Gå til innhold

Får ikke jobb som UX-designer - starte noe eget?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen her i samme båt som har startet noe eget og lykkes?
Jeg ser også at man kan tjene mye bedre som frilanser om man først får muligheten. Men jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal få jobbene, og er usikker på om det i det hele tatt er en tjeneste folk bruker nå til dags?

Anonymkode: b692d...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har du en portefølje? Viser du til prosjekter du har jobbet med? Både gratis men også betalte oppdrag?

Anonymkode: 2974e...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, har portefølje og slikt, alt er med der. Men jeg vet det er vanskelige tider i bransjen, og har flere medstudenter som sliter med det samme. Vi har hatt kaffemøter og vurderer å starte for oss selv alle sammen, men kanskje finne kontorer hvor vi kan ha et slags fellesskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med å starte med å forsøke å få noen oppdrag for frivillige organisasjoner eller foreninger? Da kan man i alle fall vise til at man har hatt prosjekter utover det å bare eksperimentere selv.

Anonymkode: cb09f...ba0

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva med å starte med å forsøke å få noen oppdrag for frivillige organisasjoner eller foreninger? Da kan man i alle fall vise til at man har hatt prosjekter utover det å bare eksperimentere selv.

Anonymkode: cb09f...ba0

God idé!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er fint. Men lær dere w cag og universell utforming. 

Anonymkode: b0553...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er fint. Men lær dere w cag og universell utforming. 

Anonymkode: b0553...2dc

Dette er vel ikke til å unngå å lære i skolesammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Porteføljebygging. 👍🏻 Jeg tok kontakt med alle jeg kjente, naboens firma ble første «jobben» til godt under «kostpris». 

Nå vet jeg ikke hvor du bor, jeg bor i en liten by, så selv om jeg ikke hadde «bransjevenner» per def. så fikk jeg raskt bygget meg nettverk. Aventerte også lokalt og det betalte for seg. 

Tok 1,5 år før jeg kunne leve av det (som i normal inntekt), men det var okej for meg da jeg var vant til studentbudsjett. Jobba så ræva av meg de to nestr år og tjente nok til EK på stor enebolig. Nå har jeg «pensjonert» meg som næringsdrivende da jeg fikk fast jobb. Tjener litt mindre nå enn på peaken som selvstendig, men også mindre ansvar, mindre admin. Papirarbeidet som selvstendig + noen rettigheter man «taper» ved sykdom, graviditet osv. var det som gjorde utslaget. 

Anonymkode: c1483...462

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor lang utdanning har dere som jobber med ux? Vurderer selv å ta utdanning/kurs innenfor det

Anonymkode: da5d8...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...