AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Jeg har nylig blitt skilt og eksen har barna annenhver helg. Planen er at han skal ha mer samvær med barna når han etterhvert får seg ett større sted å bo. Han bor nå i en liten ett roms. Føler at jeg får ladet opp og «funnet» meg selv de helgene barna er hos far. Er en mye bedre mor for barna når jeg får de fridagene. Det er luksus å ha hele huset for meg selv, finne roen, kose seg med en bedre middag og bare koble ut med boblebad og ett glass vin. Da jeg var gift var dette noe jeg lengtet etter, men aldri fikk lov til da mann og barn alltid var hjemme. Det var full rulle hele tida. Mange i min situasjon, altså skilt/singel med småbarn klager sånn, det forstår jeg meg ikke på. Mange som advarte meg før jeg gikk ifra mannen om dårlig økonomi, at det er slitsomt å ta seg av hus og hjem alene, at man ofte blir nødt til å nedgradere bolig og bil osv, Føler at ting er mye bedre nå som jeg er alene, nå har jeg mer tid til meg selv, deilig å faktisk ha tid til å slappe av i helgene. Merkelig nok har jeg fremdeles god økonomi og har muligheten til å spare både for meg selv og begge barna. Det at vi solgte huset vi eide sammen og at jeg kjøpte meg rekkehus har bare vært positivt, hus krever så mye tid og arbeid. Egentlig burde jeg aldri ha giftet meg, fordi jeg er en som trives best alene Dere som er alene med barn, hvorfor klager dere sånn? Jeg er med en gruppe single mødre, og føler de ikke gjør annet enn å klage. Er det noe med innstillingen til enkelte?? Anonymkode: d23ee...6c2 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannabanna Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Nå er jeg ikke alene med barn. Men hvor fra har du det at så mange klager sånn? Single kvinner klager da ikke mer enn andre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dere som er alene med barn, hvorfor klager dere sånn? Jeg er med en gruppe single mødre, og føler de ikke gjør annet enn å klage. Er det noe med innstillingen til enkelte?? Anonymkode: d23ee...6c2 Innstilling er en faktor, men bare en. Folk har forskjellig kapasitet og baggasje. Du skal være forsiktig med å mene noen om Hvordan andre føler det. Du har kun hatt dine egne sko på og levd ditt liv. Du har ikke prøvd noen andres. Anonymkode: 5c45a...363 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har nylig blitt skilt og eksen har barna annenhver helg. Planen er at han skal ha mer samvær med barna når han etterhvert får seg ett større sted å bo. Han bor nå i en liten ett roms. Føler at jeg får ladet opp og «funnet» meg selv de helgene barna er hos far. Er en mye bedre mor for barna når jeg får de fridagene. Det er luksus å ha hele huset for meg selv, finne roen, kose seg med en bedre middag og bare koble ut med boblebad og ett glass vin. Da jeg var gift var dette noe jeg lengtet etter, men aldri fikk lov til da mann og barn alltid var hjemme. Det var full rulle hele tida. Mange i min situasjon, altså skilt/singel med småbarn klager sånn, det forstår jeg meg ikke på. Mange som advarte meg før jeg gikk ifra mannen om dårlig økonomi, at det er slitsomt å ta seg av hus og hjem alene, at man ofte blir nødt til å nedgradere bolig og bil osv, Føler at ting er mye bedre nå som jeg er alene, nå har jeg mer tid til meg selv, deilig å faktisk ha tid til å slappe av i helgene. Merkelig nok har jeg fremdeles god økonomi og har muligheten til å spare både for meg selv og begge barna. Det at vi solgte huset vi eide sammen og at jeg kjøpte meg rekkehus har bare vært positivt, hus krever så mye tid og arbeid. Egentlig burde jeg aldri ha giftet meg, fordi jeg er en som trives best alene Dere som er alene med barn, hvorfor klager dere sånn? Jeg er med en gruppe single mødre, og føler de ikke gjør annet enn å klage. Er det noe med innstillingen til enkelte?? Anonymkode: d23ee...6c2 Hvordan kan det være så vanskelig å forstå at folk rett og slett er forskjellige? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden Hannabanna skrev (Akkurat nå): Nå er jeg ikke alene med barn. Men hvor fra har du det at så mange klager sånn? Single kvinner klager da ikke mer enn andre. Jeg er med i en gruppe der enslige mødre i vårt nærmiljø møtes. Der er det mye klaging og sutring… Kan selvfølgelig ikke uttale meg om alle single mødre, det er sikkert en veldig sammensatt gruppe… Anonymkode: d23ee...6c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden Hvis du ikke liker hus og folk rundt deg 24/7, er å miste det selvagt ikke noe tap. For den som derimot går fra rekkehus til leilighet kan det derimot kjennes trangt. Kanskje må de ta seg ekstrajobb i frihelga for å få ting til å gå rundt. Kanskje de føler seg ensomme uten ungene osv. Anonymkode: 51991...0f9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden Mezzosoprena skrev (3 minutter siden): Hvordan kan det være så vanskelig å forstå at folk rett og slett er forskjellige? Folk er forskjellige, men trudde man i ett land som Norge der det å være singel med barn er såpass vanlig og sosialt akseptert, håndterte samlivsbrudd bedre. Anonymkode: d23ee...6c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Folk er forskjellige, men trudde man i ett land som Norge der det å være singel med barn er såpass vanlig og sosialt akseptert, håndterte samlivsbrudd bedre. Anonymkode: d23ee...6c2 🤦♀️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Dere som er alene med barn, hvorfor klager dere sånn? Jeg er med en gruppe single mødre, og føler de ikke gjør annet enn å klage. Er det noe med innstillingen til enkelte?? Prøver du å provosere eller forstår du det faktisk ikke? Jeg synes det er vanskelig å tro på at en godt voksen (?) kvinne ikke har mental kapasitet til å forstå det, faktisk. Anonymkode: 92d64...778 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden IKKE MAT TROLLET DA FOLKENS.. Det er vårt ansvar som forumdeltakere å sørge for at trolletråder så fort aom mulig dør ut. Anonymkode: 0d461...4fc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden Det må være utrolig trist å ikke få være med barna sine hele tiden og følge dem opp på alle de små, viktige stegene. Jeg kan også tenke meg at det er tungt å ikke ha en partner å dele de små øyeblikkene i barnas hverdag med. Å gå glipp av julaften og andre merkedager med barna sine, det må være en tøff erfaring. Det å kunne nyte en bedre middag, et avslappende boblebad og noen glass vin sammen med den man elsker, mens barna er hos besteforeldre – det er virkelig en luksus. Anonymkode: b05d7...34b 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden Jeg er lykkelig gift med en mann som bidrar mer enn meg i hjemmet og familien. Vi har god økonomi og det er hyggelig å bo sammen med hverandre og barna. Jeg skjønner ikke at andre gifte klager over mennene sine og vil skilles, at det er slitsomt med barn når man drar lasset alene, at mannen er en belastning og de har dårlig økonomi? Jeg syns jeg har det veldig deilig slik jeg har valgt det selv. Jeg skjønner ikke hva de som har det helt annerledes klager så over? Anonymkode: 7cf41...4e2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden Enig med ts,å være alenemor og singel er bare behagelig. Bestemme alt selv,styre sin egen tid og sleppe å krangle. I mitt neste liv skal jeg være alene med unger fra dag en. Anonymkode: b766c...3b2 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden Så fint du nyter livet, sånn det skal være🤩 jeg er singel på 4 året I år. De er hos pappaen annenhver torsdag til mandag. Minste våkner hver natt, så de helgene de er borte må jeg bruke å sove ut på, orker ikke så mye annet. Hjelper nok når barna blir eldre 😊 Anonymkode: 31ae8...a33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): IKKE MAT TROLLET DA FOLKENS.. Det er vårt ansvar som forumdeltakere å sørge for at trolletråder så fort aom mulig dør ut. Anonymkode: 0d461...4fc DETTE! Anonymkode: d162d...8f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Del Skrevet 1 time siden Delvis enig med deg. Jeg var en som aldri ville ha barn. Men så trodde jeg at jeg møtte mannen som ønsket å ha meg som kjæreste livet ut. Vel, jeg er ingen idiot men dessverre så ble mannen annerledes etter at barnet kom, eller det vil si; det ble tydeligere for meg hvor ufattelig egoistisk han var. Aldri ble min stemme hørt. Jeg mistet stemmen og hodet mitt jeg. Ikke fikk jeg såkalt «personal space» heller. Stod nærmest oppi meg når jeg stod og laget middag, jeg trodde jeg skulle bli gal. jeg orket ikke. Så jeg sa takk og farvel. Ikke så lett som det da, og tro meg jeg har tidvis angret fordi det er slitsomt å være aleine halvparten av tiden. Men deilig å bare kunne være meg når jeg ikke har barnet. Jeg er en introvert da så kan jo også derfor være en sammenheng med at jeg elsker å ha tid for meg selv. Jeg liker livet mitt sånn som det her og jeg kunne aldri tenkt meg det klassiske a4 livet hvor det er ett mas hver eneste dag. No thank you. Vi er forskjellige, og takk gud for det. Nyt livet folkens, akkurat slik du vil ha det og ikke dømme andre fordi de valgte anderledes enn deg🫶🏻 Anonymkode: c627d...19c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Del Skrevet 1 time siden Jeg klager ikke over å være singel, men jeg har et utrolig nitrist liv. Savner eksen, savner familien til eksen, savner barna når jeg ikke har de. Klarer å nyte "barnefri-uka", men merker likevel hvor utrolig mye jeg mistet av barnas oppvekst, og hvor mye det faktisk går ut over barna at vi ikke bor sammen lenger. Jeg liker å ha folk rundt meg, og savner barna inderlig når de ikke er her. Men økonomisk og praktisk har jeg ingenting å klage på. Anonymkode: ffc8d...10d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå