Nå krever situasjonen jeg er i mye krefter, og det å gjøre mye ekstra fysisk som å handle råvarer og bake allergivennlig mat, i tillegg til tunge mentale oppgaver blir bare for mye. Jeg er ikke der for å spise kaker og skravle om hekling eller hofteoperasjoner, som temaet for kaffepausern ble i dag. Ts Anonymkode: 2bfd7...4be Jeg mener jo at du burde gi dette en sjanse, men det virker som om alt blir helt feil for deg? Folk er jo forskjellige, og det er ganske vanlig at folk bruker pausene på å snakke om noe helt annet enn temaet for selve møtet. Jeg liker det heller ikke, men noe må man bare bite i seg for å få med seg den delen man finner fruktbar/positiv. Anonymkode: d285f...261 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #26 Del Skrevet 15. januar Jeg forstår deg så godt, TS! Jeg har periodevis utmattelse (ikke ME), og det å skulle ta med hjemmebakst (attpåtil allergivennlig) hadde stresset meg såpass at i en dårlig periode hadde det tatt det jeg har av energi å skulle forholde meg til et slikt 'krav'. Jeg hadde rett og slett kjøpt noe å ta med, hvis du finner noe som er allergivennlig. Jeg forstår at du ikke er klar for å se på bilder eller gå gjennom sakene etter din kjære - det kommer etter hvert. Kan du skaffe en fin eske i mellomtiden, en som er ferdig dekorert med noe som minner deg om din kjære, eller dekorere en eske med noe som minner deg om vedkommende, men ikke er ansiktsbilder? Jeg tenker favorittfargen, favorittblomsten, fisk hvis din kjære likte å fiske for eksempel? Som et slags 'kompromiss' for å begynne å åpne opp for sorgen, uten å hoppe i det med bilder... Hensikten med minneboksen er nok å skulle kjenne på den vonde følelsen av tap, for så å smått om senn finne frem til å kjenne på glede over det man hadde sammen med savnet etter den man mistet. Det er fullt forståelig at det kan ta tid å komme dit, men det er en prosess man må gjennom for å kunne bearbeide sorgen og tapet. Det kan være hjerteskjærende vondt, men er nødvendig. Ta det i ditt tempo. Anonymkode: a5bee...dca 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #27 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er ikke der for å spise kaker og skravle om hekling eller hofteoperasjoner, som temaet for kaffepausern ble i dag. Ts Anonymkode: 2bfd7...4be Akuratt dette må du forvente i en gruppe. Folk skal jo fortelle sårbare ting om seg selv, og de fleste synes det er lettere dersom man har litt småprat i pausen. De fleste føler seg mer kjent og bekvem med hverandre da. Jeg er ikke helt sikker på om dette er riktig forum for deg? Anonymkode: 636b7...ba0 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 15. januar #28 Del Skrevet 15. januar Om det skaper så mye stress for deg så la vær, om det føles som om det er mer jobb og stress - så vil det ikke føles verdt det. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #29 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er ikke der for å spise kaker og skravle om hekling eller hofteoperasjoner, som temaet for kaffepausern ble i dag. Ts Anonymkode: 2bfd7...4be Sorggruppe er frivillig. Akkurat denne var ikke noe for deg. Anonymkode: 25fc1...f8c 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #30 Del Skrevet 15. januar Om alle tar med bakst o.l så blir det jævla mye til så få personer. Drit i å ta med noe. Det er jo ingen som kan tvinge deg. De kan heller ikke tvinge deg til å gjøre noe du ikke vil. Anonymkode: f61c3...921 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 15. januar #31 Del Skrevet 15. januar Og sikker på at det er en terapeut? For det å skulle lage den boksen virker ikke veldig innafor en terapeuts felt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #32 Del Skrevet 15. januar Jeg mistet 3 nære slektninger på 2 måneder og synes det høres ut som oppskriften på en indre konflikt å måtte lage minneboks og bake. Klarte knapt å vaske klær og få i barna mat, om jeg ikke skulle bake til sorggruppe (vi fikk servert vått og tørt i regi av den sorggruppen jeg var på ett møte i) og noe minneboks er for det første ikke min greie og hadde det vært det, så hadde den vært meget privat og ikke noe jeg hadde hatt lyst til å dele med noen. Alt kan ikke passe for alle og hvis det er veldig ferskt så synes jeg du skal lytte til deg selv og hva som passer for deg, ikke hva andre "forventer" av deg. God klem og kondolerer ♥️ Anonymkode: b54f2...364 1 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #33 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Såpass negativ som du er til alt og alle i denne gruppen, så er det nok ikke gruppen for deg. Det er helt fair. Ikke delta hvis det bare blir til frustrasjon for deg. Anonymkode: 280c7...fd0 Det er jo bare 70-åringer der. Høres ut som det er en sosial samlingsplass for eldre som egentlig er litt ensomme. Anonymkode: 41e8a...f08 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #34 Del Skrevet 15. januar Det høres mer ut som en syklubb enn en sorggruppe. Anonymkode: e662c...53d 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #35 Del Skrevet 15. januar Man sørger på forskjellige måter. Her skal man liksom sørge i gruppe på samme måte. Slikt gjør meg skeptisk. Anonymkode: 41e8a...f08 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #36 Del Skrevet 15. januar mereo skrev (7 minutter siden): Og sikker på at det er en terapeut? For det å skulle lage den boksen virker ikke veldig innafor en terapeuts felt. Han er diakon Ts Anonymkode: 2bfd7...4be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #37 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han er diakon Ts Anonymkode: 2bfd7...4be Kanskje best for deg å finne en annen måte du kan få hjelp til å sørge på. Psykolog eller noe annet. Anonymkode: d285f...261 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #38 Del Skrevet 15. januar Ts her Jeg vet ikke om det er fordi at jeg er utmattet på grunn av me som gjør at jeg synes det er stress med den allergibakingen, eller om det er sorgen som tapper meg for krefter😔 Anonymkode: 2bfd7...4be 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 15. januar #39 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han er diakon Ts Anonymkode: 2bfd7...4be Da er han ikke terapeut. Det forklarer denne boksen han har kommet fram til selv. Oppsøk hjelp via fastlegen. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #40 Del Skrevet 15. januar Hvor mye kaker trenger de egentlig, alle spiser vel ikke en hel kake hver? Anonymkode: 207b8...bb7 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå